Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#3154657
Afbeelding

Geleverd als runderhart dus ik denk dat het iets van runderorgaan is. Wie weet wat het is?
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3154688
hannabelgje schreef: Bedankt. Zeker niet handig om rundernier te voeren, of wel?
Waarom niet? Als klein onderdeel van orgaan heeft je hond het toch nodig?
Door hannabelgje
#3154689
Omdat het van een dier komt dat lang leeft voor het geslacht wordt. Ik geef normaal nier van jongere dieren.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3154691
hannabelgje schreef: Omdat het van een dier komt dat lang leeft voor het geslacht wordt. Ik geef normaal nier van jongere dieren.
Tja ik heb het laatst bij de slager besteld, moeilijk om erachter te komen dan of het een jong dier betreft toch?
Ik doe daar niet al te moeilijk over.
Door Martine-Tom
#3154696
hannabelgje schreef: Omdat het van een dier komt dat lang leeft voor het geslacht wordt. Ik geef normaal nier van jongere dieren.
ik zou het nu denk ik gewoon opvoeren omdat ik het zonde zou vinden om weg te gooien, maar idd, bestellen deed ik het nooit vanwege de vervuiling zeg maar.
Door Martine-Tom
#3154697
Lazy Garfield schreef: Tja ik heb het laatst bij de slager besteld, moeilijk om erachter te komen dan of het een jong dier betreft toch?
Ik doe daar niet al te moeilijk over.
lamsnier, kalfsnier....  ;)

Nier is een zuiverend orgaan, alle gifstoffen bij ab en overige medicatie blijven erin hangen dus is het beter om dat van jonge dieren of biologisch te voeren, ik meen met et herinneren dat saar allergisch is dus mss toch iets om te overwegen ;)
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3154699
Martine-Tom schreef: lamsnier, kalfsnier....  ;)

Nier is een zuiverend orgaan, alle gifstoffen bij ab en overige medicatie blijven erin hangen dus is het beter om dat van jonge dieren of biologisch te voeren, ik meen met et herinneren dat saar allergisch is dus mss toch iets om te overwegen ;)
Ze heeft nergens last meer van Martine-Tom: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 3.html#new
Heb voor een paar maanden alles geportitioneerd, maar zal er volgende keer aan denken.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op za 19 sep 2015, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#3154701
Lazy Garfield schreef: Ze heeft nergens last meer van Martine-Tom: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 3.html#new
Heb voor een paar maanden alles geportitioneerd, maar zal er volgende keer aan denken.
ik denk ook niet dat het zon vaart loopt hoor, voerde het zelf ook af en toe, maar het is wel iets wat ik in mn achterhoofd had dat ik dat voldoende afwisselde :)
Door BusKay
#3154755
Een prachtige nier die zoals ik zie er zo goed uitziet dat hij denk ik zelfs geschikt is voor human cons,

Bakken tot rosé... met een mosterdsausje...
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3154759
BusKay schreef: Een prachtige nier die zoals ik zie er zo goed uitziet dat hij denk ik zelfs geschikt is voor human cons,

Bakken tot rosé... met een mosterdsausje...
Brrr gatver zijn weinig mensen die dat lekker vinden.
Door BusKay
#3154762
Lazy Garfield schreef: Brrr gatver zijn weinig mensen die dat lekker vinden.
Inderdaad!! Alleen die, die er veel geld voor neertellen in een duur restaurant....
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3154763
BusKay schreef: Inderdaad!! Alleen die, die er veel geld voor neertellen in een duur restaurant....
Ow is dat zo duur? Nier kost een drol!
Door Lizzy
#3154766
Nieren van rund onder de 1 jaar mag verkocht worden voor menselijke consumptie. Nieren van rund ouder dan 1 jaar mag verkocht worden voor dieren. Dus als dit van rund is jonger dan 1 jaar: kun je het voeren. Dit is ivm cadmiun.

In KVV zit ook nier. En ook van rund ouder dan 1.

Ja, ik voer gewoon rundernieren. Ik vind het wel juu.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door