Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rebekka
#3143114
Ik heb het idee dat de tanden van onze hond tegenwoordig pijn doen als hij brokken krijgt. Zo had hij in de vakantie een keer brokken gehad en het viel me op dat hij de brokken amper doorgebeten kreeg. Hij liet ze uiteindelijk ook staan, ondanks dat hij er zo enthousiast over was en ondanks zijn honger. Toen ik ze had laten weken gingen ze er vlot in.

Herkennen jullie dit? Weet niet of het zo positief is... Met barf wat hij normaal krijgt kraakt hij alle botten altijd heel netjes. Doet er wel lang over, maar hij is erg zorgvuldig. Het viel me op toen hij een keer een eendenbout uitgekotst had en ik dit wilde opruimen. Het bot was bijna helemaal fijngekouwd
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3143119
Ik herken het deels...
Als iets gewoon vies is, heeft meneer vaak geen zin om het te kauwen.. Kwartelkarkassen bijvoorbeeld, die laat hij liggen, maar als ik ze in stukjes knip (en echt, ze zijn zo zacht dat ik dat met een oude keukenschaar doe) dan eet hij ze wel..
Verder lust hij gemalen wel bijna alles, maar moet hij er echt moeite voor doen als in vlees of bot, dan blijft het soms liggen.. Snijd of knip ik het, is het zo weg (tenzij hij het echt niet lust natuurlijk)
Door Rebekka
#3143149
ik heb bij onze hond dus niet de indruk dat hij het nou niet lekker vindt. Hij springt torenhoog als ik kom met eten en begint heel enthousiast met eten alleen het bijten... hij lijkt te zoeken hoe hij de brokken het gemakkelijkste kan door bijten, maar lijkt niet een comfortabele manier te vinden.
Door frodo quin
#3143371
Ik denk niet dat hij gevoelige tanden heeft ofzo, ander zou vleesbot veel meer problemen geven. Ik vermoed dat hij de brokken vreemd vind om te eten, de structuur is ook heel anders dan die vers.
Door Rebekka
#3143381
frodo quin schreef: Ik denk niet dat hij gevoelige tanden heeft ofzo, ander zou vleesbot veel meer problemen geven. Ik vermoed dat hij de brokken vreemd vind om te eten, de structuur is ook heel anders dan die vers.
Dat zou ook zomaar eens kunnen... de volgende keer als ik brok voer ga ik het eens vanuit dat perspectief bekijken....

(zal nog wel ff duren vermoed ik hahaha)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door