Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Shidou
#3073943
Heeft iemand ervaring met de Hoef diertotaal? Op facebook gaan ze onder de naam Dier & reform.

Ze gebruiken het Barf systeem maar hun hebben eigenlijk al het werk gedaan. Dus de juiste hoeveelheden van alles en netjes verpakt in week menu's.

Dit zou voor mij een mooie uitkomst wezen omdat ik weinig tijd heb om dit allemaal zelf te doen maar ik zou wel graag willen weten of iemand al eerder met hun in contact is gekomen en ook iets kan vertellen van hun diensten, ben namelijk wel benieuwd naar!
Door Suzanne
#3073961
Algemeen gesproken "bestaat dat niet" denk ik ;-)
Want je hond valt doorgaans niet in een standaard; je zult uit moeten vinden welke diersoorten hij lekker vind, of niet. Welke botsoorten hij aankan / te hard vind / hardere ontlasting op heeft....

Het klinkt leuk hoor, maar ik zou echt gaan voor zelf samenstellen, zodat je kunt weten wat je voert, afmeten, afpassen, aanpassen...

Suzanne
Gebruikersavatar
Door pike
#3074003
Geen ervaring mee, maar op hun website staat helemaal niet wat er in hun pakketten zit en in welke verhoudingen :-\
Het tabelletje, welke stoffen er welke dag in het eten zitten, stelt mij al helemaal voor raadsels. Hoe kan je namelijk, als je vers voert, slechts op 3 dagen van de week vet in het voer hebben? En op slechts 2 dagen van de week fosfor, slechts 3 dagen van de week calcium over de vitaminen maar helemaal niet te beginnen..
Wat mij betreft: Nee, het lijkt me zonder een uitgebreidere informatie geen goed idee.
Door Ruisje
#3074015
pike schreef: Geen ervaring mee, maar op hun website staat helemaal niet wat er in hun pakketten zit en in welke verhoudingen :-\
Het tabelletje, welke stoffen er welke dag in het eten zitten, stelt mij al helemaal voor raadsels. Hoe kan je namelijk, als je vers voert, slechts op 3 dagen van de week vet in het voer hebben? En op slechts 2 dagen van de week fosfor, slechts 3 dagen van de week calcium over de vitaminen maar helemaal niet te beginnen..
Wat mij betreft: Nee, het lijkt me zonder een uitgebreidere informatie geen goed idee.
Het is onderverdeeld in kleuren, snap je dat niet. :biggrin2: Het is mij ook een raadsel hoor en als je de pagina http://www.hoefdiertotaal.nl/Vleespakket.html opent, dan zie je....... Verschillende kleuren groenten. Waar is het vlees ???

Zelf je porties samenstellen is makkelijker!
Door Parelridder
#3074057
Shidou schreef: Heeft iemand ervaring met de Hoef diertotaal? Op facebook gaan ze onder de naam Dier & reform.

Ze gebruiken het Barf systeem maar hun hebben eigenlijk al het werk gedaan. Dus de juiste hoeveelheden van alles en netjes verpakt in week menu's.

Dit zou voor mij een mooie uitkomst wezen omdat ik weinig tijd heb om dit allemaal zelf te doen maar ik zou wel graag willen weten of iemand al eerder met hun in contact is gekomen en ook iets kan vertellen van hun diensten, ben namelijk wel benieuwd naar!
Ik heb geen ervaring met dit bedrijf, maar als ik het goed begrijp portioneren zij weekmenu's?
Als je de rekenhulp van dit forum in vult, krijg je een overzicht van de hoeveelheden die jouw dier per week nodig heeft van de diverse onderdelen (karkas, spiervlees, pens, hart, lever, nier en groenten). Het enige wat jij dan nog hoeft te doen, om te bereiken wat dit bedrijf je biedt, is die porties maken.
Groot voordeel van dit zelf doen is dat je de kwaliteit bepaald én kunt inspelen op je bevindingen. Bijvoorbeeld: als je hond iets niet lust, ergens steeds van moet braken of iets te harde ontlasting krijgt, kun je het menu wat aanpassen (raad & daad in overvloed hier ;)).
Ik ben overigens ook niet heel blij met het feit dat er 's morgens gemalen voeding gegeven wordt door dit bedrijf: de kwaliteit en samenstelling zijn dan niet meer beoordeelbaar...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3074058
Het feit dat ze roepen dat je vooral maar niet zelf samen moet stellen want dat is reusachtig moeilijk, ze niet aangeven wat er in hun menu's zit (behalve die vreemde opsomming van voedingsstoffen per dag) en ze ook nog eens bijzonder vaag zijn over hun prijzen, heel vreemd. En ook nog eens stellen dat ze alleen vlees uit Europa hebben, want dan weten ze zeker dat de dieren een goed leven hebben gehad. Wat een onzin.

