Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Chouka
#3170622
Zijn er mensen die een groentendag doen?  Zoiets als een pensdag en dan alle groentes van de week op 1 dag geven?  Ik overweeg dat te doen als ik mijn volgende bestelling binnen krijg en een menu op maak.  Vandaag heb ik al een maaltijd groentenmacedoine met 2 eitjes gegeven.
Laatst gewijzigd door Chouka op zo 15 nov 2015, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3170628
Nee ik geef 4x per week groentemix, omdat ik het geweldig vind om mijn honden te zien kauwen, en dat zie ik het liefst elke dag  :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3170632
Monique77 schreef: Nee ik geef 4x per week groentemix, omdat ik het geweldig vind om mijn honden te zien kauwen, en dat zie ik het liefst elke dag  :)
Ik geef 7 dagen per week groenten. De vezels, antioxidanten etc vind ik een te waardevolle toevoeging om maar 1x per week te geven.
Door Chouka
#3170636
Monique77 schreef: Nee ik geef 4x per week groentemix, omdat ik het geweldig vind om mijn honden te zien kauwen, en dat zie ik het liefst elke dag  :)
Op groentenmix moeten ze toch niet kauwen?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3170653
Chouka schreef: Op groentenmix moeten ze toch niet kauwen?
Precies! Dus die groentendag slobberen ze de groente op en dat is het dan. Geen leuk maaltje. Denk ook niet dat veel honden het lekker zullen vinden.

Daarnaast, groente voer je onder andere voor de vezels. Het heeft geen zin 1 dag vezels te voeren en 6 dagen niet. Bij voorkeur voer je dus minstens vier keer in de week groente, liever nog 7 keer.
Door Tamara
#3170660
Ik geef nu om de dag groente, net als ik vis en organen om de dag geef.
Alleen bot en vlees geef ik iedere dag.

Ik zit wel te twijfelen om het iedere dag te geven, maar dan denk ik ook van 'in het wild eten ze toch ook niet iedere dag compleet?'  ???
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3170662
Er was laatst een filmpje van Lizzy's honden met patrijs... Ik denk dat ik bij een 'groente-dag' dezelfde blik zal krijgen...
Door Tamara
#3170666
Fenixjuh schreef: Er was laatst een filmpje van Lizzy's honden met patrijs... Ik denk dat ik bij een 'groente-dag' dezelfde blik zal krijgen...


Mijn meiden zouden het wel opeten maar me daarna aankijken van 'en waar is het vlees? ??? '  ;D
Door Chouka
#3170714
Volledigheidshalve zal ik er aan toevoegen dat 's morgens vleesbot bedoeld was en als 2e maaltijd groenten.
Tot kort geleden hadden ze nog nooit groenten gehad.  Sinds kort geef ik resten van groenten.  Dan is alle groenten van de week samengooien in 1 maaltijd al een vooruitgang. 
Door Chouka
#3170718
ik heb de titel veranderd naar groentenmaaltijd, want dat was de bedoeling.
Vandaag, met 2 eitjes er op vonden ze het superlekker.  Ze hebben hun bak nogal leeg gelekt.
Door smulpaap
#3170722
Ik verdeel de  groenten ook over 7 dagen per week ( vezels )
Ze zouden me hier aankijken zo van waar blijft de rest
En hier zouden ze ook aan de slappe raken van alleen groenten en ei
Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3170747
Via het forum kreeg ik de tip om van die silicone bakvormpjes te gebruiken om barf in te vriezen, dit doe ik ook met groentemix. Je zou restanten gekookte groente even kunnen prakken, in een vormpje doen en invriezen. Eenmaal ingevroren wip ik alles eruit en doe ik de "cupcakes" bij elkaar in een zak, voor het pakken wanneer nodig. Als je op die manier gaandeweg een voorraadje maakt is het appeltje eitje om groente mee te nemen in je dagmenu.
Door Chouka
#3170751
ik woon alleen en eet mijn warme maaltijden meestal niet thuis, dus restjes heb ik niet vaak.
Speciaal koken voor mijn honden als ik het niet voor mezelf doe vind ik iets te veel van het goede en een blender kopen voor hun ook.
Blikjes groenten speciaal voor hun zie ik wel nog zitten.  De hoeveelheid is dan wel te veel om dagelijks te geven en portioneren en invriezen vind ik ook weer te veel van het goede.  Ik heb nu enkele verschillende blikjes gekocht.  Als dat meevalt wilde ik volgende keer ineens alles meenemen wat er is.  Lijkt me nog altijd beter dan geen groenten geven.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3170756
Chouka schreef: ik woon alleen en eet mijn warme maaltijden meestal niet thuis, dus restjes heb ik niet vaak.
Speciaal koken voor mijn honden als ik het niet voor mezelf doe vind ik iets te veel van het goede en een blender kopen voor hun ook.
Blikjes groenten speciaal voor hun zie ik wel nog zitten.  De hoeveelheid is dan wel te veel om dagelijks te geven en portioneren en invriezen vind ik ook weer te veel van het goede.  Ik heb nu enkele verschillende blikjes gekocht.  Als dat meevalt wilde ik volgende keer ineens alles meenemen wat er is.  Lijkt me nog altijd beter dan geen groenten geven.
In blikgroente zit vaak heel veel zout. Dit trekt in de groente en zou ik daarom niet voeren.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3170763
Chouka schreef: ik woon alleen en eet mijn warme maaltijden meestal niet thuis, dus restjes heb ik niet vaak.
Speciaal koken voor mijn honden als ik het niet voor mezelf doe vind ik iets te veel van het goede en een blender kopen voor hun ook.
Blikjes groenten speciaal voor hun zie ik wel nog zitten.  De hoeveelheid is dan wel te veel om dagelijks te geven en portioneren en invriezen vind ik ook weer te veel van het goede.  Ik heb nu enkele verschillende blikjes gekocht.  Als dat meevalt wilde ik volgende keer ineens alles meenemen wat er is.  Lijkt me nog altijd beter dan geen groenten geven.
Kun je niet beter vriezergroente pakken? Dat is vaak veel gezonder en vaak ook in combinaties te koop.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door