Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#3077312
[quote="Wodans avonturen"]
Die verandering in toon was mij ook al opgevallen Lothlorien. Erg jammer  :( ik heb het gevoel dat op Barfplaats zowel mensen zitten die barfen omdat ze geloven dat dit het beste is voor hun hond en mensen die het zelf samenstellen als hobby hebben (ja, die laatste groep vind gezondheid natuurlijk ook belangrijk, maar de eerste groep wil er minder tijd in stoppen dan de tweede omdat het gewoon een taak extra is). En dan botst dat nog wel eens met hoe je er in staat. Ik zeg overigens niet dat de ene groep beter is dan de andere, het is gewoon anders  ;)

Beginnertje, wat een slim idee! Ik denk alleen dat je de zak moet stukknippen voordat je de blokjes eruit krijgt of niet? Wéér een zakje extra. Ik weet nog dat ik het 'vroegah' al zonde vond om een paar diepvrieszakjes per week weg te gooien, hahaha, hoe snel dingen kunnen veranderen  :D
[/quote]Uhm....ik wil niet lastig zijn maar dit topic staat in de BARF hoek....en een kant en klaar mixje heeft niks met BARF te maken, dan kom je hoogstens in de buurt van KVV dus is dat mss een betere plek om deze vraag te stellen als de toon je te hard is in de reacties hier.
Door Roosj
#3077755
In de bio winkels heb je appel puree zonder toevoegingen in een potje. Maar.. als er klokken huis en pitten mee gemalen worden, kan je hond hier ernstig ziek van worden ivm blauwzuur.

Bij de lidl heb je voor iets van 1,90 euro uit de diepvries 750 gram biologische groente: bloemkool, broccoli en wortels gesneden in 1 zak.
De bio soep groente niet nemen, want daar zit oa mais in wat een graansoort is en dus ongezond.

Met reuma kan ik me voorstellen dat het snijden van groente belastend is, maar hiermee kun je zoveel je nodig hebt uit het zakje halen en in de pan gooien. Dat scheelt dan weer snijden.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3077771
[quote="Lizzy"]
Geen idee trouwens wat ze hier precies in stoppen en wat de verhouding groenten en de rest precies is maar TinLo heeft een KVV groenten.

Bevat: Verse gepureerde groenten, vers kippenvlees, verse makrelen, verse runderpens, verse boekmaag en vers
e kippenbotten.

Misschien het informeren waard?

Je zou ook een zak diepvriesgroenten kunnen kopen en daar af en toe wat van te koken.
[/quote]

Deze hebben wij getest. Heeft helemaal 0,0 met groentemix te maken. De groente is er heel hard overheen gevlogen denk ik, maar in de mix zelf is er weinig herkenbaars terug te vinden. Ik voer deze mix nu als pens, want dat zit er meer dan genoeg is.
Door Ramses1
#3078165
Ik heb het ook vrij lang gedaan, zelf groentemixen maken. Helaas wordt het hier door twee van de drie honden niet gegeten en door de laatste met zeer lange tanden.
Ik heb van alles geprobeerd, samen met een rauw ei of yoghurt en in pens geweekt.... maar het wordt gewoon echt niet gegeten dus ik ben er maar mee gestopt.  :-\
#3078251
Het is nog niet omdat er een verandering in toon is op gedroogde groentenmixen en kant en klaar te koop dat je je aangesproken moet voelen.
Als je de andere methoden die hier aangereikt zijn, zoals groenten van je eigen potje geven of muffinvormen of dergelijk, beter vind, dan ga je toch niet over op kant en klare groetenmixen en zijn de opmerkingen aan het adres daarvan, toch van toepassing? Hoef je je ook niet aangesproken te voelen. 
Dat je geen groentenmix in ijsblokzakjes moet willen stoppen lijkt me duidelijk, dat zullen niet veel mensen willen, maar er zijn dus nog bergen andere oplossingen.
En zelfs als je toch liever een gekochte groentenmix, koopt, is dat je eigen beslissing en is dat prima. Een heel deel mensen vinden dat zonde en niet aan te raden, niet waar zelf samenstellen over draait.  Dat is hun goed recht. Het is ook je goede recht om je daar niets van aan te trekken en dat toch te doen. Maar dan moet je zelf zien dat je achter je eigen beslissing staat.  Als je een probleem hebt met het feit dat anderen dat geen goed idee vinden, sta je zelf duidelijk niet helemaal achter die beslissing en dat is dan je eigen zaak. Niet de schuld van diegenen die aangeven dat groentenmix vers hoort te zijn.  Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen beslissingen en of je erachter staat of niet. 

En topics veranderen al eens tijdens het verloop.  Ze gaan een andere richting uit of worden radicaler dan er in eerste instantie met de vraag bedoeld werd. Het is niet omdat je topicstarter bent, dat je verantwoordelijk bent voor waar het topic heen evolueert.  Je hoeft je dus niet aangesproken te voelen door alles wat er in het topic gezegd wordt, je maakt zelf uit wat op jezelf van toepassing is en wat niet en wat je met de info die erin naar voren komt doet.
Door Roosj
#3091464
Wellicht heb ik voor jou de oplossing ;)

Ik zit al 5 weken zonder keuken en ben door mijn voorraad heen. Drib eet echter 800 gram groente per week. Ik kan nu niets pureren en niets koken. Wat moet je dan? Tja, dan ga je dingen zoeken..

De ah en de jumbo hadden veel potjes met troep erin, maar toch ook potjes met groente, water en soms wat olie. Liever geen olie natuurlijk, maar zelfs dan is er nog keuze genoeg.

