Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Neally
#3183917
Nils, onze kleine vent eet niet zo als ik wel zou willen.
Hij eet t liefst vier keer op n dag.
(hij komt ergens vandaan waar de hele dag voer beschikbaar was, dat kan hier niet omdat twee andere
mopjes het bordje dan wel leegeten)
Ik heb geprobeerd om hem te laten wennen aan gewoon twee keer per dag. Dat lukt niet.
(gelukkig moet ik voor de kat midden in de nacht voor eten zorgen en kan ik Nils dan ook geven)
Soms eet hij dan in de ochtend niet en dan wordt/is hij ziekjes. In de middag wil hij dan weer wel eten.
Het is een beetje een gedoe, hij is verder gewoon gezond. Goede ontlasting, lekker spelen. Hij is niet te dun of te dik.
Mooie vacht, geen huidproblemen.
Nu heeft hij sinds kort iets nieuws. Hij eet zijn bak half leeg en stopt dan.
Komt na een uur of wat bij mij zeuren. Voeten op mijn arm, op de laptop gaan liggen. ::) Als ik tegen hem praat wat ie dan wil
voeten tegen mijn mond. De grapjas. ;D
Ik ben van alles gaan proberen. Lekker dingetjes om hem toch aan t eten te krijgen. Zelfs br*kjes gehaald.
Zat ik verelden week roggebrood te eten. En gaf hem een stukje, jam, yum. Op! Nog een stukje, en nog een stukje.
Dat wil hij nu dus steeds. Hij weet waar het in de keuken staat en komt mij halen en geeft duidelijk aan dat hij 'dát' wil.
Dus de bak vlees half leeg en dan een dikke plak roggebrood ernaast.
Mijn vraag: herkent iemand dit. De wens om roggebrood te eten? En kan het kwaad?
Door Lizzy
#3183920
Echt gezond kun je het niet noemen.... Rogge = granen = koolhydraat en echt gezond is het niet voor je hond. Ik hoop niet dat je boos wordt maar ik heb eerlijk gezegd een beetje het gevoel dat jouw hondje een spelletje met jou speelt en jij meespeelt zonder dat goed te beseffen.

Ik zou stoppen met het roggebrood en ik zou hem de harde-mama-behandeling gaan geven. Je zet zijn bak met voer neer (en geen brok natuurlijk :) ), laat dat een paar tellen staan. Niet opeten? Direct wegnemen. Niks zeggen. En pas weer de volgende maaltijd opnieuw aanbieden. En bij dat nieuwe geintje van hem: bak neerzetten, hem een paar tellen de gelegenheid geven om te eten en zodra hij stopt en geintjes uit gaat halen haal jij zonder iets te zeggen zijn bak weg, gooit de inhoud eruit en bewaar dat in de koelkast, was zijn lege bak af, zet die terug op de grond en negeer hem. Pas de volgende maaltijd weer de andere helft aanbieden.

Dan leert je hond eten = eten en met mijn baas, daar valt niet mee te spotten.
Gebruikersavatar
Door Neally
#3183991
Dat is precies waar ik mee begonnen ben.
Bak neerzetten en niet eten weghalen en pas in de avond weer neerzetten. Dan eet hij dus gewoon niet. :(
Terwijl hij duidelijk honger heeft en dit ook aangeeft.

Op de één of andere manier dacht ik dat rogge toch een ander soort van granen zijn. :-\

*zucht* dan ga ik weer 'bad cop' zijn. Oh, mooooooeeeeeeiiiilllllijk.

