Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Janie1974
#3179766
Ik lees dat sommige wel eens een ei geven aan hun hond , of het eigeel vermengen met vlees.
Echter een volledig ei is iets te groot voor mijn pup. Maar ik kan wel verse kwarteleitjes krijgen en blijkt dat deze ook gezonder zijn dan een gewoon ei… Echter weet ik niet of dat ook geld voor een pup? Heeft er iemand al kwarteleitjes gegeven?
Door Syrae
#3179805
eiwitten in andere eieren dan kip schijnen makkelijker verteerbaar te zijn. Daarnaast zou kwartelei veel meer voedingsstoffen bevatten dan kippenei.

Mijn persoonlijke (niet op onderzoek gestoelde)opinie aan de hand van mijn eigen atopisch karakter en mijn 2 allergische kinders Is dat kippeneieren van vrij buiten lopende kippen die niet worden n bijgevoerd met soja en graan ook heel licht verteerbaar zijn en ik gok dat het voedingswaarde verschil hem voornamelijk zit in de diversiteit die dieren eten. Naar mijn idee krijgen kippen vooral eier productie voer wat vrij eenzijdig Is waardoor de voedingsstoffen in de eieren afneemt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door