Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Janie1974
#3179296
Hoi Hoi Hier ben ik weer met een beginnersvraag. ( vond er nml niet veel over terug )

Eindelijk heb ik pens gevonden hier ( Dom.Republiek) in een de supermarkt.
Wel de gekuiste variant , de vuile is nml niet te vinden.
Vandaag heb ik het eerste stukje aan mijn pup van 12 weken gegeven. Nou dat ging vlot binnen.

Maar ik dacht dat ik ergens hier had gelezen , dat gekuiste pens echter 0,0 voedingswaarde heeft. :-\

Klopt dit of niet?
Vuile pens is hier echt niet te vinden , en zou hem toch ook graag wat pens willen geven. Maar als er niets inzit , tja dan heeft het ook geen zin.

alvast bedankt voor de raad !
Door Lizzy
#3179302
Nou, nul voedingswaarde is niet zo. Maar al het het beste van pens gaat verloren wanneer het helemaal schoongemaakt is. Nou heb je schoongemaakt en schoongemaakt. Kun je van de pens die jij kunt krijgen een foto hier plaatsen? Dan kunnen we je meer vertellen over het nut.
Door Lizzy
#3179307
Ja, dat is gekuist in het kwadraat maal 10. Hier heb je weinig tot niks aan. Het levert je een beetje eiwitten maar voor de rest behoorlijk waardeloos.
Gebruikersavatar
Door Janie1974
#3179310
Ok dank je ! Jammer...
dan geef ik het mee aan de poetsvrouw , die is er gek op. Ik en mijn man niet zo direct ;)

Dan zal het bij vleesbot , rundshart , levertje en al de andere vleessoorten ( kip, kalkoen, lam,rund, eend) blijven die hier te verkrijgen zijn.
Door Anne in Zweden
#3179652
Heb je niet een buurman die geiten of schapen houdt en die de pens bij het slachten toch weggooit? Misschien kun je op die manier aan vuile pens komen?
Gebruikersavatar
Door Janie1974
#3179707
Anne in Duitsland schreef:Heb je niet een buurman die geiten of schapen houdt en die de pens bij het slachten toch weggooit? Misschien kun je op die manier aan vuile pens komen?
Nee , geen schapen of geiten te vinden hier. Lamsvlees is geïmporteerd.
Als ik hem lam of eend geef , is het echt vlees voor menselijke consumptie , best duur . Maar hij is dan ook een klein hondje en heeft er niet zoveel van nodig , dus met een lamsboutje kom ik wel twee weken toe.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door