Dank voor je antwoord... :-*
Gebruikersavatar
Door pluk
#3184001
Ik sluit me aan bij Lizzy, maar kan me ook voorstellen dat je het moeilijk vindt...
Misschien kun je het ergens halverwege de dag ook nog aanbieden? Ik zou het wel echt beperken tot zijn eigen voer en niets anders geven.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3184054
Neally schreef:Oh, je hebt geen idee.
Net, weer niet eten. Zit ik zelf met mijn bord op schoot, begint hij aan mijn broek te likken. En die blik, Ik heb zooooooo'n honger.
Oh mai. :-[
*Hijisnietzielighijisnietzielighijisnietzielig*
Succes! ;)
Door eelke
#3184057
Neally schreef:Oh, je hebt geen idee.
Net, weer niet eten. Zit ik zelf met mijn bord op schoot, begint hij aan mijn broek te likken. En die blik, Ik heb zooooooo'n honger.
Oh mai. :-[
Hij heeft geen honger, hij heeft trek. De arme hondjes in Afrika, die hebben honger ;)
#3184058
Neally schreef:Oh, je hebt geen idee.
Net, weer niet eten. Zit ik zelf met mijn bord op schoot, begint hij aan mijn broek te likken. En die blik, Ik heb zooooooo'n honger.
Oh mai. :-[
Dat is precies het spelletje waar Lizzy op doelt! :biggrin2: Mijn husky heeft een periode gehad dat hij dat ook uitprobeerde. Langer dan drie dagen heeft hij het nooit volgehouden, toen ging de bak zuiver leeg. heel zielig inderdaad, maar anderzijds gaan ze er ook niet dood aan. :)

Maar inderdaad: heb je pijn in zijn bekkie ergens uitgesloten?
Door Lizzy
#3184059
Neally schreef:Oh, je hebt geen idee.
Net, weer niet eten. Zit ik zelf met mijn bord op schoot, begint hij aan mijn broek te likken. En die blik, Ik heb zooooooo'n honger.
Oh mai. :-[
En hij hoopt dat jij doet wat hij jou opdraagt. Begrijp me goed, ik heb helemaal niks met dominantie theorieen en jij moet de baas zijn geleuter. Maar honden zijn wel opportunisten pur sang die precies weten hoe ze jou moeten manipuleren. Als jouw hond gezond is (en daar ben ik wel vanuit gegaan), dan is er geen reden om hem jou te laten dirigeren. Wegsturen die knul.
Gebruikersavatar
Door Neally
#3184081
Oh mai..... ;D ;D
Hij kan het echt heul goed. Net tegen mij aan zitten bibberen.
'hijisnietzielig' ik ga volhouden. Toch.... ::) Hij is een gezond hondje, knagen op gedroogd spul doet ie graag. Ga er dan ook vanuit dat
er met zijn tanden niets is. Ik zie ook niks als ik kijk en hij reageert niet als ik met mijn vinger langs zijn tanden/tandvlees en kiezen ga.
Bedankt voor de steunbetuigingen en herkenning. Trek, trek hij heeft trek. :P
(to be sure zal ik van de week een bezoekje aan de da maken)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3184094
Neally schreef:Oh mai..... ;D ;D
Hij kan het echt heul goed. Net tegen mij aan zitten bibberen.
'hijisnietzielig' ik ga volhouden. Toch.... ::) Hij is een gezond hondje, knagen op gedroogd spul doet ie graag. Ga er dan ook vanuit dat
er met zijn tanden niets is. Ik zie ook niks als ik kijk en hij reageert niet als ik met mijn vinger langs zijn tanden/tandvlees en kiezen ga.
Bedankt voor de steunbetuigingen en herkenning. Trek, trek hij heeft trek. :P
(to be sure zal ik van de week een bezoekje aan de da maken)
Hahaha, extinction burst in optima forma :biggrin2:
(voordat gedrag verminderd wordt het soms eerst even erger)

Altijd verstandig om bij twijfel even langs de da te gaan. Wat ook zou kunnen is dat hij bepaalde vleessoorten echt vies vind. Die van mij eet rustig twee dagen niet als ik 'm bijvoorbeeld konijn of fazant geef.
Door frodo quin
#3184146
Aangenomen dat er niets mis is natuurlijk, niet meedoen met zijn spelletje. Als hij moeite heeft met 2 keer per dag eten zou je nog bv 3 keer als tussenstap kunnen doen. Na 5 minuten niet eten is eten weg, volgende keer mag hij opnieuw proberen, stopt hij met eten dan is hij klaar. Ow en niet 10 minuten later een snack geven hé ;)
Door eelke
#3184167
Honden zijn moeilijk te weerstaan ook hoor! Mijn moeder is een stuk flauwer met haar hond dan zat ze met mij en mijn zusje was ;D (of is, want soms wordt de hond nog meer verwent, toppunt dat de deur voor de hond open ging, en voor mijn neus weer dicht, stond ik daar alleen in de gang :biggrin2: )
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door