Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hylos
#3082308
Ik zou toch eerst eens goed uitzoeken waar die diarree vandaan kan komen ipv meteen een bedrijf in zwart daglicht te zetten. 80 % van de DA's is toch anti vers dus zal wellicht zeggen dat het aan het vlees ligt en je maar beter brok kunt voeren. Als iedereen met zulke dingen meteen naar instanties begint te bellen dan ga je meldingen krijgen ja.. ik vind dat nogal wat.
Stuur het vlees anders zelf op naar een laboratorium.. daar kunnen ze het op duizend en één dingen testen. Weet je 100% zeker dat het daar wel of niet aan ligt.
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3082316
Ik vind het sowieso een raar verhaal. ' bekend bij de nvwa' ja logisch, iedere slagerij is bij hen bekend,  anders zijn ze illegaal...
heb je überhaupt iets laten testen door de da? zo ja, wat?
heb je sw, voordat je deze oproep deed, ook gevraagd hoe zij hierover dachten en om een oplossing gevraagd?
heb je zelf, samen met dogofamilie besteld of was het deel van een grotere groepsbestelling?  want dan zouden er meer honden ziek moeten zijn geworden.
wonen jullie toevallig bij elkaar in de buurt of lopen jullie plannen dezelfde plek?
allemaal vragen die bij mij opkomen als er 4 honden ineens meerdere keren diarree hebben.

1 van mijn honden heeft wel eens rotte vis gehad. 1 keer diarree en het was over... dan is het er namelijk uit. Bij meerdere keren per dag lijkt mij de oorzaak toch ergens anders dan bij het voer te liggen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3082347
De waarde van "er zijn meer meldingen" wordt iig niet zwaarwegender als ik even zo in het kort moet concluderen dat mensen blijkbaar al een melding maken als hun hond om onbekende reden aan de race is. Wellicht is er een mix verkeerd gevallen oid, dan kan natuurlijk altijd, of dat het stuk geit net wat vetter was dan anders. Maar dat wil niet zeggen dat het geleverde meuk is geweest in de zin van bedorven oid. Ik neem aan dat als het bedorven is of er anderzins goor uitziet dat je het niet voert en hiervan als eerste melding maakt bij de leverancier iov bij het vwa. (Die jou ook niet verder gan helpen aan een oplossing)


Dat "er zijn meer meldingen" van de medewerker is natuurlijk ook best suggestief. Dat er meldingen zij. Wil niet meteen ook zeggen dat er echt iets mis is. Als ik zo op de site van het vwa zie waar mensen menen een melding voor te moeten maken dan heb je als bedrijf al heel vlot " meerdere meldingen".

Wat niet wegneemt dat als je echt meuk toegeschoven hebt gekregen en een leverancier niet naar een oplossing toe wil werken dat een melding wel op z'n plaats is.
Gebruikersavatar
Door djano
#3082353
Ten eerste lees de berichtgeving eens goed door!!!  Wij hebben samen besteld omdat we in de buurt wonen van elkaar. Buiten dat hebben wij sw een mail gestuurd voordat de topic aangemaakt was en tot op heden geen reactie!  En een bedrijf in kwaad daglicht zetten hebben we ook niet gedaan simpel zat de vraag gesteld of iemand er mee bekend was! En antwoord gegeven op de vragen die er gesteld waren! Maar goed men leest nooit t hele verhaal en pikt er dingen uit om er vervolgens een ander verhaal ervan te maken.
Door Lizzy
#3082355
dogofamilie schreef: Hoi hoi ben een tijdje afwezig geweest,door omstandigheden.
Maar wil graag weten of hier mensen zijn die de afgelopen maand nog vlees hebben besteld bij slagerij west.wij hebben afgelopen zondag een levering gehad en sinds maandag zijn de honden vreselijk aan het ontlasten.ze hebben bijna elk uur ontlasting tot wel drie vier maal per ronde.de ontlasting is welliswaar vast een beetje kleiachtig,maar dit is zo veel.
Is dit bij iemand hier bekent.
Eerste berichtgeving. Zie jij iets staan over "we hebben met nog iemand besteld, beide honden aan de schijt en we hebben eerst Slagerij West gemaild, zij hebben niet gereageerd"? Ik niet.

