Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sky.Daro
#3095414
Ik hoef tot nu toe niet te elimineren maar houden jullie er rekening mee dat het misschien ooit nodig is wbt de diersoorten die je voert? Ik bedoel,  hier hebben ze patrijs,  haas en zwaan nog niet gegeten van de betaalbare diersoorten.  Voeren jullie alles wat je hond lust en je aan kunt komen of houden jullie bewust een diersoort over voor het geval dat.....?
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3095438
Ik denk dat ik tzt wel een diersoort, waar ik alles van kan krijgen, niet zal voeren om evt mee te kunnen beginnen met elimineren

Patrijs, haas of zwaan zou ik daar overigens niet voor uitkiezen; alle drie hebben een nogal uitgesproken smaak die niet iedere hond kan waarderen. Ik zou dan eerder voor konijn of eend kiezen
Door Lizzy
#3095468
[quote="Sky.Daro"]
Ik hoef tot nu toe niet te elimineren maar houden jullie er rekening mee dat het misschien ooit nodig is wbt de diersoorten die je voert? Ik bedoel,  hier hebben ze patrijs,  haas en zwaan nog niet gegeten van de betaalbare diersoorten.  Voeren jullie alles wat je hond lust en je aan kunt komen of houden jullie bewust een diersoort over voor het geval dat.....?
[/quote]

Ik heb er geen rekening mee gehouden maar ik vind het helemaal niet zo gek om dat wel te doen. Ik zou dan voor een diersoort kiezen waar gemakkelijk aan te komen is, waar je alles van kunt voeren dus ook de botten en dat betaalbaar is. Konijn bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3095503
Ik heb dat wel gedaan. Hier had ik haas over gehouden maar dat was niet erg handig. Veel kaal bot en moeilijk aan orgaan te komen.

Maar ja, ik was blij dat ik in elk geval kon beginnen met een diersoort die meneer nog niet gegeten had zonder dat ik richting de duurste soorten moest als krokodil of antilope.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3095563
Bij B gaf ik geen konijn omdat ik dat zielig vond  ::)
Later ben ik het bewust niet gaan toevoegen om het als eliminatie achter de hand te kunnen houden.
P heeft nog nooit konijn gehad. Ook bewust, mocht het ooit nodig zijn dan heb ik een makkelijk te verkrijgen diersoort die ik nu toch niet wil geven ivm teveel leed.
Door Simone V
#3095584
Nee, ik heb er nooit rekening mee gehouden, maar zou het met een volgende hond wel doen, gezien alle verhalen waar het wel nodig bleek te zijn.
En dan zou ik kiezen om konijn achter de hand te houden, dat lijkt mij heel makkelijk. dan kan je nog eens snackje geven (gedroogde konijnenoren ofzo)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3095753
[quote="Simone V"]
Nee, ik heb er nooit rekening mee gehouden, maar zou het met een volgende hond wel doen, gezien alle verhalen waar het wel nodig bleek te zijn.
En dan zou ik kiezen om konijn achter de hand te houden, dat lijkt mij heel makkelijk. dan kan je nog eens snackje geven (gedroogde konijnenoren ofzo)
[/quote]

Ach, met snackjes wordt je creatief hoor.
Hazenoren zijn gedroogd en rauw leuk, orgaan en spiervlees kan je prima drogen en gemalen spiervlees in bolletjes gedraaid en heel even in de droger of oven en je hebt prima trainers.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door