Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Steffie84
#3143446
Ik zou graag mijn hond botten geven om op te knagen om zijn tanden schoon te houden.
Hij krijgt kvv en zal dus zachtere botten moeten krijgen om mee te beginnen maar hij houdt er dus echt niet van om ergens op te kauwen of knagen.

Ik heb een keer een runderbot gekregen waar ik kvv koop, om te kijken of hij daar het vlees wat er nog meer dan genoeg aan zat vanaf wilde knagen, maar meneer snuffelde eraan en liep vervolgens weg. Ik heb geprobeerd het leuk te maken en later gewoon een tijdje te laten liggen maar hij had echt geen interesse.

Ook als hij iets lekkers krijgt wat te hard is kauwt hij er minutenlang op. Ik zou hem tijdens trainingen liever gedroogd vlees geven maar dit werkt dus niet.   

Iemand tips hoe ik mijn hond aan het knagen krijg? En waar ik dan het beste mee kan beginnen?

Bij voorbaat dank!
#3143461
Veel honden lusten ineens alles als je de boel heel even in de droger doet (een voedseldroger, bedoel ik). Daar mag het botwerk niet te lang in, maar meestal heb je aan een uurtje of twee, drie wel voldoende om de interesse te wekken. Ik heb dat destjids met een eendennek gedaan voor een van mijn honden, die ook niets wilde knagen. Na die ene min-of-meer-gedroogde nek lustte hij voortaan bijna alles!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3143489
Anne in Duitsland schreef: Veel honden lusten ineens alles als je de boel heel even in de droger doet (een voedseldroger, bedoel ik). Daar mag het botwerk niet te lang in, maar meestal heb je aan een uurtje of twee, drie wel voldoende om de interesse te wekken. Ik heb dat destjids met een eendennek gedaan voor een van mijn honden, die ook niets wilde knagen. Na die ene min-of-meer-gedroogde nek lustte hij voortaan bijna alles!
Ik krijg spontaan beeld bij een stel eendennekken in de wasdroger  ;D ;D ;D
Door Valerieee
#3145275
Sommige honden zijn ook gewoon lui of ongeduldig, zo heb ik er hier ook eentje.  ::)
Knaagt op alles wat ik haar gedroogd aanbied, maar toen ik van kvv overstapte op volledig barf en grotere stukken vleesbot ging aanbieden, had ze daar in eerste instantie écht geen zin in.
Heeft wel 'n paar weken geduurd voordat ze zich uiteindelijk de moeite nam om ook grotere karkassen op te peuzelen.
Het is nog steeds 'n drama-queen met ongemalen spiervlees, maargoed dat vind ik minder erg.  :biggrin2:

Ik zou beginnen met kleine dingetjes, waar hij niet veel moeite voor hoeft te doen; nekjes bijvoorbeeld.
Wellicht dat als hij eenmaal de smaak te pakken krijgt, ook de grotere stukken interessanter worden, zodat je er ook wat aan hebt voor z'n tanden.
Knaagt hij ook niet op kleinere, gedroogde snackjes? Stukjes gedroogde pens bijvoorbeeld, of oortjes?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door