Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3133500
Ik denk dat je beter een goede KVV kan gaan proberen en Mollie eerst een volwaardig dieet geven. Als ze daar goed op reageert, kun je altijd gaan spelen met het een en ander qua voer.

Voor nu denk ik echt dat ze even bij moet komen en gewoon een goed menu nodig heeft....

Citaat:
Misschien kun je eens een KVV proberen, dat zijn kant en klaarmaaltijden die grotendeels volledig zijn. Als je daar meerdere smaken en merken van voert, voer je compleet.

Hier kun je daar meer over lezen:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 428.0.html

KVV kun je ook leuk met BARF combineren, BARF betekent dat je het allemaal zelf samensteld. Daar kun je hier wat over lezen:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 140.0.html

Als je echt volledig op BARF, dus zelf samenstellen wil overstappen, kan ik deze pagina aanraden:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 897.0.html

Je kunt dan een menu samenstellen en het hier door anderen laten nakijken.
Succes!!
Gebruikersavatar
Door pluk
#3133502
Fenixjuh schreef: Ik denk dat je beter een goede KVV kan gaan proberen en Mollie eerst een volwaardig dieet geven. Als ze daar goed op reageert, kun je altijd gaan spelen met het een en ander qua voer.

Voor nu denk ik echt dat ze even bij moet komen en gewoon een goed menu nodig heeft....

Citaat:
+1

Zorg dat je basis goed is, de rest komt wel.
Gebruikersavatar
Door Mollie
#3133508
Ja, Dat is zo.
De basis is het belangrijkst. :)
Maar kan ik dan groente en fruit vervangen door veendrenkstof?
Lijkt me een beetje het zelfde toch?
Mollie kauwt echt heel goed, dus denk dat het niet nodig is om eerst zacht voer te proberen.
Geef haar al van pup af aan vis, en staartjes, en ook daar kauwt ze echt heel erg goed op.
Als ik ook maar iets zou twijfelen zou ik er niet aan beginnen. ;)

Wat ik wel lastig vind, en waar ik echt nog wel even een weg in moet vinden is om dagmenu's samen te stellen.
Dank jullie wel voor de reacties.
Laatst gewijzigd door Mollie op zo 12 jul 2015, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kakocavi
#3133610
Waarom zou je veendrenkstof geven in plaats van groente en fruit, als het dan toch zo'n beetje hetzelfde is? Groente en fruit zijn goedkoper, afwisselender en gemakkelijker aan te komen. Bovendien wordt veendrenkstof gewonnen uit veen, een fragiel ecosysteem dat al veel te lijden heeft gehad onder de mens. Ik zie veendrenkstof persoonlijk als een hype, een beetje zoals superfoods. Het is beter dan niets, maar om gezond te leven is het gewoon niet nodig.
Door Lizzy
#3133658
Groenten en fruit bevatten ook voedingsstoffen. En vitamines, die veendrenkstof dan weer niet bevat. Ik zie eerlijk gezegd niet waarom je dit ter vervanging van groenten of fruit zou moeten, kunnen en willen voeren? Het is niet te vergelijken met elkaar, vind ik. Groenten en fruit (in kleine hoeveelheden) maken gewoon deel uit van een normaal gezond dieet. Dit is een toevoeging die je in mijn beleving in zet als je hond gezondheidsproblemen heeft, anders dan de ziekte van Cushing (want daar gaat dit spul ook niks voor doen).
#3134600
Mollie schreef: Ja, Dat is zo.
De basis is het belangrijkst. :)
Maar kan ik dan groente en fruit vervangen door veendrenkstof?
Lijkt me een beetje het zelfde toch?
Mollie kauwt echt heel goed, dus denk dat het niet nodig is om eerst zacht voer te proberen.
Geef haar al van pup af aan vis, en staartjes, en ook daar kauwt ze echt heel erg goed op.
Als ik ook maar iets zou twijfelen zou ik er niet aan beginnen. ;)

Wat ik wel lastig vind, en waar ik echt nog wel even een weg in moet vinden is om dagmenu's samen te stellen.
Dank jullie wel voor de reacties.


misschien begrijp ik het verkeerd en is totaal de vraag niet, maar je bent gisteren begonnen met vlees als in barf? en zachtvoer noem je dat kvv?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door