Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cabus
#3170381
Ik geef momenteel mijn vlinderhond X van 5kg , kvv en af en toe barf. De barf dagen zijn wat afhankelijk van het menu van mijn andere honden. Ze krijgt barf als ik iets van gevogelte geef , van hele kip krijgt ze de vleugels , karkassen van klein gevogelte , kippennek, stukken fazantkarkas en af en toe konijnkarkas.
Ander bot heb ik nog niet gegeven met barf en van kvv eet ze liefst gevogelte op patrijs en wilde gans na. Vooral kip is haar favoriet.

Het grote probleem voor mij nu is dat Fluffy geen gevogelte meer mag eten.
Wat kan ik nog van barf geven behalve gevogelte? Ik zie haar nog niet meteen bezig op een runderrib ..
Maar icm met een voor mij nog steeds vreemde eerste bezoek aan een homeopathische da en hoe belabberd Fluffy eruit ziet wil ik toch wat meer barf gaan geven
Door Martine-Tom
#3170383
Runderrib is sowieso ongeschikt als barf, ongeacht hoe groot de hond is.
En waarom mag ze geen gevogelte, geen enkele sport?
Kwartel, kalkoen, eend...?
Door Martine-Tom
#3170391
Klinkt mij te vaag om wat mee te kunnen,,,aangezien elk dier medicatie krijgt (intensieve veeteelt iig) paard of koe niet uitgezonderd, maar mss kan een ander je adviseren.
Door Cabus
#3170403
Ik vroeg me ook al af hoe het zit met andere dieren. Maar ik sta in ieder geval open voor de dat zwieberende stokje en ga me dan toch zeker 3 weken aan de adviezen van die da houden. Dan kijk ik daarna wel even verder. Het was iig een vreemde ervaring voor me. Ik ben tot hiertoe altijd gewend aan de standaard da's waar ik meteen zeg ik voer wat ik wil voeren en wil geen rc of pro plan en ik wil er niets over horen
Door Cabus
#3170423
Ik dacht zelf ook aan wild . We krijgen af en toe eens een fazant maar ik ben dan niet zeker of dat een wilde is of gekweekt en losgelaten om op te schieten. Dan nog de vraag in hoeverre ik erop kan vertrouwen of een het wild van een leverancier ook echt wild is.
Door Cabus
#3170435
Gaat dat toch goed die ribben? Ze is nu jammer genoeg niet zo gek van hert , het is een kieskeurig ding . Maar ik ga het dan toch zeker eens proberen om haar rib te geven.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3170437
Cabus schreef: Gaat dat toch goed die ribben? Ze is nu jammer genoeg niet zo gek van hert , het is een kieskeurig ding . Maar ik ga het dan toch zeker eens proberen om haar rib te geven.
Ik heb net als pluk een klein hondje, weegt 5,5 kg en eet ook reeribben.
Gaat prima.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3170441
Cabus schreef: Dan ga ik die al zeker extra bestellen deze keer. Nu alleen nog duimen dat ze het wil eten
Als de ribjes te lang zijn knip ik ze in stukjes van zo'n 3 centimeter met de snoeischaar.  ;)
Door Martine-Tom
#3170467
Cabus schreef: Ik dacht zelf ook aan wild . We krijgen af en toe eens een fazant maar ik ben dan niet zeker of dat een wilde is of gekweekt en losgelaten om op te schieten. Dan nog de vraag in hoeverre ik erop kan vertrouwen of een het wild van een leverancier ook echt wild is.
niet.

En zelfs wilde dieren die bijgevoerd worden kunnen medicatie hebben, ik vraag me exht af welke zgn arts dit gezegd heeft, want dat alleen gevogelte medicatie krijgt is nonsens.
Haas kan ook gekweekt zijn, hert en ree ook, fazant idem. Persoonlijk nou ik die 'dokter' nog eens benaderen en om uitleg vragen, dit is mij veel te vaag om iets mee te kunnen.
Door Hanny
#3170524
De ene kleine hond is de andere niet, maar hier zou ik voor geen goud in stukjes geknipte ribben aanbieden.
Die kunnen ze zo doorslikken.
Wees voorzichtig om die adviezen zo maar op te volgen, goed bedoeld, maar misschien wel levens gevaarlijk.

Hanny
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door