Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3181408
Hallo daar zijn we weer :) Inmiddels zijn Lola en Paika weer terug op BARF. Ik heb wel weer een paar vragen. Ze krijgen nu voornamelijk wild kk en wild vlees aangevuld met bio spiervlees bio pens en bio orgaan en groenten en supplementen.

Dat gaat op zich helemaal prima ze kluiven netjes en alles gaat er goed in en komt er goed uit :biggrin2: Nu had ik voor Lola wilde konijnkk van Bandit meegenomen. Deze halve konijnen hebben de kop er nog aan. Met haasbout en wild konijnkk (ribben en rugbot) van andere leverancier geen centje pijn. Maar die Bandit konijn komt er gewoon in zijn geheel weer uit. Lola dacht ik doe het slim ik leg mijn uitgekotste konijn achter de kattenkrabpaal neer zodat ik er later nog eens aan kan beginnen :puke:

Ik heb haar daarna alleen wat spiervlees gegeven. Is het normaal dat ze het uitkotsen? Had ik haar het inderdaad nog een keer moeten laten proberen? 2 dagen later zelfde soort kk aan Paika gegeven en die heeft ook gekotst daarna (niet het hele kk maar wel een deel). Kan dit zijn omdat het te schraal is? Ik ben wel eerst begonnen met wat zachtere botjes dus ze zouden het wel aan moeten kunnen.
Door Lizzy
#3181417
Dit heeft niets te maken met het verteren als wel dat ze eerder zoiets hebben van "oh bleh, het valt niet goed, ik gooi het eruit". Ik heb hier laatst tamme konijnen gevoerd. En twee hadden het zo op. En twee anderen.... Ik zag al aan de manier van eten dat dit niet goed af ging lopen. Ze aten het traag en stonden er een beetje mee te trutten. En ja hoor, direct na het eten :puke:

Zitten er nog organen aan, aan de karkassen?
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3181419
Lizzy schreef:Dit heeft niets te maken met het verteren als wel dat ze eerder zoiets hebben van "oh bleh, het valt niet goed, ik gooi het eruit". Ik heb hier laatst tamme konijnen gevoerd. En twee hadden het zo op. En twee anderen.... Ik zag al aan de manier van eten dat dit niet goed af ging lopen. Ze aten het traag en stonden er een beetje mee te trutten. En ja hoor, direct na het eten :puke:

Zitten er nog organen aan, aan de karkassen?
Nee geen orgaan alleen de kop en de voorpoten en daarna is het 'afgezaagd'
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door