Nee, voor mij niet een site waar ik enthousiast over wordt. BARF stel je zelf samen, zo simpel is het. En áls je het een ander laat doen, dan in goed overleg, openheid van zaken en aanpassingen op de hond. Het concept van oervoer komt daar wat dichter bij in de buurt, dus als je dan toch voor gemak wil gaan...

Maar zoveel tijd kost barf niet hoor. Kwestie van je draai vinden in het bestellen en portioneren. Kleinere porties zijn wel iets duurder, maar makkelijker met portioneren en ik ben op die manier nog steeds goedkoper uit als met kvv. Op een incidenteel uurtje hier of daar, kost barf mij op de dag zelf niets meer aan tijd dan kvv.
Door Martine-Tom
#3074069
Had er nog nooit van gehoord enna het kijken op de site word ik er ook niet enthousiast van, geen idee wat er in een weekmenu zit en alle spel en schrijffouten komen nou niet echt professioneel over...
Door smulpaap
#3074112
Als ik op deze site lees , wat is Barf dan is het antwoord dat Barf niet gemalen vlees is
Maar in de ochtend krijgt de hond wel gemalen vlees ...... waarom ? Ik lees nergens een toelichting /visie  om dat te doen
Verder is idd nergens te lezen om welk vlees(bot) het gaat
Laten we maar weer hopen dat het geschikte vleesbotten zijn
En laten we ook maar weer hopen dat Vikky geen brok en barf krijgt voor het gemak
En hoeveel tijd kan het niet kosten om weer eens te overleggen als iets niet goed gaat
In die zelfde tijd kan je zelf ook een menu samenstellen
Het is weer een leuk gat in de markt , hopelijk heeft men kennis van zaken
Door Shidou
#3074239
Aangezien mijn nieuwsgierigheid heb ik toch even contact gelegd via de mail.

Ze kunnen niet van te voren aangeven welk diersoorten er in de weekmenu's zitten, dit is afhankelijk van het aanbod. Hierop vroeg ik weer van: maar als mijn hond niet tegen kip kan? Toen kreeg ik een heel verhaal van ja dit en dat en dat zal bij ons wel anders zijn omdat het biologisch is etc etc. Naar mijn idee als een hond niet tegen kip kan dan maakt het vrij weinig uit of deze bio is of niet.

Vervolgens vroeg ik hoe hun systeem in elkaar zit want snapte daar ook niks van maar als je dus het 300gram pakket zou nemen betekend dat je dus 2x 300gram op een dag geeft en volgens hun zou ik dus minder kunnen geven omdat het eten van hun meer een voldaan gevoel geeft dan andere leveranciers.. Naja als mijn hond 660gram nodig heeft dan heeft die dat ook nodig vooral met een actieve jonge hond! Maar hun visie was daar anders in en ze wilde dat dan aankijken per maand en dan waar nodig is aanpassen.

Vervolgens kreeg ik nog een hoop nutteloze info waar ik eigenlijk niks aan had dus dit wordt hem ook niet  :biggrin2:

Dacht misschien is dit een mooie uitkomst want dat barfen en porties maken in de juiste hoeveelheden vind ik nogal lastig. Beschik niet over een grote vriezer en heb ook het nodige hak en snij materiaal niet. Ook het hoe en waar ik moet zijn voor inkopen is een grote mysterie betreft goede prijs-kwaliteit verhouding.
Enigste wat ik nu aan barf heb is vis  :'(
Door Anne in Zweden
#3074243
Shidou schreef: Aangezien mijn nieuwsgierigheid heb ik toch even contact gelegd via de mail.

Ze kunnen niet van te voren aangeven welk diersoorten er in de weekmenu's zitten, dit is afhankelijk van het aanbod. Hierop vroeg ik weer van: maar als mijn hond niet tegen kip kan? Toen kreeg ik een heel verhaal van ja dit en dat en dat zal bij ons wel anders zijn omdat het biologisch is etc etc. Naar mijn idee als een hond niet tegen kip kan dan maakt het vrij weinig uit of deze bio is of niet.

