Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3190957
Heb je al eens geprobeerd of hij lever gekookt wel lust? Veel honden die geen rauwe lever eten lusten ze dan wel, en als dat zo is dan kan je de lever elke keer dat hij het krijgt een beetje korter koken, net zo lang tot hij uiteindelijk rauw is. Op die manier heeft Pike rauwe lever leren eten. Even aanbraden kan je ook proberen maar persoonlijk vind ik dat meer werk en kost het je ook nog vet.
Je kan natuurlijk ook ander orgaan op die manier proberen. Pens zou ik niet doen dan stinkt je hele huis! ;)
#3190994
ik heb pens al wel eens gegaard inderdaad e magnetron in de bijkeuken ;) dan wordt het interessanter en mits heel fijn gesneden gaat er het een en ander naar binnen.

Lever is ook fijngesneden en gegaard goed maar rauw niet. Even kort aanbakken is de truuck helaas ook niet, het moet dan helemaal gaar en is met lange tanden.

Diepgevroren word er wél aan geknaagd, maar niet opgegeten.

Lijst is alsvolgt:

Hart word gegeten, lever en nier fijngemalen ok, pens word geweigerd tenzij gemalen en gemengd, gesneden en gegaard en dan vaak pas na een dag niet eten.

Gemalen pens van smuldier en lotgering e.d. Gaat er vreemd genoeg wel in 1 x in, maar dat is rundspens, geen lamspens. Misschien is de lam gewoon te smerig voor woorden, maar dat weet ik pas bij de volgende bestelling en pens is niet echt noodzakelijk. Daar maak ik me dus minder druk om.
#3191097
Lever in de magnetron dat zou ik dus nooit doen, dat verandert de moleculaire samenstelling wel heel erg veel. Ik zou het toch eens gekookt proberen. Dus gewoon in een pannetje met kokend water doen. En dan voor de eerste keer gerust doorkoken. Niet maar eventjes "aankoken" want dan is het van binnen nog steeds rauw en ruikt rauw. En omdat hij de lever uit een eendenkarkas wel opeet, zou je ook kippenlever kunnen proberen (of heb je dat misschien al gedaan?).
Kan best zijn dat runderpens wel goed gegeten wordt. Zeker de gemalen pens van Smuldier is gewoon goed schoongespoeld, lamspens is vaak toch vuiler. Dat staat hem misschien wel tegen. Maar om de pens zou ik mij ook niet drukmaken.
Nier zou je eventueel nog een nacht in water kunnen leggen zodat de stoffen eruit kunnen trekken, maar ja, waar ben je dan allemaal mee bezig. Ik zou ze ook gekookt proberen. Wat voor nier heb je, lams- of runder? En in geval van rund, is dat jong of oud rund? Nier van oude runderen (ouder dan twee jaar) is zowiezo niet geschikt. Je zou ook eens konijnenniertjes kunnen proberen.
En tot slot: Je kan ook nog proberen of het orgaan gedroogd misschien wel gegeten wordt. Om mee te beginnen is dat ook niet verkeerd.
#3191135
ik heb alleen de pens genuked, dat stinkt idd gigantisch maar gezien de magnetron in de bijkeuken staat gaat dat. Lever bakken wil wel maar vind ik niet zo fris, staat me erg tegen.

We hebben lamsnier, hertenlever en kalkoenhart. Meneer heeft vanavond genoten van kipkarkas maar de lever en het visje laten liggen. Dat bied ik morgenochtend fijngemalen aan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door