Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3165401
Goedemorgen allen,
Frodo is inmiddels bijna tien maanden, weegt 16,5 kg en eet 500 gram barf per dag. Nu valt me op dat hij in de ochtend na de grote wandeling minder fanatiek eet dan 's avonds. Is het een optie om hem al langzaamaan over te gaan zetten op eenmaal daags voeren in de namiddag? Dus in de ochtend steeds iets minder en de hoofdhap steeds wat meer of is het hier echt nog te vroeg voor?
Voor mijzelf maakt het overigens niet uit hoor. Ik voer met liefde gewoon nog een tijdje tweemaal daags. Door de wisselende eetlust vraag ik me af of Frodo zijn spijsvertering al vraagt om eenmaal daags. Ontlasting is goed, al wisselt deze wel wat in uitvoering
Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3165408
Meestal krijgt hij meteen na de wandeling omdat ik daarna moet werken. Nu krijgt hij meestal bottenwerk in de ochtend, goed bevleesd, en orgaan en spier in de avond. Misschien moet ik dat eens omwisselen?
Door Lizzy
#3165721
Tom is ook een klein hondje. En hoe kleiner de hond, hoe eerder deze is uitgegroeid en uitgezwaard. En hoe groter de hond, hoe minder snel je hem op 1 maaltijd per dag moet zetten. Want een jonge uitzwarende of nog in de groei zijnde hond heeft verspreid over de dag een aanbod aan voedingsstoffen nodig. Dus een formaatje Labrador zou ik pas op 12 maanden op 1 maaltijd per dag zetten. Een formaatje Duitse Dog nog later. Een formaatje mini kan makkelijk op 9 maanden.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3165727
AnoukFrodo schreef: Meestal krijgt hij meteen na de wandeling omdat ik daarna moet werken. Nu krijgt hij meestal bottenwerk in de ochtend, goed bevleesd, en orgaan en spier in de avond. Misschien moet ik dat eens omwisselen?
Gooi anders een zijn hele dagportie in een bak, en pak daar twee keer per dag van alles wat uit. Dus bot, vlees en orgaan.
Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3165772
Ik ga in de ochtend de maaltijd wat kleiner maken en die van de avond wat groter en eens kijken hoe meneer het er op doet. Ons product van vrije liefde is een middenmaatje van 16 kilo en daar gaat niet veel meer bijkomen. Als ik merk dat hij er niet blij van wordt schakel ik wel weer terug
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door