Dan komt de 2de berichtgeving. Waaruit al helemaal niet duidelijk naar voren komt of dit dezelfde persoon is of een nieuw persoon:
Nee is niet nieuw voor ze. Ze hebben momenteel 3 tot 4x ontlasting in t uur.. :-\. niet goed dus! Wij hebben de nvwa gebeld. Wat zij ons vertelde dat slagerij west al meerdere meldingen heeft. De aard van de meldingen mocht ze niet vrijgeven. Maar wel liet ze ontvallen dat het niet goed was en dat de klachten inmiddels zijn doorgezet naar de inspectie. Ook wij hebben een klacht in gediend en slagerij west daarvan op de hoogte gebracht gezien we nu voor 170 euro vlees hebben liggen die we dus niet meer kunnen en willen geven...
En daar blijkt helemaal niet uit dat jullie eerst een klacht in hebben gediend bij Slagerij West en geen reactie hebben gekregen en daarna de VWA hebben gebeld.

Dus nu niet proberen de zaak om te draaien.

Jullie zijn zelf niet duidelijk en wel onvolledig. En als je een bedrijf op probeert te knopen (en eigenlijk zegt "ze verkopen bedorven zooi en daarom hebben we de VWA gebeld" - want neem mij niet kwalijk maar dat is nogal ernstig): dan verwacht ik van jullie kant nauwkeurigheid tot op de letter en al helemaal niet dat je het probleem nu bij ons probeert te leggen met
"Ten eerste lees de berichtgeving eens goed door!!! ".
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 05 mar 2015, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3082358
djano schreef: Ten eerste lees de berichtgeving eens goed door!!!  Wij hebben samen besteld omdat we in de buurt wonen van elkaar. Buiten dat hebben wij sw een mail gestuurd voordat de topic aangemaakt was en tot op heden geen reactie!  En een bedrijf in kwaad daglicht zetten hebben we ook niet gedaan simpel zat de vraag gesteld of iemand er mee bekend was! En antwoord gegeven op de vragen die er gesteld waren! Maar goed men leest nooit t hele verhaal en pikt er dingen uit om er vervolgens een ander verhaal ervan te maken.
er staat dat jullie samen hebben besteld, niet dat jullie echt dicht bij elkaar wonen. Ik doe groepsbestellingen, sommige mensen wonen echt niet bij mij om de hoek en die zie ik alleen dan en zonder hond.
Sw een mail sturen dat er melding is gedaan (wat in jouw eerste bericht staat) is iets anders dan vragen om een oplossing.

Ik heb je bericht dus zeker wel gelezen en er niets uitgepikt, zoals jij stelt. ik stel een aantal vragen, waarop je heel aangevallen reageert.
daarnaast: er is nu al drie keer gevraagd wat de dierenarts onderzocht heeft en zijn uitslag op baseert. Daar is helaas nog geen antwoord op geweest.
ik wil graag helpen en eventueel advies geven, maar ik krijg het gevoel dat je mening al vaststaat dat sw de schuldige is.
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3082363
Ja is het makkelijkste toch (  dat een hond buiten ook wel eens wat vreet wat je niet ziet moet je vooral vergeten)
Gebruikersavatar
Door djano
#3082371
Mijn mening staat zeker niet vast maar wat wel vast staat is dat de gezondheid van mijn honden (en dat zijn er geen 1 of 2) voorop staat! Maar de manieren zoals hier wordt gereageerd ben ik er wel een klein beetje klaar mee en bestel ik gewoon niet meer bij sw simpel zat.
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3082373
weet je, het maakt mij niets uit waar jij je vlees hebt besteld. maar als er goed gelezen wordt en er kritische vragen gesteld worden, reageer je nogal kinderachtig. Als jij overtuigd bent dat het aan het vlees ligt, prima. Maar anderen hier op het forum stellen die conclusie ter discussie en dat moet ook kunnen.
ik heb van de 700 kilo die ik afgelopen maand met mijn medebestellers heb gehad niets gehoord, dat was allemaal prima. om daarmee antwoord te geven op ts vraag
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3082379
djano schreef: Mijn mening staat zeker niet vast maar wat wel vast staat is dat de gezondheid van mijn honden (en dat zijn er geen 1 of 2) voorop staat! Maar de manieren zoals hier wordt gereageerd ben ik er wel een klein beetje klaar mee en bestel ik gewoon niet meer bij sw simpel zat.
Dat laatste zou ik idd ook niet doen als je overtuigt bent dat het vlees niet goed is voor je dieren. Ik heb an sich geen problemen met het feit dat je een melding hebt gemaakt. Als ik soms zie wat mensen geleverd krijgen ( in het algemeen hé, niet specifiek bij deze slager) dan zou er wat mij betreft wel eens vaker een melding gemaakt mogen worden. Maar het kan me niet meer verbazen dan dat mensen de keer erop weer net zo bij zo'n leverancier bestellen.

