Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3077517
Welke kruiden kunnen zoal worden ingezet bij spijsverteringsproblemen?

Charlie krijgt geen groentenmix want hij verteert groenten niet/ enorm slecht. Uit zich in slijm en zelfs wat bloed bij zijn ontlasting. Ik heb gemerkt dat hij aan een kruidenmix wel baat heeft. Ik heb nu een mixje van peterselie, munt, andijvie (ik probeer voorzichtig wat bladgroente en dat lijkt goed te gaan) en knoflook.  Het toevoegen van kruiden helpt hem ook goed met zijn spijsvertering, klachten zoals rommelende buik, winderigheid nemen sterk af.

Welke kruiden zou ik nog kunnen gaan toevoegen? Ik las over citroenmelisse, tijm, basilicum. Venkel wil ik ook eens proberen. Ik las dat veldsla (bladgroente) ook goed is voor de maag dus dat zou ook een optie zijn?

Denken jullie nog aan iets?  :)
#3077708
Kurkuma werkt heel goed bij een opgeblazen gevoel. En het is sowieso ontzettend gezond. Citroenmelisse werkt inderdaad ook positief bij spijsverteringsproblemen. Het werkt ontspannend en krampstillend. Venkel werkt ook krampstillend en tegen winderigheid. Bittere groentes zoals witlof, rucola, snijbiet schijnen ook goed te helpen. En gember.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door