Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#3138874
Dat staartje! Super!

Ze doet me een beetje aan een mijnwerker denken die moet wennen aan het zonlicht, op die eerste foto.
Wat heerlijk toch dat ze nu eindelijk hond mag zijn. En die Duke! Hij is zo lief voor haar zo te zien!  :smitten:
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3138946
Coco wordt nog beroemd. Zag toen ik net op de fb van het asiel keek dat ook de dierenwinkel de foto van Coco op fb heeft geplaatst ;-)

Heerlijk dat Coco jou gelijk zo vertrouwd en ik hoop echt dat je haar er goed bovenop weet te krijgen.
Dat mensen jou aankijken op het uiterlijk is niet vreemd natuurlijk, zij zien een hond die er slecht uitziet en kunnen niet van de buitenkant zien dat jij haar er juist bovenop helpt  :-*
Door Nugget
#3139062
Lizzy schreef: Geweldig! Ze lijkt er toch wel weer een beetje beter uit te zien :-*
Ja he? Dat idee heb ik ook!
Het goede nieuws: haar vacht begint nu al terug te komen!
En de olifantenhuid die ze op veel plaatsen heeft wordt minder.
Ik badder haar dagelijks en was haar met teershampoo.
Maar wat echt wonderen lijkt te doen, ze krabt en bijt nauwelijks meer, is de Tea Tree Spray van Jean Peau.
Dat is sterk verdunde Tea Tree Oil.

Verder heeft ze vandaag voor het eerst gespeeld in het bos  met andere honden, gerend en achter een bal aangelopen (dit in navolging van Duke, die een moord doet voor een bal).
Ze doet hem steeds meer na. Waar hij snuffelt gaat zij ook snuffelen. Loopt hij achter de bal? Zij ook. Geeft hij een tik op de bal om hem te laten stuiteren. Coco ook...... :)

Het slechte nieuws...........haar zusje Fay heeft suikerziekte.
Ik ga nu dus morgen ook maar naar de DA om alles te laten prikken.
Suiker, lever, nieren..........de hele rataplan.
Duimen jullie voor me?

(overigens denk ik niet dat ze suiker heeft. Ze plast 3 x per dag, drinkt wel meer dan Duke, maar toen die net barftte dronk hij ook alsof hij nog brok at)
Door Nugget
#3139096
@ Hope, Duke is alleen lief omdat hij weet dat niemand zo snel is als hij is. Dus die stok krijgt ze echt niet afgepikt! :)
En die vergelijking met die mijnwerkers....prachtig!

@Dinky89, het is dat ik er een glimmende, supergezonde Dobermann bij heb.......anders...... :-[  Maar inmiddels weten de mensen uit de wijk en uit het bos haar verhaal ook wel.
Vanochtend stonden we met zijn 6en met vochtige oogjes omdat Coco aan het spelen was en een beetje los kwam. :)

@Sarah, ik blijf posten!

En verder iedereen die ik niet beantwoord, want Coco vreet tijd..........dank voor de complimenten en de goede wensen! :-*
Door Nugget
#3139125
Edit....Fay, de andere Dober heeft zeer waarschijnlijk GEEN suiker.
Haar bloedwaarden zijn waarchijnlijk een gevolg van het feit dat beide honden aan de prednison hebben gezeten tegen de extreme jeuk.
Helaas komt Fay wel weer in het asiel.
De huidige eigenaresse kan het door diverse omstandigheden niet goed aan.
Het vergt ook wat, zo'n extreem verwaarloosde hond.
Door Nugget
#3139143
petralita schreef: gelukkig geen suiker! wat sneu dat ze terug komt.  :-\
jij wilt er niet een derde bij  ;) :biggrin2:

zo leuk dit verslag zo! blijven doen hoor!
Nou ja, waarschijnljk geen suiker.
Ik laat Coco morgen toch echt prikken hoor. :)
Neeeeee geen derde.......mijn Duke zou gek worden.
2 zusjes die elkaar al kennen, dat zou voor hem niet goed zijn.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3139187
Nugget schreef: Edit....Fay, de andere Dober heeft zeer waarschijnlijk GEEN suiker.
Haar bloedwaarden zijn waarchijnlijk een gevolg van het feit dat beide honden aan de prednison hebben gezeten tegen de extreme jeuk.
Helaas komt Fay wel weer in het asiel.
De huidige eigenaresse kan het door diverse omstandigheden niet goed aan.
Het vergt ook wat, zo'n extreem verwaarloosde hond.
Ach jee wat sneu. Ik hoop dat ze snel een goed permanent thuis vindt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door