Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anne in Zweden
#3142974
Vavoem! Ze begint niet alleen op een Dobermann te lijken, ze begint al zowaar een mooi meisje te worden! Ik ben zo plaatsvervangend happy voor dat lieve wijffie! Geweldig inderdaad, wat goede voeding, een doordachte behandeling en vooral: oprechte liefde voor zo'n verwaarloosd die kan betekenen! Wat hebben honden toch een geweldige veerkracht, dat ze uit zo'n situatie komen en desondanks zoveel vooruitgang kunnen boeken!

En voor jou:  :flowers:
Door Nugget
#3144908
Ik heb advies nodig.
Coco heeft sinds 2 weken een keiharde, grote (4.3 x 2.8 x 2.8 cm) bult op de onderkant van haar onderkaak.
Ook zijn al haar lymfeknopen vergroot.
De DA zei, als het een oudere hond was zou ik gelijk aan osteosarcoma (botkanker) denken.
Ik heb de volgende gegevens.

Haar bloedwaarden ziijn goed, normaal dus.
Ze slikt sinds 4 dagen antibiotica (misschien was het een plaatselijke ontsteking) maar de bult is niet geslonken.
Haar vacht groeit stug verder en begint zelfs te glimmen ipv er dof uit te zien.
Ze wordt iedere dag levendiger en activer.
De bult doet geen pijn bij aanraking.

Morgen ga ik weer naar de DA om een foto te laten maken.
Als ik het goed begrijp zaait maligne osteosarcoma snel uit en zouden er ook uitzaaingen in de borst te zien moeten zien zijn.
Als de foto goed is, ga ik naar de orthopeed om een histologisch biopt te laten nemen.

Mijn punt is, ik snap het niet.
Mijn vorige hond is gestorven aan hemangiosarcoma, bloedvatkanker. En dat ging keihard maaaaaaaaaaaaaaar.....de hond gedroeg zich ook anders.
Coco zie ik iedere dag levendiger, liever en mooier worden.
Iets wat in conflict is met een hond die een kwaadaardige tumor heeft.

Iemand ideeën?
Door Nugget
#3144918
hannabelgje schreef: Welke ab krijgt ze nu? Weten ze zeker dat het geen kaakabces is?
Ze krijgt Clavaseptin, om. voor parondatale problemen.
2 weken geleden heeft de DA er een een naald in gestoken en er kwam alleen wat bloed uit, geen pus.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3145006
Ik zou even de foto's afwachten. Ik kan me zo voorstellen dat ondervoeding ook geen goed doet aan het normaal wisselen van tanden en kiezen.
Door frodo quin
#3145023
Hopelijk is het niets erg, dit arme meisje heeft al zoveel meegemaakt en is nu met haar kont in de boter gevallen, ze verdient het dubbel en dik om hier nog lang van te mogen genieten.

Een ontsteking kan ook ontstekingsweefsel genereren, dat ziet er blijkbaar ook uit als een kwaadaardige tumor en dan heb je dus ook weefsel en geen pus. Wat hope zegt houd ook wel steek vind ik, als je kijkt in welke toestand ze bij jou gekomen is, haar algemene ontwikkeling liep erg achter en dat is nu aan het goedkomen.

Ik vind het net als jou wel vreemd dat een hond die zo spectaculair herstelt kanker zou hebben, dan gaat het lichaam normaalgezien bergaf.
Door Aprilsnow
#3145073
Dan denk je leuk nieuwe foto's van Coco, ze gaat zo lekker en ziet er met iedere foto prachtiger uit  :-*

Dan lees je dit  :-\
Geen ideeën maar duim voor je dat het (naar omstandigheden) positief nieuws gaat zijn  :bigarmhug:
Door Nugget
#3145127
Coco is een raadsel.
De bult was gegroeid van 4.3 x 2.8 x 2.8 naar 7 x 3 x 3 cm. En dit in minder dan 4 dagen tijd.
De foto's van haar kaak (zonder roesje of narcose genomen, want Coco lag volkomen stil) lieten zien dat het GEEN kanker is.
Maar wat het wel is, is haar een raadsel.
Het is geen abces oid. Het lijkt een vreemde vergroeing van de onderkaak.
De foto's zijn doorgestuurd naar een orthopeed, eens kijken wat die ziet en er van vindt.
De foto's van haar borst, lieten een volmaakt hart en andere organen zien. :)
De vergrootte lymfeknopen zijn louter een gevolg van de huid/vachtproblemen.
Als haar huid volledig tot rust is gekomen, zullen de lymfeknopen ook normaliseren.
Wordt vervolgd dus.

Jut en Jul op de bank:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Nugget op di 18 aug 2015, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
#3145129
Ooow, gelukkig dat het niks akeligs is! En wat heerlijk om Duke en Coco zo heerlijk knus bij elkaar te zien! Ik ben zo plaatsvervangend blij voor Cocootje!

Het lijkt mij ook heel goed mogelijk dat de bult het gevolg is van alle tekorten die haar lijfje tot op heden heeft moeten doorstaan. Komt vast helemaal goed, vooral omdat ze verder op alle punten lijkt op te knappen en haar organen goed zijn. Laat ze vooral komen, die foto's!
Door judith1967
#3145172
Wat ziet ze er na die paar weekjes bij jouw al goed uit zeg,ze krijgt weer haar. :biggrin2:
Schrok wel toen ik het las over de bult :o Gelukkig is het  geen K. Zou het mss een vorm van ontgiften kunnen zijn(ik denk even hardop) :-\

Duke neemt zijn taak als grote broer heel serieus  :smitten:
Door Nugget
#3145225
Mijn DA heeft de foto's van Coco ter beoordeling naar dr. How, de orthopeed hier in DH gestuurd.
Punt is, ik lees nogal negatieve dingen over deze man.
Lizzy schreef op dit forum dat ze nog geen dode hond naar hem zou brengen.

3 vragen.
-Waarom moet je vooral geen hond naar deze orthopeed brengen?
-Is hij wel in staat foto's te beoordelen?
-Naar welke orthopeed kan ik het beste toe gaan?

Ik woon in Den Haag, btw.
Door petralita
#3145238
Nugget schreef: Afbeelding
leuke selfie trouwens  :biggrin2: :P
Wat groeid dat haar goed!, op de nog kale plekken zitten nog korsten?

hier geen ervaring met orthopeten. hoop dat je erachter komt en dat het meevalt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door