Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#3137516
:o :o  Wat ziet ze eruit op die foto.Zit met tranen in mijn ogen,vind dit zo ontzettend zielig :'( :'(
Super dat jij haar hebt opgevangen,die krijgt een super nieuw leventje bij jouw samen met Duke O0
Door Nugget
#3137525
judith1967 schreef: :o :o  Wat ziet ze eruit op die foto.Zit met tranen in mijn ogen,vind dit zo ontzettend zielig :'( :'(
Super dat jij haar hebt opgevangen,die krijgt een super nieuw leventje bij jouw samen met Duke O0
Ja, het is echt vreselijk om te zien.  :'(
Had je haar op de FBpagina van het asiel gezien?

Het goede nieuws is dat ze een krachtig hart heeft, een schitterend gebit, goed werkende organen en een zeer stabiele aard.
De DA was dieper onder de indruk van het verhaal en van de hond.
Slechte nieuws is dat ik mag hopen dat haar vacht uberhaupt aangroeit en als die al aangroeit dan zuller er toch altijd kale plekken blijven.
Ook zal ze nog wel wat de hoogte in groeien, maar een hond die een jaar op broodkorsten heeft geleefd, van pup af aan..........dat komt nooit meer helemaal goed.

Maar goed. Ik heb net een Godsfortuin uitgegeven om alles op alles te zetten om Coco weer een vacht te geven tezijnertijd.

Wat heb ik gekocht?

Biologische geurende extra virgin kokosolie
Biologische kurkuma
Puur Jeuk
Puur Omega
Probiotica voor honden (om vast in huis te hebben)
Mariadistel capsules, ook al biologisch
Een rompertje voor honden tegen zonnenbrand (daar ziet ze er heel schattig in uit, het is net een windhond die aan de rennen meeg wil doen)
Zonnebrandcreme hypoallergeen factor 50 voor onbedekte delen zoals de oortjes enzo

Ik moet nog kopen: Megaderm, Pure Coconut Moisture Creme voor haar huid en Malaseb shampoo omdat ze nog 2 keer in de week in bad moet en een jasje voor als het kouder gaat worden.

Dus ik ga ALLES op ALLES zetten om haar er weer als een herkenbare Dobermann uit te laten zien ipv als een Chinese Naakthond.
Door hannabelgje
#3137526
Qua huid zou ik voor nu het liefste iets gebruiken op de huid. Een zalf/olie. Dat verzorgd nu en beschermt de huid. Het feit dat de huid nu overal aan blootgesteld wordt terwijl er eigenlijk een vachtje over hoort te zitten zal ook geen goed doen lijkt mij.
Door Nugget
#3137537
hannabelgje schreef: Qua huid zou ik voor nu het liefste iets gebruiken op de huid. Een zalf/olie. Dat verzorgd nu en beschermt de huid. Het feit dat de huid nu overal aan blootgesteld wordt terwijl er eigenlijk een vachtje over hoort te zitten zal ook geen goed doen lijkt mij.
Daar ga ik morgen de Pure Coconut Moisture Cream voor kopen, daar werd ze ook dagelijks in het asiel mee ingesmeerd.
Stond ook bij het lijstje wat ik geplaatst heb. ;)
Door hannabelgje
#3137574
Nugget schreef: Daar ga ik morgen de Pure Coconut Moisture Cream voor kopen, daar werd ze ook dagelijks in het asiel mee ingesmeerd.
Stond ook bij het lijstje wat ik geplaatst heb. ;)
Dat heeft elkaar dan gekruist, het lijstje stond er nog niet toen ik aan het typen was. Afbeelding
Door Lizzy
#3137578
Nugget schreef: Ja, het is echt vreselijk om te zien.  :'(
Had je haar op de FBpagina van het asiel gezien?

Het goede nieuws is dat ze een krachtig hart heeft, een schitterend gebit, goed werkende organen en een zeer stabiele aard.
De DA was dieper onder de indruk van het verhaal en van de hond.
Slechte nieuws is dat ik mag hopen dat haar vacht uberhaupt aangroeit en als die al aangroeit dan zuller er toch altijd kale plekken blijven.
Ook zal ze nog wel wat de hoogte in groeien, maar een hond die een jaar op broodkorsten heeft geleefd, van pup af aan..........dat komt nooit meer helemaal goed.

