Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#3065139
Lizzy schreef: Om de reden die Kaela beschrijft, voer ik geen hele prooidieren (of in ieder geval nauwelijks). Nou moet ik zeggen dat ik met jonge geitjes voeren geen moeite heb, omdat er heeeeeeeeeeeel veel "overschot" is aan mannelijke geitjes uit de geitenmelk industrie. Die gaan nu op transport naar landen als Frankrijk, om daar in erbarmelijke omstandigheden vet gemest te worden. Vind ik het diervriendelijker om ze eerder uit hun lijden te verlossen en aan mijn honden te eten te geven. Zou het nog mooier vinden als Nederlanders het mooie vlees opeten en ik de rest aan mijn honden kan voeren... Maar verder voer ik dus geen hele dieren. Oh, ik lieg, ik voer wel hele sardientjes en haring, in totaal 2 per week per hond.
+1

Daarnaast voer(de) ik wilde duif, geschoten in onze buurt. De jager heeft er vaak zoveel dat hij er niet vanaf komt en ze weg gooit, die gaan dan naar Nelson.
En ik voer(de) ook wel jonge hanen die de nek omgedraaid waren omdat mensen nou eenmaal geen hanen willen/mogen houden. Ook die worden weggegooid en die zijn fijn te voeren.

Barfplaats wordt gesponsord door