Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#3111043
Lizzy schreef: Ik dacht eigenlijk dat witlof in het Engels chicory is.

De Latijnse naam voor witlof is: Cichorium intybus var. foliosum.
De Latijnse naam voor andijvie is: Cichorium endivia.

Volgens mij wel dezelfde familie maar niet exact dezelfde groenten?
Klopt. Maar over het algemeen kan je wel zeggen dat honden die andijvie verdragen, ook witlof kunnen eten. En ik merk hier dat het ook inderdaad zo is. Zowel Hope als Nelson eten allebei andijvie en witlof.
Dat is fijn, want het is best een seizoensgebonden groente en voor de prijs is dat nogal bepalend.

Maar groentenmix maken van vier groenten waarvan dan andijvie en witlof, vind ik een beetje jammer. Niet dat het niet kan hoor, natuurlijk wel. En schadelijk is het ook niet. Maar als je dan toch vier groenten staat te snijden en koken, dan zou ik kiezen voor 1 mix met andijvie, en 1 mix met witlof.
Door Lil
#3111073
Hope schreef: Klopt. Maar over het algemeen kan je wel zeggen dat honden die andijvie verdragen, ook witlof kunnen eten. En ik merk hier dat het ook inderdaad zo is. Zowel Hope als Nelson eten allebei andijvie en witlof.
Dat is fijn, want het is best een seizoensgebonden groente en voor de prijs is dat nogal bepalend.

Maar groentenmix maken van vier groenten waarvan dan andijvie en witlof, vind ik een beetje jammer. Niet dat het niet kan hoor, natuurlijk wel. En schadelijk is het ook niet. Maar als je dan toch vier groenten staat te snijden en koken, dan zou ik kiezen voor 1 mix met andijvie, en 1 mix met witlof.
Die vlieger gaat hier niet op. Andijvie een van de vele probleemgroentes, witlof een van de weinige die wel (heel) goed verdragenwordt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door