Bij de bio winkel vond ik BioBim bloemkool/pompoen.
Bij de Jumbo vond ik Hipp bio wortel/aardappel.
Bij de AH vond ik AH bio wortel en bio pastinaak.
Verder kun je overal niet bio olvarit kopen: sperziebonen, broccoli, bloemkool en wortel.
De niet bio potjes waren duurder als de bio potjes..

Afbeelding

Dat is voor Drib voor 1 week aan groente.

Zodra ik weer kan koken, gaan we weer zelf pureren.
Door tt-tjes
#3091466
Bij xenos kun je idd kleine diepvriesbakjes kopen. Ik heb er waar 150 gram in gaat maar ze hebben ook kleinere. Gewoon stapelen en er perkeer een stukje afbreken, deksel er weer op en klaar.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3091578
Lizzy schreef: Ja, maar dit kan toch in de verste verte geen verse groenten vervangen?

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik met stijgende verbazing dit topic zit te lezen. BARFen doe je toch omdat je ZELF voer voor je hond samen wilt stellen. Omdat je van de pakjes en kant en klare meuk af wilt. En vervolgens is groentenmix maken vervelend en moet het uit een pakje komen? Wat is nou de moeite om wat vers gekookte groenten van je eigen maaltijd aan je hond te geven?
Ik lees nu pas dit topic weer eens.. Dat krijg je als je op teveel plekken meedoet :-[ Maar dan toch nog even reactie: Ik ben helaas behept met reuma/artrose/fybro, dus het is voor mij vaak net teveel om te lang met de vingertjes bezig te zijn. Reden om een vleesmolen aan te schaffen, omdat ook al het snijden teveel pijn kost.
Daarnaast ben ik iemand die niet zo'n keukenprinses is, als er eenmaal per week een pot eten gefabriceerd wordt, is het veel  :-[ En dan vries ik dus 5 of 6 porties in: ben dan weer klaar voor een week. Dagje pizza, patat of tosti, klaar is ik  :biggrin2: Daar doe ik niemand kwaad mee behalve misschien mezelf, dus voel me daar absoluut niet slecht onder. Maar 'even wat groente van mezelf apart leggen voor de hondjes', is er dus niet bij helaas. En als ik nou dol op groente was??? Vind het een noodzakelijk kwaad :( Koop eens in de zoveel tijd een stronk  broccoli om toch nog iets binnen te krijgen, maar wat mij betreft zou dat nooit hoeven...
Wil toch voor de hondjes het goed doen, maar zoals in het begin: groentes pureren en in kleine porties invriezen, niet voor te lang want dan verdwijnen de goede werkstoffen, dus elke 3 a 4 weken weer opnieuw, dat brak mij (n gewrichten) gewoon op. Dus zoek je naar andere manieren, waardoor ik uiteindelijk uitkwam op de gevriesdroogde variatie.
Wie weet, dat ik toch weer een poging doe t.z.t... Voordeel van dit forum: Je krijgt -goedbedoelde- adviezen en je kan eruit pikken wat je aanstaat. Niets is verplicht, men denkt slechts mee. Aan jou wat je er mee doet.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3091584
Roosj schreef: In de bio winkels heb je appel puree zonder toevoegingen in een potje. Maar.. als er klokken huis en pitten mee gemalen worden, kan je hond hier ernstig ziek van worden ivm blauwzuur.

Bij de lidl heb je voor iets van 1,90 euro uit de diepvries 750 gram biologische groente: bloemkool, broccoli en wortels gesneden in 1 zak.
De bio soep groente niet nemen, want daar zit oa mais in wat een graansoort is en dus ongezond.

Met reuma kan ik me voorstellen dat het snijden van groente belastend is, maar hiermee kun je zoveel je nodig hebt uit het zakje halen en in de pan gooien. Dat scheelt dan weer snijden.
Goede tip Roosj, ga ik eens naar kijken.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3091586
pearlsofpassion schreef: Het is nog niet omdat er een verandering in toon is op gedroogde groentenmixen en kant en klaar te koop dat je je aangesproken moet voelen.
Als je de andere methoden die hier aangereikt zijn, zoals groenten van je eigen potje geven of muffinvormen of dergelijk, beter vind, dan ga je toch niet over op kant en klare groetenmixen en zijn de opmerkingen aan het adres daarvan, toch van toepassing? Hoef je je ook niet aangesproken te voelen. 
Dat je geen groentenmix in ijsblokzakjes moet willen stoppen lijkt me duidelijk, dat zullen niet veel mensen willen, maar er zijn dus nog bergen andere oplossingen.
En zelfs als je toch liever een gekochte groentenmix, koopt, is dat je eigen beslissing en is dat prima. Een heel deel mensen vinden dat zonde en niet aan te raden, niet waar zelf samenstellen over draait.  Dat is hun goed recht. Het is ook je goede recht om je daar niets van aan te trekken en dat toch te doen. Maar dan moet je zelf zien dat je achter je eigen beslissing staat.  Als je een probleem hebt met het feit dat anderen dat geen goed idee vinden, sta je zelf duidelijk niet helemaal achter die beslissing en dat is dan je eigen zaak. Niet de schuld van diegenen die aangeven dat groentenmix vers hoort te zijn.  Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen beslissingen en of je erachter staat of niet. 

En topics veranderen al eens tijdens het verloop.  Ze gaan een andere richting uit of worden radicaler dan er in eerste instantie met de vraag bedoeld werd. Het is niet omdat je topicstarter bent, dat je verantwoordelijk bent voor waar het topic heen evolueert.  Je hoeft je dus niet aangesproken te voelen door alles wat er in het topic gezegd wordt, je maakt zelf uit wat op jezelf van toepassing is en wat niet en wat je met de info die erin naar voren komt doet.
Dat dus ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door