Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3165075
Lizzy schreef: Het ondertafellaken is aan de ene kant geribbeld en aan de andere kant glad. Na het eten mogen ze van mij niet meer het kleed aflikken (mochten ze vroeger wel maar ik heb me gerealiseerd dat het kunststof is, niet echt gezond). Met een gewoon keukendoekje (nat gemaakt) maak ik het eetkleed even schoon, vouw het op en na een paar dagen gaat het de was in op 60 graden. En daarna de droger in. Ik heb er dus 8 en wissel ze af.
Heb jij een foto van zo'n kleed? Of waar kan je dat kopen? Ik heb wel een oud tafelzeiltje maar dat is zo glad en dun en kan dus niet in wasmachine laat staan droger
#3165081
kiara schreef: Heb jij een foto van zo'n kleed? Of waar kan je dat kopen? Ik heb wel een oud tafelzeiltje maar dat is zo glad en dun en kan dus niet in wasmachine laat staan droger
Afbeelding

Te bestellen per meter op Internet en Sligro/Ven verkoopt het ook:
[img]http://En%20http://passie.horeca.nl/generated/s900x600_a15788_Opleggen%20moltons%20en%20tafelkleed%2001.jpg[/img]

Het wordt ook wel tafelbeschermer genoemd. En deze moet je dus niet hebben want daar zit katoen aan de onderkant en de bovenkant is geribbeld dus dat houd je niet goed schoon:

https://www.cottona.nl/tafelbeschermer? ... wgodX-sGBg

Je moet deze hebben:

http://www.textielwereld.nl/tafelbesche ... -6131.html. Deze is ook op 90 graden wasbaar en kan in de droger.
#3165085
Dank je lizzy nooit gezien, vele malen beter, alleen welke maat zal ik nodig hebben? Bij de laaste link 1.10 breed is zat maar1 meter lang is dat genoeg?
Normaal eten ze buiten maar ja gaat nu niet altijd , en vind het geen eens duur
#3165109
Hoi Dwienie, welkom op Barfplaats!

Ik heb een Duitse Herdershond van ruim 10 maanden. Hij heeft tot 6 maanden KVV gehad van Tinlo BARFMENU, omdat ik het nog spannend vond om zelf samen te stellen. Bij een pup is het namelijk wel heel belangrijk dat ze iedere dag alle voedingsstoffen binnenkrijgen die ze nodig hebben. Vanaf 6 maanden ben ik overgegaan op BARF. Ik geef het daarbij zomers buiten en in de winter binnen. Ik heb een stoomreiniger, dus iedere avond maak ik de plek waar hij eet daar even mee schoon. Het komt namelijk geregeld voor dat hij het vlees op de grond legt om op te eten en groente vindt meneer niet zo lekker dus probeert hij altijd uit alle macht door het huis te snerten zodat hij zo min mogelijk op hoeft te eten.

Onze hond krijgt op dit moment 6 dagen per week samengesteld en één dag per week een heel prooidier. Dit is meestal een konijn of half geitje. Daarnaast krijgt hij tussendoor wel eens hele kwarteltjes in de veren of duifjes. Dat gaat er prima in. Je zou ook eendagskuikens kunnen voeren, alleen mijn hondje is allergisch voor kip. Zelf heb ik niet eerder muizen of ratten gevoerd, inderdaad omdat dit gevoelsmatig meer voor de kat is, maar op zich denk ik dat het wel moet kunnen. Voor voldoende afwisseling maak ik eigenlijk iedere zes weken bij de nieuwe bestelling een nieuw menu afhankelijk van de diersoorten die beschikbaar zijn en de dingen die hij wel of niet lekker vindt. Dat is momenteel namelijk nog aftasten. Indien je vanaf dag één van plan bent om BARF te voeren is het trouwens wel goed je te realiseren dat je de hoeveelheden moet aanpassen op basis van de groei van je pup. Ik woog hem elke zondag en stelde dan op basis daarvan zijn menu voor de komende week bij.

Bij het naast KVV voeren van vleesbot, moet je alleen wel opletten dat je de verhoudingen niet scheef trekt. Als je namelijk een KVV kiest waar alles inzit (vlees, bot en orgaan) dan zorgt het extra bijvoeren van karkassen of nekken voor een scheve verhouding.

