Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#3139681
Ik had ze hier nog niet eerder gezien in de tuin

Mijn honden eten altijd buiten . En ik houd natuurlijk wel een oogje in het zeil . Ik ben dan in de keuken , en kijk zo nu en dan of het goed gaat .
Gisteren liep ik even naar de schuur terwijl er gegeten werd . En jawel , een wesp in de voerbak terwijl de hond aan het eten was 
Dus ik werd ook weer even met mijn neus op de feiten gedrukt .
En ik dacht , ik post het maar even  :) Want je moet er toch niet aan denken dat er een wesp mee naar binnen gaat
#3139717
Oooh! Ik gaf ze ook altijd buiten eten, maar omdat het ventje toch echt ouder wordt, meer last van zijn artrose heeft ben ik ze juist aan het leren om binnen te eten, met het oog op de winter. Kan die arme oude man niet in de kou laten liggend te eten (hij gaat er altijd heerlijk bij liggen namelijk)
Maar wel een goede om op te letten!
Gebruikersavatar
Door pike
#3139880
dinky89 schreef: Zo zag ik vandaag een berichtje op de fb van het dierenziekenhuis verschijnen: http://www.licg.nl/837/nieuws/eikenproc ... -hond.html
Lees in dat stuk dat er zelfs al een halve tong geamputeerd is bij een hond  :(

Wespen zijn inderdaad ook verraderlijke beesten...
Ik zou ze ook niet echt verwachten op rauw vlees maar eerder op iets zoets?
Ook wespen barfen liever  :biggrin2:
Het is Pike ooit overkomen toen hij jong was. OP de camping werd hij door een wesp gestoken tijdens het eten. In zijn wang dus de schade viel mee maar hij durfde daarna niet meer in de buurt van zijn bak te komen om te eten.
#3140041
dinky89 schreef: Zo zag ik vandaag een berichtje op de fb van het dierenziekenhuis verschijnen: http://www.licg.nl/837/nieuws/eikenproc ... -hond.html
Lees in dat stuk dat er zelfs al een halve tong geamputeerd is bij een hond  :(

Wespen zijn inderdaad ook verraderlijke beesten...
Ik zou ze ook niet echt verwachten op rauw vlees maar eerder op iets zoets?
Wespen zijn alles eters, gaan vaak op zoets zitten maar eten ook insecten en bij voorkeur rauw vlees. Knippen ze met de kaken stukjes uit en brengen dit naar het nest voor de larven.
Vandaar dat het ook meestal wespen zijn die bij je komen klieren als je zit te eten  :-X
Bijen, hommels etc richten zich op bloemen/stuifmeel en zullen niet snel naar de mens toekomen.
Door Ruisje
#3141891
Onze honden eten al een goede week binnen! Nadat ik buiten als een havik boven hun bakken en vlees hing om wespen weg te jagen, vond ik het toch twee beetjes eng worden. Dus totdat de wespen in winterslaap gaan of verder vliegen eten we allemaal gezellig binnen. ;)
#3141929
Hier eten ze buiten en zullen ze voor nu ook blijven doen aangezien ik nog geen wesp gezien heb bij de bakken en binnen hier niet zo handig is maar het zeker iets om op te letten, bedankt voor de waarschuwing.  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door