Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tamara
#3171516
Lizzy schreef: (En ja, die haal ik er ook af, om de reden die Ruisje beschrijft. Ik houd er helemaal niet van om risico's te nemen met m'n honden).


Vanaf waar moet ik dit eraf halen? Ik geef namelijk al een hele tijd zonder snoeischaartest jonge geitjes omdat hier gezegt werd 'het is zo zacht als boter' :o
Door tt-tjes
#3171526
Ruisje schreef: Ik heb het niet zo op die onderpootjes. Het zijn holle pijpen, waar als ze gaan knagen van die scherpen punten aan komen te zitten.

Dit jaar had ik voor het eerst de baby geitjes en Sergi is ook een nette eter. Maar toen ik die scherpe punten zag was dat gelijk de laatste keer. Van de andere poten heb ik het vlees eraf gehaald en als spiervlees gevoerd. De holle pijpen gingen in de kliko.
Misschien ben ik ook een muts, maar :biggrin2: 'better safe than sorry'!
Dan ben ik ook een muts, ik haalde er ook het vlees vanaf en de rest ging in de kliko.
Door Lizzy
#3171533
Tamara schreef:

Vanaf waar moet ik dit eraf halen? Ik geef namelijk al een hele tijd zonder snoeischaartest jonge geitjes omdat hier gezegt werd 'het is zo zacht als boter' :o
Ik geef gewoon de hele poot niet. En wat andere mensen ook zeggen, ik bepaal liever zelf wat ik wel en niet voer en ik test zelf alles uit. Ik heb wel vaker dat mensen zeggen "oh die ribben? Ja die eten mijn honden probleemloos hoor" en dat ze bij mij al in de kliko liggen omdat er met een bijl nog niet doorheen te komen valt.
Gebruikersavatar
Door nova
#3171534
Nu zijn mijn honden toch  niet meteen van een klein ras, maar de botten van die poten vond ik deels onverteerd terug in de ontlasting. Daarna heb ik t vlees van het bot geschraapt, en het zo gegeven.  Hier dus ook geen poten meer van  lammeren, ook al zijn ze hooguit 3 weken  , vaak zelfs jonger,
Gebruikersavatar
Door Hope
#3171695
Lizzy schreef: Ik geef gewoon de hele poot niet. En wat andere mensen ook zeggen, ik bepaal liever zelf wat ik wel en niet voer en ik test zelf alles uit. Ik heb wel vaker dat mensen zeggen "oh die ribben? Ja die eten mijn honden probleemloos hoor" en dat ze bij mij al in de kliko liggen omdat er met een bijl nog niet doorheen te komen valt.
Het ene geitje is het andere niet, de ene rib is zacht, de andere hard.
Ik test hier alles zelf voor het de bak in gaat. En zo kwam het dus dat ik 10 kilo lamsribben bij dogmeat had besteld, ik de eerste kilo probleemloos voeren kon en de rest (tot nu toe) de kliko in moet.

Ik wil het gewoon niet hebben dat mijn hond bij de da ligt omdat ik onverschillig was. Naar mijn idee moet je, als je gewoon ongeziens iets in de bak wil kiepen, kvv of brok gaan voeren. Bij barf vind ik het een no-go.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door