Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Diego
#3164468
Wij hebben 5 honden en ze hebben een grote vrieskist tot hun beschikking, onze eigen vriezer is een 4 laden vriezer.
De honden vriezer heb ik verdeeld in vakken en de dingen in de vakken weer in stevige driepvrieszakken.
Ik kan soms best een poosje koekeloeren van vreugde in de vriezer als die weer vol is.  :biggrin2:
Door Tamara
#3164490
Ik heb een vriezer van 500 liter, genoeg ruimte  :biggrin2:, 50 kg barf en zelfs alle groente van de moestuin gaat erin.
De rest zit in de vriezerruimte van onze Amerikaanse koelkast.
#3164504
Ik heb een 8 laden vriezer voor de honden, meer ruimte heb ik zelf niet om een vriezer kwijt te kunnen. Het is dus altijd wat passen en meten, en ik kan heel lief kijken dus ik kan hier en daar wel eens wat vriezer ruimte lenen. op dit moment 'logeert' een doos met 15 kilo karkas dus bij mijn buurman.
Voor onszelf hebben we het vriesdeel van de Amerikaanse koelkast.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3164605
nou ik heb 3 vriezers van 300 liter draaien alleen voor de honden ::) maar makkelijk ingedeeld althans voor mij,1 vriezer zit kvv in,andere bot allemaal gelijk in porties verdeeld en ja in zakjes,per smaak in plastic tas kan ik het zo pakken,dan de laatste zit spier en orgaan op dezelfde manier verpakt,ik heb nog reserve kleine staan,voor als ik te hebberig ben geweest,en voor mezelf Amerikaanse koelkast met vriezer,werkt super voor mij :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pluk
#3164609
Hier een kleine kast met 4 laden voor Scott en een andere kast met 4 iets grotere laden voor ons (maar daarvan gebruik ik er ook al 2 voor Scott ).

In de hondenvriezer kan ik genoeg kwijt voor 3-4 maanden, maar hier gaat er dan ook maar 150 gram per dag doorheen.

Vleesbot portioneer ik voor 2 dagen, dus Scott eet 2 dagen hetzelfde. Orgaan en spier portioneer ik in een cupcakevorm. Als het weer goed bevroren is haal ik de porties eruit en stop ze in een diepvrieszak.
Door Droppie
#3164611
Vorig jaar heb ik een vrieskistje van ong 100 liter gekocht. Natuurlijk zit die ook altijd vol en blijft het passen en meten. Maar een vriezer met 4 laden voor onszelf en 4 katten was echt te weinig. Het systeem wat ik nu heb in het kistje zijn de eco tassen van de hema. Per soort heb ik een kleur tas. Blauw is bij mij voor het bot, rood is spiervlees en oranje is orgaan en vis. 1 keer in de week trek ik alle tassen eruit en doe ik de week voorraad in een groene tas en die ligt bovenop.
Eigenlijk alles zit bij mij in plastic zakjes. Komt ook omdat ik veel karkassen per stuk of per 2 koop.
En ik pik een la uit onze eigen vriezer in, voor de zakjes van bijv vis die aangebroken zijn.
Door TomsBorders
#3164646
Ik heb een 4 lade vriezer en nog een kleintje.
4 laden is alleen voor Kaya en kleine delen we wat. Daardoor kan ik nu wat makkelijker lijntjes meedoen ipv steeds maar een kilotje
Ik heb alles in zakjes zitten, maar voordat ik het ga ontdooien haal ik het al uit de zakjes, dan zijn ze minimaal vies nog en kan ik 90% hergebruiken. Als ik het ontdooi in de zakjes zelf dan kan ik ze eigenlijk wel weggooien
Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3164810
Nou ik hoor al wel dat bijna overal de hond meer plek inneemt dan een heel gezin  ;D Ik vind de cupcakevormpjes een geniale oplossing. Ik heb van die silicone dingen liggen en ga daar zeker gebruik van maken. Eenmaal ingevroren floep ik ze eruit en heb ik handige porties orgaanvlees en spiervlees. Verder ga ik per direct op zoek naar een tafelmodel vrieskist, die kan ik nog wel kwijt hier
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door