Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3195700
Dit is voor het eerst dat ik hier iets over hoor. Een Barfer heeft in pens een capsule van keramiek gevonden, gewicht 50 gr...een andere Barfer heeft keramiek deeltjes gevonden in de gemalen pens :)

Deze dingen worden in de keel geschoten met een ''lanceerapparaat''....afgezien van eventuele fysieke problemen van het dier die een dergelijke behandeling ondergaat (kan ik me zo indenken) wat zijn de consequenties voor onze honden als zij gemalen keramiek (en glas van de transponder) binnenkrijgen?
#3195930
Geiten kunnen ook een zogenaamde maagbolus hebben. Schapen en geiten geboren na 1 januari 2010 moeten naast een visueel identificatiekenmerk (het oormerk) ook een electronisch identificatiekenmerk hebben. Dat kan een maagbolus zijn maar ook een oormerk of een chip.
Wat de gevolgen voor de hond zijn als hij een meegemalen bolus opeet, geen idee, maar ik geloof niet dat ik daar blij mee zou zijn. En wie zit zijn gemalen pens uit te peuteren op zoek naar stukjes keramiek? De meeste zullen het geeneens opmerken vrees ik.
#3195970
Ik lees net dat de maagbolus in Nederland, Duitsland, GB, en Ierland heel weinig wordt toegepast, gelukkig maar. Italie daarentegen is één van de landen waar het dus wel veel wordt gebruikt :(

De chip zit in een glazen of plastic omhulsel, de capsule is van keramiek....ik weet niet of gemalen keramiek vlijmscherpe stukjes gaat geven...de capsule, daar kan een hond zijn tanden op breken, of het kan een obstructie geven, vermoed ik.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door