Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Syrae
#3202240
ik denk dat hierin ook voor de hond geld met mate en veel variatie. Brokjes met alleen aardappelen en vlees zijn niet gevarieerd. Voor mensen zijn planten het hoofdvoedsel, voor honden vlees en vis. Net zoals dat wij ziek worden van het eten van 1 soort groenten en ons beter en gezonder voelen bij veel verschillende soorten, zo zal dat ook voor de hond zijn. Ook is variatie in eiwitbron voor ons belangrijk, ene x kip, dan vis, dan ei of melkproducten, zo zal dat ook voor de hond met zetmeelbron zijn.
Gebruikersavatar
Door pike
#3202360
Zolang die aardappels geschild worden en de groene plekken en pitten eruit gehaald worden is er toch niets aan de hand????
Niet dat ik het hondenvoer vind (zelf eet ik ze trouwens ook zelden) of in mijn groentenmix zal stoppen, maar van af en toe een stukje rauwe pieper worden ze heus niet ziek.
Een brokkenhond die allergisch of overgevoelig is voor graan kan het wel goed doen op een brok waar dat graan is vervangen door aardappel (of tapioca). De fabrikanten hebben dát in elk geval heel goed begrepen.
Door Lizzy
#3202366
pike schreef:Zolang die aardappels geschild worden en de groene plekken en pitten eruit gehaald worden is er toch niets aan de hand????
Niet dat ik het hondenvoer vind (zelf eet ik ze trouwens ook zelden) of in mijn groentenmix zal stoppen, maar van af en toe een stukje rauwe pieper worden ze heus niet ziek.
Een brokkenhond die allergisch of overgevoelig is voor graan kan het wel goed doen op een brok waar dat graan is vervangen door aardappel (of tapioca). De fabrikanten hebben dát in elk geval heel goed begrepen.
Lizzy schreef:OK, super bedankt voor het uitzoeken! Ik zou denken "gewoon geen aardappel aan je hond geven". Het is geen hondenvoer. Nou goed, zal een hond van een stukje aardappel niet dood neervallen natuurlijk... Maar als ik dan al die brokjes zie die zichzelf op de borst rammen dat ze geen granen in hun brokkie gebruiken maar er dan wel aardappel in knikkeren, dan denk ik ook "je snapt het niet helemaal of helemaal niet". Hebben we het nog niet eens gehad over al het gif waar niet bio aardappelen mee bespoten worden :-X
En verder: de meeste brok fabrikanten zijn om de reden van allergie voor graan geen aardappelen gaan gebruiken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door