Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3161265
Femke, het is soms zo, dat de puppen tijdens de tandenwisseling ook wat prutterig zijn op hun poep.
Hier krijgen de pupjes geen zalmolie en/of chlorella. Zo jong nog, laat ze eerst maar gewoon zelf, zonder hulpmiddelen, hun vertering in orde krijgen.
Dit is mijn idee er over.
Zuivel bij een pup, die moeite heeft met zijn ontlasting zou ik echt niet geven, of het moet geitenmelk zijn.
Heb je echt mooi spiervlees, voor ons is dat moeilijk te kopen en manlief is altijd een flinke periode aan het werk met vet verwijderen, vandaar mijn vraag.
Ik zie hier ook foto's voorbij komen van echt wel vettig vlees, zeker lam en geit zou vet kunnen zijn.
Overigens is zalm ook wel een veroorzaker van dunnere poep, hier in ieder geval wel. Twee keer per week een onsje en dat merk ik bij één van de honden al duidelijk.

succes met pupmans,
Hanny
#3165920
Inmiddels zijn we een paar weken verder en het gaat een stuk beter. De ontlasting is een stuk constanter. Ik geef nu elke maaltijd vleesbot+spiervlees+orgaan (of twee van deze) in plaats van een hele maaltijd spiervlees en de volgende maaltijd alleen vleesbot ofzo. De stink-uit-zijn-bek is ook over dus dat had echt met wisselen en groeien van de tanden te maken. Volgens mij is zijn gebit nu uitgegroeid, hij is nu net 6 maanden.

Ik merk dat ik steeds vaker barf uit de vriezer pak ipv kvv, dat heeft er zeker ook mee te maken dat zijn ontlasting veel beter is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door