Wat hebben jullie eigenlijk precies gevoerd dat bij beiden deze klachten zijn ontstaan? Ik neem aan dat je voor €170,- een gemeleerde bestelling hebt gehad.
Door Lizzy
#3082384
Angelique schreef: Dat laatste zou ik idd ook niet doen als je overtuigt bent dat het vlees niet goed is voor je dieren. Ik heb an sich geen problemen met het feit dat je een melding hebt gemaakt. Als ik soms zie wat mensen geleverd krijgen ( in het algemeen hé, niet specifiek bij deze slager) dan zou er wat mij betreft wel eens vaker een melding gemaakt mogen worden. Maar het kan me niet meer verbazen dan dat mensen de keer erop weer net zo bij zo'n leverancier bestellen.

Wat hebben jullie eigenlijk precies gevoerd dat bij beiden deze klachten zijn ontstaan? Ik neem aan dat je voor €170,- een gemeleerde bestelling hebt gehad.
Hier idem hoor. Ik vind ook dat mensen soms echt je reinste gorigheid geleverd krijgen (ik heb hier zelfs foto's veretterde longen en levers vol tumoren voorbij zien komen :-X). En daar mag zeker melding van gemaakt worden.

Maar als je zo ver gaat dat je het VWA belt: ook prima maar zorgvuldigheid lijkt me wel minimaal gewenst.
Door miik
#3082544
Ik heb 13 febr een bestelling opgehaald bij ze.
Diverse barf producten en diverse mixen, alles was in orde en zag er goed uit.
Er was 1 kilo eendenekken minder dan ik besteld had, en dat was gecorrigeerd op de rekening, wat ik keurig vond...
Daarnaast werd ik verrast met een rode roos voor valentijn :)
En nee, geen van mijn 6 honden, 5 pups en 2 katten zijn er ziek van geworden....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3082611
Lizzy schreef: Hier idem hoor. Ik vind ook dat mensen soms echt je reinste gorigheid geleverd krijgen (ik heb hier zelfs foto's veretterde longen en levers vol tumoren voorbij zien komen :-X). En daar mag zeker melding van gemaakt worden.

Maar als je zo ver gaat dat je het VWA belt: ook prima maar zorgvuldigheid lijkt me wel minimaal gewenst.
Zorgvuldigheid is zeker op z'n plaats in dit geval. Wat mij intrigeert is dat de 2 personen die klagen vlakbij elkaar wonen en beide exact dezelfde klachten hebben en ook dat we van de topicstarter niks meer vernemen.
Door miik
#3082665
Angelique schreef: Wat mij intrigeert is dat de 2 personen die klagen vlakbij elkaar wonen en beide exact dezelfde klachten hebben en ook dat we van de topicstarter niks meer vernemen.
En de honden van de ts hadden al langer (allergie ?)  problemen...
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg3057063

En als ik goed lees staan de honden in jan 2015 sinds 2 maanden op vlees/ lotgering, dus sinds november 2014, daarvoor cavom brokken waar ze het slecht op deden.... Dus zo lang staan ze nog niet op vers...
Laatst gewijzigd door miik op vr 06 mar 2015, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3082695
Idd dat is duidelijk ! Een van de honden had altijd al problemen en de andere ook al voor de overgang op vers ( lotgering en later barf) cavom en lotgering ook gemeld zeker ivm klachten ?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door