Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door terperlientje
#3104294
Lizzy schreef: Dat je nog net je handen kunt wassen, zo warm. Heeft ze dit al lang? Kan ze keelpijn hebben? En eventueel zelf malen?
Ze heeft dit al wel eens eerder gehad, maar daarna weer een enorme honger periode en.lange tijd weer goed gegaan. ze heeft dit nu weer een week of drie.
Gebruikersavatar
Door RobinVC
#3108011
Spike had dit ook. Gedeeltelijk overgeschakeld naar KVV en na enkele weken terug langzaam terug naar BARF, beginnen met zacht bot. Nu gaat alles weer prima, behalve met lamribben en fazantkarkas. Blijkbaar lust hij dit niet. Ook niet in KVV...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3108035
Tja, ik zou gewoon koppig zijn, vrees ik...  ::)
Altijd eerst vleesbot en als dat op is, nog wat anders erachter. Gaat het niet op: volgende keer weer voor dr neus.

Pijn en andere medische redenen wel eerst uitsluiten uiteraard. ;)
En niet te harde vleesbotsoorten voeren, extra pesten is ook niet nodig.
Maar gewoon beginnersbotjes zouden toch moeten gaan, en dan zou ik gewoon koppig volhouden.
Als het vleesbot wel opgaat (desnoods over 3 maaltijden gespreid), dan zou ik wel uitgebreid belonen met zoveel spier en orgaan als ze wil eten.  Maar de maaltijd erachter staat er weer bot voor haar neus en als krijgt ze de rest pas als dat op gaat.

Ik moet zeggen dat dat zelfs bij mijn kattenmeisje soms de enige manier is.  Hoe meer ik haar paai met mengen onder wat lekkers of proberen haar om de tuin te leiden, hoe kieskeuriger ze wordt.  En dan weet je't op den duur niet meer, eet ze bijna niets meer en moet je toch hardnekkig volhouden als je wil dat ze het eet...  Kleintje kent dat hier heel goed, en eens in de maand doet ze er eens 2 of 3 maaltijden over een bepaald onderdeel, maar doorgaans weet ze wel dat ze beter even moeite doet omdat ze daarna wel krijgt wat ze wil (de rest van haar eten).  Als zelfs een kat dat leert, kan een hond dat zeker. ;)
Ik ben er wel consequent in en geef eigenlijk nooit toe. Na 3 maaltijden gaat het wel weg, en als ik echt in een koppige bui ben, haal ik hetzelfde gewoon opnieuw uit  ::) Maar dat is al in geen tijden meer nodig geweest.

Toegeven en datgene wat ze niet graag eet niet meer voeren of vleesbot gaan malen, kan natuurlijk ook.  Dat kies je zelf.  Hopelijk blijft het dan wel goed gaan en dan kan je daarvoor kiezen. Voor zowel je eigen als haar gemak.  Als het echt te bont wordt, doe ik dat hier ook hoor. ;)
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op ma 04 mei 2015, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door