Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3145367
Nugget schreef: @Petralite, ik had die selfie niet eens gezien!!! Hilarisch!! :D
@Lizzyy, kan jij me vertellen waarom je nooit naar dr. How zou gaan? En zou jij hem een histologisch biopt laten afnemen? Daar kan niet veel aan misgaan toch??

Filmpje van Coco en Duke op FB: https://www.facebook.com/profile.php?id=100008225107306
Nee, op zich kan daar niks mis mee gaan. Blijft over dat het een enorme onsympathieke kerel is. Maar goed, als je dat niet erg vindt....
Door Nugget
#3145375
Lizzy schreef: Ik zie geen filmpje...!
Nou moe......misschien moet je eerst vriendjes worden met me. :)

Dat How bot is had ik begrepen, maar dat laat me koud.
Maar goed, een biopt kan ik hem dus laten doen. Dank voor de info! :)

Edit: ik heb de instellingen gewijzigd, iedereen kan nu kijken, niet alleen vrienden. ;)
Laatst gewijzigd door Nugget op wo 19 aug 2015, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3145384
Nugget schreef: Nou moe......misschien moet je eerst vriendjes worden met me. :)

Dat How bot is had ik begrepen, maar dat laat me koud.
Maar goed, een biopt kan ik hem dus laten doen. Dank voor de info! :)

Edit: ik heb de instellingen gewijzigd, iedereen kan nu kijken, niet alleen vrienden. ;)
Oh leuk!!! Oh, ik vind haar al echt veel minder zielig eruit zien zeg! Hahaha, ze weet wel wat ze wil he?!!
Door Nugget
#3145391
Lizzy schreef: Hahaha, ze weet wel wat ze wil he?!!
Tja, het blijft een Dobermann, als die iets in hun kop hebben.............. ;)
Maar wat een levenslust al he? Ben razendtrots op haar. :-*
Door Nugget
#3145623
Goed nieuws!!!

Het heeft even geduurd, maar dr. How heeft ook zijn professor dr. Hazenwinkel naar de foto's van Coco laten kijken.
Zowel mijn DA, als How dachten hetzelfde, maar omdat het in Nederland enorm zeldzaam is, hebben ze dus ook prof. Hazenwinkel laten kijken.
En die bevestigde hun ideeën.
Doordat Coco een jaar op broodkorstjes heeft geleefd, heeft ze in allerlei opzichten een enorme achterstand.
Nu ze goed voer krijgt, gaat haar lichaam als een gek aan het werk om de achterstand in te lopen.
Ze heeft dus een tijdelijke en plaatselijke cranio mandibulaire osteopathie. Over een paar weken trekt dit weer weg.
Omdat haar poten ook verdikt zijn, kan er sprake zijn van hypertrofische osteodystrofie, maar ook dit is tijdelijk en daar ze absoluut niet kreupel loopt (ze huppelt als een hertje) en ze juist steeds meer gaat rennen en lopen, is dit niet waarschijnlijk.
Wel ga ik voor de zekerheid meloxicam geven op advies van de DA (meloxicam is hetzelfde als metacam, maar dan voor mensen en veeeeeel goedkoper).
Ook blijft ze nog 2 weken op de antibiotica om haar huid en vachtproblemen te verminderen.

Maar, het komt dus helemaal goed met mijn meisje. :)
Door Mijati
#3145647
wat een goed nieuws!

Ook even een compliment. Wat een inzet voor deze lieve schat van jullie zijde. Jullie verdienen het ook om in het zonnetje gezet te worden.
Door Nugget
#3145684
Ik heb ook even met beheerster Wilma van het asiel waar ze vandaan kwam gebeld.
Want ik bedacht me dat dit ook belangrijk is om te weten voor de nieuwe eigenaren van Coco haar zusje Faby.
Het asiel was heel blij dat ik belde, want Faby had dus ook een onverklare bult op haar schouderbot.
Dus nu gaat de DA van Faby bellen met mijn DA.
Het feit dat prof. dr. Hazenwinkel de foto's had bekeken vond ze heel geruststellend, hij schijnt een enorme autoriteit te zijn op het gebied van orthopedie.
Ik heb een poosje met Wilma zitten kletsen en toen ik zei dat ik hoopte dat Coco nu wel gouden poep ging produceren, omdat mijn bankrekening leegloopt aan zaken als antibiotica, foto's, supplementen ed. bood ze gelijk aan om hun DA Coco haar sterilisatie te laten doen (nadat ze loops is geweest), zodat ik daar geen kosten aan heb.
Dus daar werd ik ook heel blij van!!! :D
Door Lizzy
#3145685
Oh, dit is goed nieuws zeg!!! FIJN! Nou, toch wel aardig van How :biggrin2:

En lief dat ze Coco willen laten steriliseren op hun kosten. Maar, mag dat nog niet even wat langer wachten dan tot na de komende loopsheid? Zo'n narcose klap telt drie dubbel hard voor Coco.... :-\
Door Nugget
#3145689
Lizzy schreef: Oh, dit is goed nieuws zeg!!! FIJN! Nou, toch wel aardig van How :biggrin2:

En lief dat ze Coco willen laten steriliseren op hun kosten. Maar, mag dat nog niet even wat langer wachten dan tot na de komende loopsheid? Zo'n narcose klap telt drie dubbel hard voor Coco.... :-\
Ja, die dr. How toch. ;D
Ben echt superblijk dat hij prof. Hazenwinkel erbij heeft gehaald, dat is nogal een autoriteit geloof ik op het gebied van orthopedie.

Die sterilisatie kan nog maanden wachten, want loops zie ik haar voorlopig niet worden.
Want een operatie kan ze idd. nog helemaal niet hebben.
Komt goed. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door