Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door TeamHeike
#3127685
Mag een beginnende barf hond al wild gans karkas hebben?
Door Shanti en co
#3127718
Ik zou er nog even mee wachten tot hij zachtere karkassen als kip, konijn en eend goed verteerd want de ganskarkassen die wij hadden waren soms wel redelijk hard en daar was Shanti ook wel even mee bezig.
Door Anne in Zweden
#3127791
Wilde gans is knoeperhard en zeker niet geschikt voor beginnende barfers. Zelfs tamme gans kan aan de harde kant zijn. Ook daar zou ik nog heel lang mee wachten.
Niet iedere hond vindt wilde gans ook lekker, dus je zou wel kunnen beginnen met spiervlees en orgaan om hem aan de smaak te laten wennen. Maar de karkassen: nee, nog niet.
Door TeamHeike
#3127827
Van de verschillende kvv merken heeft ze al wild gegeten dus wild qua smaak is denk ik geen probleem.
Het gans karkas doen we dus niet.

Ik heb nu besteld parelhoen karkas en hele kwartels
Door Shanti en co
#3127828
Dat is qua hardheid stukken geschikter voor een beginner, lekker rustig opbouwen en over een tijdje misschien de gans.
Maar dat ze gemalen wild lusten zegt niet gelijk dat ze wild knaagwerk lusten. Een van onze katten was dol op een wildmix maar ho maar als het barf is.  ::)
Door TeamHeike
#3127861
Heike is een kruising labrador/golden van net 3 jaar oud. Ze eet sinds een half jaar kvv
Laatst gewijzigd door TeamHeike op wo 24 jun 2015, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tamara
#3127866
Ik zou nu beginnen met kippennekken, kipkarkas, kippenvleugels, kippenrugstuk, eendennekken, eendenkarkas, eendenrugstuk, eendenvleugels, Konijnenkarkas/heel konijn.

en over nog een half jaar kan je wel jonge geitenbokjes, runderstrot, zalmkop en lamsribben geven.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3127876
Persoonlijk zou ik met een lab geen kippennekken geven, dit ivm schrok of slurpgevaar. Mijn lab eet echt wel relax maar kippennek gaat gewoon te makkelijk naar binnen en dat vind ik te spannend.
Rugstuk gaat wel goed, karkasjes ook. Pens ook in stukken of gemalen. Verder geef ik alles zonder vrees.
Door CarolienPaco
#3127896
Zalmkop is denk ik ook wel geschikt, is vaak niet zo heel hard, en het is best groot, dus kan ze 'm ook niet stiekem opslokken in plaats van kauwen. Wat wild betreft: Paco lust absoluut geen wild KVV, maar wel spiervlees van wild... Dus dat belooft niks :)
Door TeamHeike
#3127942
Ben heel benieuwd of ze de hele kwartels wil eten die ik heb voor haar
Door roek
#3144676
Gans karkas kan wel mits het hele jonge dieren zijn dat kom ik in voorgaand verhaal nog niet tegen.
Dat is het verschil tussen een oudere ganzenbout voor eigen gebruik 2,5 uur sudderen en van een jong dier een paar minuten braden

Ik heb op het ogenblik nog een aantal zeer jonge gansjes van een paar weken oud daar zijn de botjes gewoon nog flexibel van en zelfs met een bot mesje zo door te snijden.
Helaas is dit natuurlijk niet het hele jaar door verkrijgbaar maar als leuke seizoens aanvulling voor je dier geschikt.

Succes met je menu.
Door Nanne91
#3144719
Ik heb het hier andersom. Puck eet wel kvv van wild, maar geen vleesbotten van wild. met name niet van fazant. Als de darmen uit de fazant zijn, eet ze het wel. Nu steeds beter. Gelukkig maar, want kvv eten ze hier vrijwel nooit.
Ganskarkas geef ik niet, net als kalkoen niet. Het is regelmatig veel te hard en dat vind ik niet fijn. Zonde van mijn geld en ik ga echt geen risico neemn met mijn honden. Harm barft al heel erg lang, is een goede kauwer, schrokt niet, maar nee, ze krijgen het gewoon niet. Blijft genoeg keuze over in vleesbotten en van gans en kalkoen krijgen ze wel spiervlees.
Maar dit is natuurlijk een persoonlijke keuze.
Succes met Heike!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door