Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3170590
Nou, het zit zo: als je een appel pureert, moet je de pitten er eerst uit halen. Deze bevatten namelijk een kleine hoeveelheid blauwzuur en dat is giftig. Geef je echter een compleet klokhuis aan je hond, gaat hij daar zeker niet dood van en poept hij de pitten weer heel uit (waardoor er geen blauwzuur vrij komt).
Door Suzanne
#3170594
AnoukFrodo schreef: Ik lees op deze site dat klokhuis van een appel niet goed is voor je hond.

http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdie ... -niet.html

Klopt dit volgens jullie? Frodo knaagt ze graag weg, maar vraag me nu af of dat problemen kan geven
Ik ben niets voorzichtiger en geef het zonder klokhuis; door het kauwen en het spijsverteringskanaal ben ik er niet zeker van dat de pitten "heel" blijven. Nou zal het met 1 appel meevallen maar als het toevallig een chihuahua is...  ;-) 
Mijn voorzichtigheid zegt dan "gewoon maar helemaal niet doen".

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Hope
#3170633
Lizzy schreef: Nou, het zit zo: als je een appel pureert, moet je de pitten er eerst uit halen. Deze bevatten namelijk een kleine hoeveelheid blauwzuur en dat is giftig. Geef je echter een compleet klokhuis aan je hond, gaat hij daar zeker niet dood van en poept hij de pitten weer heel uit (waardoor er geen blauwzuur vrij komt).
Dat geldt dan ook voor een sapcentrifuge?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door