Maar goed. Ik heb net een Godsfortuin uitgegeven om alles op alles te zetten om Coco weer een vacht te geven tezijnertijd.

Wat heb ik gekocht?

Biologische geurende extra virgin kokosolie
Biologische kurkuma
Puur Jeuk
Puur Omega
Probiotica voor honden (om vast in huis te hebben)
Mariadistel capsules, ook al biologisch
Een rompertje voor honden tegen zonnenbrand (daar ziet ze er heel schattig in uit, het is net een windhond die aan de rennen meeg wil doen)
Zonnebrandcreme hypoallergeen factor 50 voor onbedekte delen zoals de oortjes enzo

Ik moet nog kopen: Megaderm, Pure Coconut Moisture Creme voor haar huid en Malaseb shampoo omdat ze nog 2 keer in de week in bad moet en een jasje voor als het kouder gaat worden.

Dus ik ga ALLES op ALLES zetten om haar er weer als een herkenbare Dobermann uit te laten zien ipv als een Chinese Naakthond.
Ik heb het in de gaten :o :-*! Vergeet voor jezelf geen foto's te maken van nu en van hoe ze er de komende maanden steeds beter uit gaat zien! Ik zou je aanraden om iedere maand toch wel een foto te maken. Ik hoop zo dat je over een jaar een foto van voor en na kunt laten zien waarbij niemand kan geloven dat het om 1 en dezelfde hond gaat! Aan jouw inzet zal het niet gelegen hebben!
Door Anne in Zweden
#3137584
Wat geweldig dat Coco een nieuwe kans krijgt in het leven! En geweldig dat jij haar die kans geeft! Voor jou en iedereen die verwaarloosde honden eindelijk de liefde, aandacht en voeding geeft die ze verdienen: dikke zoen! :-*
Door Nugget
#3137589
Lizzy schreef: Ik heb het in de gaten :o :-*! Vergeet voor jezelf geen foto's te maken van nu en van hoe ze er de komende maanden steeds beter uit gaat zien! Ik zou je aanraden om iedere maand toch wel een foto te maken. Ik hoop zo dat je over een jaar een foto van voor en na kunt laten zien waarbij niemand kan geloven dat het om 1 en dezelfde hond gaat! Aan jouw inzet zal het niet gelegen hebben!
:) Tja, als ik iets doe, doe ik het goed.
Ik ga zo het kurkumamengsel maken. Ze weegt nu 17 kilo, dus ik begin met 1/8e tl per 5 kilo. Maar ik maak er gewoon een halve theelepel van en dan 2 slagen van de pepermolen en wat geurende, bio kokosolie.
Erbij doe ik dan de Puur Omega, één Mariadistelcapsule en de Puur Jeuk.
Ik meng het spul met wat yoghurt en een eitje.

Ik zat te denken om ipv Malaseb shampoo TeaTree shampoo te gaan gebruiken. Is dat een goed idee denk je?
En foto's maken doe ik veel! :)

Als ik nou nog wist hoe ik er hier wat zou kunnen plaatsen.....
Door Anne in Zweden
#3137617
Tjissus. Ik dacht: och, ik had erger gevreesd. En toen realiseerde ik me dat het om een dobervrouw gaat! :o :-X :'( Ze heeft nog een lange weg te gaan voordat ze zo schittert als jullie Duke. Wat een beauty! Ik kan niet wachten op de foto's van Coco over een jaar! :D
Door Nugget
#3137621
Anne in Duitsland schreef: Tjissus. Ik dacht: och, ik had erger gevreesd. En toen realiseerde ik me dat het om een dobervrouw gaat! :o :-X :'( Ze heeft nog een lange weg te gaan voordat ze zo schittert als jullie Duke. Wat een beauty! Ik kan niet wachten op de foto's van Coco over een jaar! :D
Ik zal morgen proberen een foto van hun samen naast elkaar te maken, dan zie je hoe klein en mager ze is.
En het was nog erger. Op de FB pagina van het asiel staan foto's van de honden toen ze werden weggehaald. 12 kilo woog ze toen.....

Duke woog bij de DA 37 kilo, Coco 17.... :'(

Maar Duke is een beauty he? Ook een herplaatser, zijn 3e baas ben ik en hij is nu ruim 3 jaar bij mij.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door