Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Simone V
#3136546
Vraagje, ik heb momenteel maar 3 soorten bot wat ik per week kan geven, maar heb wel veel zalmlijven liggen.
Normaal gesproken krijgt Sita 2x per week een zalmlijfje a 150 gram extra. Maar omdat ze momenteel weer wat slechter eet, krijgt ze bijna nooit zalm meer.
is het een idee om dan 1x per week als bot die zalmlijven te geven?
Of zitten daar nadelen aan vast die ik niet ken??
Gebruikersavatar
Door pluk
#3136573
Scott krijgt 1x per week zalmkarkas en ik reken dit ook als vleesbot. Ik combineer het wel altijd met mager spiervlees omdat het hier anders slappe of plakkerige ontlasting geeft.

Maarre... 3 soorten bot? Da's toch genoeg? Ik geef er, naast de zalm, ook maar 3.
#3136578
Ik geef qua botten eend (karkas/rugstuk/vleugels/nekken), lamsribben, geitenbokjes, zalmkop+lijf en kleinere visjes (sprotjes/haring/makreel/sardientjes)
Naast de vissen dus ook maar 3 soorten. Ik geef 1 keer per week een hele zalmkop aan mijn honden.
#3136639
ja 3 soorten is eigenlijk wel genoeg, maar gevoelsmatig lijkt het te weinig  :-[
nou! ik ga voor overmorgen dan eens een dagje zalm als bot geven. Ben heel benieuwd.
Sita heeft niet zo gauw last van plakkerige ontlasting dus daar ben ik niet zo bang voor.
Door Lizzy
#3136743
Simone V schreef: ja 3 soorten is eigenlijk wel genoeg, maar gevoelsmatig lijkt het te weinig  :-[
nou! ik ga voor overmorgen dan eens een dagje zalm als bot geven. Ben heel benieuwd.
Sita heeft niet zo gauw last van plakkerige ontlasting dus daar ben ik niet zo bang voor.
Nou, dat hoeft het niet te zijn. Het ligt er ook een beetje aan. Stel je voert als vleesbot kipkarkas, eendkarkas en lamsribben. En je voert qua spiervlees kip en lam. En je voert qua orgaan kip en eend, dan gaat er iets niet lekker in je menu. Maar als je 3 diersoorten voert qua bot en je hebt daarnaast ook nog wat variantie in je spier en orgaanvlees: is 3 verschillende soorten vleesbot niet verkeerd hoor! Wat dacht je van KVV? Daar zit in kip, kip en kip!
#3136789
bot heb ik momenteel parelhoenkk (wel vrij kaal), kipnek, geitjes
spiervlees, geit en lam (vet, gelukkig bijna op) en mooi kalkoen en paardevlees.
orgaan heb ik alles van paard. pens is lam.

Dus er is overall wel variatie, maar omdat madam eigenlijk alleen bot heel lekker vindt, wil ik juist het bot zoveel mogelijk varieren. Alhoewel, als het aan Sita zou liggen, eet ze elke kippenekken. Die vindt ze zoooo lekker.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door