Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nugget
#3149312
Vandaag moest ik met Coco voor haar herhalingsenting van Weil terug.
Ondanks de antibiotica die ze 3 weken heeft geslikt, blijft ze jeuk hebben.
Na het onderzoeken van een huidschraapsel blijkt ze Demodex te hebben.
Gelukkig waren er alleen dode mijten en geen eitjes te zien, maar ze moet toch aan de Ectodex.
Qua supplementen krijgt ze:

Puur Visolie voor honden
Puur Jeuk
Puur Antiparasiet
Mariadistel
Puur Probiotica
Bio kurkuma, zw. peper en bio geurende kokosolie
Meloxicam (is hetzelfde als metacam) ontstekingsremmer
Antibiotica (nog 2 dagen)

De Probiotica en de Antiparasiet zijn bijna op en wilde ik eigenlijk niet opnieuw kopen (erg duur).
Iemand nog tips of ideeën over Demodex bij Dobermanns?

Ze is overigens weer een kilo aangkomen, ze weegt nu 19 kilo en de groeischijven zijn duidelijk nog niet dicht, want ze groeit zowel in hoogte, lengte als breedte. Dus daar ben ik heel blij mee.
Door Anne in Zweden
#3155166
Voor de demodex zou ik bij een homeopatisch dierenarts naar een schimmelnosode vragen. Heeft onze Laika destijds volledig van de demodex afgeholpen. Ik vermoed trouwens dat het ook door Coco's nieuwe dieet wel een stuk beter zal gaan met de demodex straks. Het is uiteindelijk een weerstandsziekte.
Door Nugget
#3177690
Eindelijk weer eens een update over la petite Coco.
Excuus voor de lange wachttijd.
Ik had dan ook niet veel goeds te melden.
Zelf heb ik MS en die sloeg weer eens toe, dus qua vermoeidheid redde ik het net om voor 2 Dobers, 2 kinders en een huis te zorgen en om elke 2 weken naar de DA te gaan, die qua demodex steeds slecht nieuws had. Dus op fora, fb etc. was ik volkomen stil gevallen; ik had er de energie gewoon niet voor. :'(
Bovendien is Coco ook nog flink ziek geweest. Ze had enorme diaree, ruim een week en zelfs Duke werd ziek. Nou, als je Duke ziek wilt maken moet je als virus van goede huizen komen.
Dus ik heb ruim 10 dagen stront geschept......en zelf was ik er ook niet best aan toe.

Maar ondanks alles.......................................het wonder is geschied, Coco is vandaag eindelijk demodex-vrij verklaard!!!! Woohoo!!! :D
Verder weegt ze inmiddels maar liefst 23.5 kilo!!! Dat is 7.5 kilo meer dan toen ze bij me kwam.
Ook is ze zo in de hoogte, breedte en lengte gegroeid dat ze inmiddels bijna net zo hoog is als Duke en zelfs uit haar schattige jasje is gescheurd.
De halsband die ik had gekocht past zelfs niet meer op het laatste gaatje en vandaag heb ik dus maar weer een nieuwe gekocht.

Qua voeding zit ze nog steeds op ruim 6% en ze eet dus zo'n 1400 gram per dag. Maar zoals de DA al zei: "De huid is het grootste orgaan, zodra die helemaal ok is, zal ze minder nodig gaan hebben".

Qua gedrag blijft het voorlopig een hondje met een enorm verleden. Zodra ik uit de veilige omgeving kom, staat ze in de vluchtstand.
Ze heeft enorme littekens op haar rug (ruim 20 cm lang en 2 cm breed) en ik vermoed dat ze met een stok geslagen is, want zodra ze iemand met een stok ziet, schiet ze in paniek en laat prompt haar urine lopen.
Ze is nu 5 maanden bij me, en sinds vorige week ligt ze eindelijk, zoals een ontspannen hond dat doet, regelmatig op haar rug, bukje bloot en met de pootjes omhoog, klaar om op haar buikje gekroeld te worden.
Ook vermoed ik een beschadiging aan haar rug, omdat ze eigenlijk nooit gaat zitten. Ze staat of ze ligt. Trainbaar zal ze dus ook nooit worden, maar dat geeft niks. Als echte Dobermann zijnde blijft ze zowieso graag bij de baas in de buurt.

Van de week waren er in mijn apartementencomplex schilders bezig.
Moet je je voorstellen......4 reusachtige kale mannen, die allemaal koerend rondom Coco heenstonden....."lief hondje, kom maar meisje", heus, we doen niks"........en Coco die nog net niet in haar broek poepte en Duke die het eens rustig aankeek.