Vervolgens vroeg ik hoe hun systeem in elkaar zit want snapte daar ook niks van maar als je dus het 300gram pakket zou nemen betekend dat je dus 2x 300gram op een dag geeft en volgens hun zou ik dus minder kunnen geven omdat het eten van hun meer een voldaan gevoel geeft dan andere leveranciers.. Naja als mijn hond 660gram nodig heeft dan heeft die dat ook nodig vooral met een actieve jonge hond! Maar hun visie was daar anders in en ze wilde dat dan aankijken per maand en dan waar nodig is aanpassen.

Vervolgens kreeg ik nog een hoop nutteloze info waar ik eigenlijk niks aan had dus dit wordt hem ook niet  :biggrin2:

Dacht misschien is dit een mooie uitkomst want dat barfen en porties maken in de juiste hoeveelheden vind ik nogal lastig. Beschik niet over een grote vriezer en heb ook het nodige hak en snij materiaal niet. Ook het hoe en waar ik moet zijn voor inkopen is een grote mysterie betreft goede prijs-kwaliteit verhouding.
Enigste wat ik nu aan barf heb is vis  :'(
Eerlijk? Ik interpreteer dit als: er zit veel meer vet in, want dat verzadigt zo lekker... :-\
Gebruikersavatar
Door Hope
#3074244
Ik heb ook geen giga grote vriezer, en mijn barf-materiaal is echt niet uitgebreid.
Een goed mes, een snoeischaar en een plank en je komt een heel eind.

Kijk gewoon eens rond op de sites van diverse aanbieders als degomeat, lupa-diervoeding, natural paws etc en dan kan je vanzelf wel vinden wat jou past. Barfen is echt zo moeilijk niet als ze je doen geloven!
Als je geen grote vriezer hebt kan je natuurlijk ook prima 1 of 2 dagen in de week barf geven en de rest van de week kvv.
Door Ruisje
#3074257
Shidou schreef: ...
Vervolgens kreeg ik nog een hoop nutteloze info waar ik eigenlijk niks aan had dus dit wordt hem ook niet  :biggrin2:

Dacht misschien is dit een mooie uitkomst want dat barfen en porties maken in de juiste hoeveelheden vind ik nogal lastig. Beschik niet over een grote vriezer en heb ook het nodige hak en snij materiaal niet. Ook het hoe en waar ik moet zijn voor inkopen is een grote mysterie betreft goede prijs-kwaliteit verhouding.
Enigste wat ik nu aan barf heb is vis  :'(
Nee, dat wordt 'm niet! :biggrin2:

Als je nu eens begint met een weekmenu voor je hond te maken. Begin simpel met  beginnersvleesbot (maximaal 2x per week nek) van 2 of 3 diersoorten, spiervlees van 2 of 3 diersoorten, plus orgaanvlees: pens, hart, lever en nier. Vis heb je al. ;) Zorg dat je menu uit 5 diersoorten exclusief de vis bestaat.
Raadpleeg de bieb en spit het 'Hoe zie jouw BARF menu eruit?' door!
Je menu plaats je dan op BP ter beoordeling en als alles klopt bestel je het vlees wat je nodig hebt voor een paar weken. Een plank, een vleesmes, een gekarteld mes (voor half bevroren vlees) en een snoeischaar is alles wat je dan nog nodig hebt om de dagporties te maken.
Het is echt niet moeilijk met zoveel deskundigheid hier op het forum. :biggrin2:
Door Shidou
#3074306
Ik weet niet of hun meer vet aan hun vlees hebben maar wat hun zeiden was omdat de kwaliteit zo hoog is vergeleken met andere maarja dat lijkt me nogal uit de lucht gegrepen.

Ik had even naar oervoer.nl gekeken omdat iemand het hier aangaf als een betere optie en ik ga denk het volgende doen: 10kg pakket van hun en dan hoef ik alleen nog 4kg erbij te doen maar daarvoor zou ik dan KVV voor pakken en dan kom ik op de zelfde prijs uit wat ik nu per maand uitgeef aan KVV en vis.

Had ook de barf rekenhulp gebruikt en even snel bekeken wat ik nodig zou hebben maar dan kom ik duurder uit dan KVV per maand. Was overigens allemaal bij oervoer.nl betreft de prijzen. Nadeel is dat ze niet zoveel keus hebben aan vleesbot en spiervlees. Zag veel kip en dat geeft hier lichte problemen met de huid dus das ook geen optie.

Zag ook complete karkassen staan maar om meteen dat te geven lijkt me ook niet echt verantwoordelijk. Maar als je zoiets zou geven hoe zit het dan met de hoeveelheden die je volgens de rekenhulp aan moet houden?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door