Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Renner
#3187293
Nu SW geen pens meer mag leveren is het (voor mij iig) moeilijker om aan pens te komen (tegen een redelijke prijs). Is het erg als je pens maar van één diersoort geeft? Ik geef verder wel een stuk of zeven verschillende diersoorten..
Gebruikersavatar
Door Renner
#3187302
Angelique schreef:Nee, dat is geen probleem. Je hebt nog diersoorten genoeg.
Mooi, dacht ik al, maar denk ik vraag het toch ff na.. ;) Bedankt voor je snelle reactie!
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3187326
Lizzy schreef:Ja hoor, geen probleem. Zelfs zonder pens gaat je hond niet dood!
Lizzy, ik kan ook moeilijk aan pens komen, ik geef nu gemalen lamspens, wat ik met de rest van het vlees meesbestel.
http://www.animalfoodexpress.nl/lamspen ... -1-kg.html
Als dat schone pens is heeft het toch geen enkele toegevoegde waarde?
Als ik dat niet meer geef als orgaan, hoe verdeel ik dan het orgaan?
Ze krijgt nu 40 gram pens en 14 gram hart, lever en nier.
Dat krijgt ze drie dagen in de week.
Door Lizzy
#3187334
Lazy Garfield schreef:Lizzy, ik kan ook moeilijk aan pens komen, ik geef nu gemalen lamspens, wat ik met de rest van het vlees meesbestel.
http://www.animalfoodexpress.nl/lamspen ... -1-kg.html
Als dat schone pens is heeft het toch geen enkele toegevoegde waarde?
Als ik dat niet meer geef als orgaan, hoe verdeel ik dan het orgaan?
Ze krijgt nu 40 gram pens en 14 gram hart, lever en nier.
Dat krijgt ze drie dagen in de week.
Ik denk dat dit gespoelde pens is. Maar je zou het even na kunnen vragen natuurlijk.
Als je het niet meer geeft, geef je gewoon 10% andere organen en 10% meer spiervlees. En stel je geeft geen groenten, zou je 5% groenten en 5% spiervlees kunnen geven.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3187336
Lizzy schreef:Ik denk dat dit gespoelde pens is. Maar je zou het even na kunnen vragen natuurlijk.
Als je het niet meer geeft, geef je gewoon 10% andere organen en 10% meer spiervlees. En stel je geeft geen groenten, zou je 5% groenten en 5% spiervlees kunnen geven.
Bedankt voor je snelle antwoord Lizzy!
Ik ga het even navragen morgen, als het gespoelde pens is, heeft het dan nog waarde?
Ik geef overigens wel groente.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3187342
Waarom ook 10% meer spiervlees? het percentage pens is 10%, dus als ik totaal 10% meer geef aan hart, lever en nier dan vang ik dat toch op?
Door Lizzy
#3187426
Lazy Garfield schreef:Waarom ook 10% meer spiervlees? het percentage pens is 10%, dus als ik totaal 10% meer geef aan hart, lever en nier dan vang ik dat toch op?
Ik zeg maar even wat, je geeft nu : 45% vleesbot, 10% pens, 10% andere organen, 25% spiervlees en 10% groenten. Als je de pens laat vervangen, kun je geen 20% andere organen gaan geven. Dat is teveel. Dus ga je geven: 45% vleesbot, 10% groenten, 10% andere organen en 35% spiervlees.
Door Lizzy
#3187429
Lazy Garfield schreef:Bedankt voor je snelle antwoord Lizzy!
Ik ga het even navragen morgen, als het gespoelde pens is, heeft het dan nog waarde?
Ik geef overigens wel groente.
Bijna alle pens die je koopt is gespoeld. Want de hoeveelheid "rotzooi" die er in zit is groot. Vroeger kochten we nog wel eens pens die alleen geschud was, maar dat is al jaren verleden tijd. Maar ook na het spoelen blijft er nog wel wat nuttigs achter qua goede bacterieen. Maar, pens wordt in mijn ogen al jaren door veel 'raw feeders' onterecht overgewaardeerd. De dieren waar wij de pens van geven eten tegenwoordig ook rotzooi (runderbrok, schapenbrok, etc) en de pensen worden vervolgens gespoeld, waardoor er ook veel waardevols verloren gaat. Pens bevat gespoeld minder voedingsstoffen dan spiervlees.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3187498
Lizzy schreef:Bijna alle pens die je koopt is gespoeld. Want de hoeveelheid "rotzooi" die er in zit is groot. Vroeger kochten we nog wel eens pens die alleen geschud was, maar dat is al jaren verleden tijd. Maar ook na het spoelen blijft er nog wel wat nuttigs achter qua goede bacterieen. Maar, pens wordt in mijn ogen al jaren door veel 'raw feeders' onterecht overgewaardeerd. De dieren waar wij de pens van geven eten tegenwoordig ook rotzooi (runderbrok, schapenbrok, etc) en de pensen worden vervolgens gespoeld, waardoor er ook veel waardevols verloren gaat. Pens bevat gespoeld minder voedingsstoffen dan spiervlees.
Ik denk dat dat met alles is Lizzy... Zo kwam ik 1 á 2 maanden terug verschillende topics tegen van honden die vlees eten die een vitamine B12 tekort hebben.... Vind ik dan weer bizar :o
Door Lizzy
#3187508
Fenixjuh schreef:Ik denk dat dat met alles is Lizzy... Zo kwam ik 1 á 2 maanden terug verschillende topics tegen van honden die vlees eten die een vitamine B12 tekort hebben.... Vind ik dan weer bizar :o
Maar wat is de link met het onderwerp van dit topic?
Door hannabelgje
#3187524
Ik geef eigenlijk alleen pens omdat Zoë het zo lekker vindt. Beetje mijn wekelijkse frietje alleen dan voor de hond.
Gebruikersavatar
Door Renner
#3187922
hannabelgje schreef:Ik geef eigenlijk alleen pens omdat Zoë het zo lekker vindt. Beetje mijn wekelijkse frietje alleen dan voor de hond.
Maar in (vuile) pens zitten toch juist veel voedingsstoffen? De richtlijn is toch niet voor niks 20% orgaan waarvan 10% pens?
Door Lizzy
#3188050
Renner schreef:Maar in (vuile) pens zitten toch juist veel voedingsstoffen? De richtlijn is toch niet voor niks 20% orgaan waarvan 10% pens?
Het punt is dat echte vuile pens nog maar lastig te krijgen is. Maar goed, gespoelde pens is niet waardeloos, zo is het nou ook weer niet! Het bevat nog genoeg goeds.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door