Veel plezier nog met de voorpret en ik ben benieuwd naar je uiteindelijke eerste menu!
#3165145
Lizzy schreef: Het hangt er af van hoeveel ruimte je honden gebruiken tijdens het eten. Drie van de vier redden het hier op 1 x 1.10 (of 1.20). Maar ik heb er 1, Fritzi..... Die heeft 2 kleden nodig ::) :biggrin2:
Geen idee buiten gaat ze meestal slepen de Sint dan, de Berner niet maar kan proberen te leren
Altijd buiten gegeten had in Hoofddorp veranda en ja hier niet
Heb jij de eerste link of de tweede? Geloof niet dat er erg veel verschil in zit of wel?
#3165199
Lizzy schreef: Gaaf! Je bent gewoon een ras-echte barfer! En ik vind dat ook hoor, zo'n volle bak verse voeding. Dat ziet er toch veel beter uit dan zo'n bak droge meuk?
Haha leuk, ik hoop inderdaad uiteindelijk een ras-echte barfer te zijn die het niet moeilijk vindt om menu's te maken enzo! :D We shall see!
kiara schreef: Welkom hier en veel leer plezier en maar hopen dat de tijd gauw omgaat en je pupje mag halen
Dankjewel!
Daphne-Tyson schreef: Hoi Dwienie, welkom op Barfplaats!

Ik heb een Duitse Herdershond van ruim 10 maanden. Hij heeft tot 6 maanden KVV gehad van Tinlo BARFMENU, omdat ik het nog spannend vond om zelf samen te stellen. Bij een pup is het namelijk wel heel belangrijk dat ze iedere dag alle voedingsstoffen binnenkrijgen die ze nodig hebben. Vanaf 6 maanden ben ik overgegaan op BARF. Ik geef het daarbij zomers buiten en in de winter binnen. Ik heb een stoomreiniger, dus iedere avond maak ik de plek waar hij eet daar even mee schoon. Het komt namelijk geregeld voor dat hij het vlees op de grond legt om op te eten en groente vindt meneer niet zo lekker dus probeert hij altijd uit alle macht door het huis te snerten zodat hij zo min mogelijk op hoeft te eten.

Onze hond krijgt op dit moment 6 dagen per week samengesteld en één dag per week een heel prooidier. Dit is meestal een konijn of half geitje. Daarnaast krijgt hij tussendoor wel eens hele kwarteltjes in de veren of duifjes. Dat gaat er prima in. Je zou ook eendagskuikens kunnen voeren, alleen mijn hondje is allergisch voor kip. Zelf heb ik niet eerder muizen of ratten gevoerd, inderdaad omdat dit gevoelsmatig meer voor de kat is, maar op zich denk ik dat het wel moet kunnen. Voor voldoende afwisseling maak ik eigenlijk iedere zes weken bij de nieuwe bestelling een nieuw menu afhankelijk van de diersoorten die beschikbaar zijn en de dingen die hij wel of niet lekker vindt. Dat is momenteel namelijk nog aftasten. Indien je vanaf dag één van plan bent om BARF te voeren is het trouwens wel goed je te realiseren dat je de hoeveelheden moet aanpassen op basis van de groei van je pup. Ik woog hem elke zondag en stelde dan op basis daarvan zijn menu voor de komende week bij.

Bij het naast KVV voeren van vleesbot, moet je alleen wel opletten dat je de verhoudingen niet scheef trekt. Als je namelijk een KVV kiest waar alles inzit (vlees, bot en orgaan) dan zorgt het extra bijvoeren van karkassen of nekken voor een scheve verhouding.

Veel plezier nog met de voorpret en ik ben benieuwd naar je uiteindelijke eerste menu!
Leuk dat je een duitse herder hebt <3 Super mooie dieren! Wel slim van je hond om dan de groente maar over de grond te smeren! Ik zal de stoomreiniger even op mijn groeiende lijstje van 'etensplek hond' zetten om te kijken wat ik nou uiteindelijk zelf handig vindt. Ja ik snap wat je bedoelt met scheve verhouding, daar wil ik ook zeker wel naar kijken. Het topic KVV zei dat je in principe beter geen orgaan kan bijvoeren omdat dat al veel in de KVV zit, maar DARF geeft ook echt de percentages dus dat kan ik zelf wel uitrekenen dan, om te kijken of dat ook waar is.
#3165212
http://www.textielwereld.nl/tafelbesche ... -6131.html. Deze is ook op 90 graden wasbaar en kan in de droger.
[/quote]
Verschilt dit zeil van de link die je op de vorige pagina postte?
Dit ding lijkt me wel super handig, aangezien Owen het liefst op vloerbedekking wil eten (Neeeee!) en gisteren sleepte hij een nekje mee naar zijn plaats en dat vond ik ook geen goed idee. :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door