Overigens kan ze uitstekend van zich afbijten. Onlangs wilde een onbekende hond op haar rijden (in mijn bos komen eigenlijk altijd dezelfde honden). Duke wandelde er bedaard naar toe, om te kijken of hij moest ingrijpen, maar dat was niet nodig. Coco liet de rijdende hond als een kijvende Hyena alle hoeken van het veld zien! ;D

We hebben nog een hele lange weg te gaan. De vacht kan nu pas echt helemaal gaan herstellen, qua vertrouwen in de mens zal het nooit meer goedkomen en qua vluchtgedrag vermoed ik ook niet helemaal.
Maar dat geeft niks. Ze is vreselijk lief, altijd vrolijk, levenslustig en echt, als je je depressief voelt is het kijken naar de immer huppelende Coco (met haar enorme littekens) voldoende om op te vrolijken en je af te vragen waar je je in hemelsnaam druk over maakt! :)
Laatst gewijzigd door Nugget op di 08 dec 2015, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
#3177772
Leuheuk, een update over de schone dame! Wel vervelend dat je zo'n moeilijke tijd achter de rug hebt, met jezelf en met de honden, maar ik hoop dat je gauw weer in rustiger vaarwater zult belanden, op alle fronten.

Fijn in ieder geval dat de demodex overwonnen is. En dat Cocootje zo goed is aangekomen in gewicht! Het klinkt ondanks alles alsof ze haar plekje onder de zon wel zal vinden bij jou; die angsten zullen misschien ook nog wel minder worden - vijf maanden is immers helemaal niks, na zo'n rotbegin van het leven.

Als je de kracht en de zin hebt, plaats je dan nog eens een fotootje van je meisje (van Duke mag ook, hoor!)? :-*
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3177784
Wat fijn om eindelijk weer eens een update over Coco te lezen!
Heb regelmatig aan haar gedacht ;-)

Wat een opluchting zal het zijn dat ze na een lange periode demodex vrij is verklaard! En 7,5 kilo aangekomen is ook erg fijn :-D Best goed nieuws toch? ;-)

Hopelijk is de ms bij jezelf ook weer beetje onder controle. Begrijpelijk dat je dan wel andere prioriteiten hebt dan ons hier op de hoogte stellen ;-)
Door Nugget
#3183024
Het zit Coco niet mee.
Mevrouw heeft haar staart stukgeslagen afgelopen zondagavond. Heel enthousiast tegen een muur aankwispelen is ook niet handig...... ::)
Maandagochtend zat ik bij de DA en besloten we tot amputatie van 2 kootjes.
De dag erna, op weg naar de DA, is ze bijna doodgereden.
Ik heb geen auto en moet dus met 2 bussen naar mijn DA.
Voor zowel Coco als mij een beproeving.
Coco zal nooit aan de lijn leren lopen, want als je aan de lijn loopt kan je niet wegvluchten.
Los is ze ontspannen. Ze weet dat er altijd wel een bosje is of Duke waar je achter kan gaan staan als er iets langskomt wat eng is.
En Coco vindt heeeeeeeel veeeeel eng!

Haar top 10 van enge zaken?

10 Een loslopende man zonder hond
9 Een man met een vestje van de plantsoendienst aan
8 Meerdere mannen met plantsoendienst vestjes aan
7 Een man van de plantsoendienst die takken afzaagt
6 Een bejaarde met een stok
5 Een bejaarde met een rollator
4 Iemand die aan Nordic walking doet
3 Een kind op een skateboard of rolschaatsen
2 Een kind op een fiets
En met stip op 1.............

Een kind op een fietsje met een vlaggetje....

Enfin, Coco en ik zaten bij de bushalte en er wandelt een mevrouw voorbij.
Cooc rukt zich los en rent de weg op......een auto kon nog net met gierende banden stoppen.
Ze is dan zo in paniek dat ze niets ziet of hoort.
Ik heb me heel klein gemaakt op de stoep en toen vond ze me veilig genoeg om bij me te komen.

Met hartkloppingen belandden we uiteindelijk bij de DA.
Haar staart was echter zo rustig dat we hebben getaped en het afwachten.
Een nieuwe narcose (vorige week heb ik haar namelijk lapracopisch laten steriliseren) is nu heel ongunstig.
Haar weerstand moet namelijk hoog blijven want anders komt de demodex weer terug.

Dus nu loopt en springt en rent Coco met een blauwe staart rond!

Morgen Oud&Nieuw en ik heb Aprozelam voor haar gehaald, want zonder middelen gaat ze het niet redden.

Maandag weer naar de DA om haar staart te laten bekijken.

Maareh.....weten jullie wat Coco haar goede voornemen is voor 2016?

Niet meer naar de dierenarts!!! ;D
Door El_Kato
#3183099
Potverdikkie wat balen zeg! Hoop dat het goed geneest :-*

Oooh wat ziet ze er trouwens goed uit! Het is niet zo heel goed te zien op de foto maar het lijkt of ze weer een volledige vacht heeft :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door