Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rebekka
#3053572
Hoi,
Hoe doen jullie dat toch?  Dat ontdooien.

Ik heb alles in porties in de vriezer liggen. Elke maaltijd krijgt onze hond een zakje vleesbot en een zakje orgaan/vlees. Ik haal voor 2 dagen uit de vriezer en leg dit in een afgesloten doos in de koelkast. Pas na 3 dagen lijkt het pas een beetje ontdooid. (nog niet helemaal) Toch maar aan de lucht ontdooien? of het eerste stuk uit de koelkast laten ontdooien en alleen het laatste stuk in de koeling?
Door Lizzy
#3053577
Ik ben heel stout en levensgevaarlijk bezig. Al 20 jaar. Ik ontdooi buiten de koelkast. Ik heb nu net vlees gepakt voor morgen. En dat staat in een afgesloten bak in de keuken, buiten de koeling.
Door Lizzy
#3053578
(vroeger had ik een "ontdooi koelkast". Dat was een klein koelkastje die uit stond. En daar zette ik het bevroren vlees in. Nu ik een piepklein huisje heb en geen ruimte voor een ontdooi koelkast heb, gebruik ik die afgesloten bak).
Gebruikersavatar
Door RobinVC
#3053579
Spike eet 's avonds rond 18.00 uur. Als hij gedaan heeft met eten haal ik het eten voor de volgende dag uit de vriezer, doe het in een doosje en laat het ongeveer een uur of twee uit de frigo staan. Daarna de frigo in en een uurtje of zo voor hij gaat eten terug de frigo uit, losmaken en op kamertemperatuur laten komen.
Als ik het niet uit de vriezer vergeet te halen  ::) lukt dit altijd. 
Door TessaThomas
#3053582
Hier ook buiten de koelkast ontdooien, want in de koelkast ontdooit het niet. Ja, toen ik net als Lizzy een ontdooikoelkast had ging het daar in, nu in een gesloten bak.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3053609
Ik haal 's ochtends na de 1ste ronde 2 zakjes (à 125 gr, 1x bot, 1x  rest of 1x pens of zalm) uit de vriezer voor de volgende dag en leg het in een bakje zonder deksel in de koelkast..... Na de 3de ronde (rond uur of 5) is het ontdooid.... Soms nog een klein stukje licht bevroren, maar het is de volgende ochtend echt helemaal ontdooid...... Miss ligt het eraan dat deze porties klein zijn????
Door Annemarie Rijnveld
#3053616
Ik neem het voer vaak voor een aantal dagen uit de vriezer, en bewaar het in de koelkast (in een niet goed afgeloten doos, volgens advies van Rawfeeders-group). Wat ik nog half bevroren wil geven (pens, hart, lever enzo) laat ik in de koelkast, en hetgeen ik die dag ontdooid wil geven haal ik er 's ochtends uit, en bewaar het buiten de koelkast. 
Door Simone V
#3053618
Sita eet 1x per dag rond een uur of 5. Daarna haal ik het eten voor de volgende dag eruit, leg het in een niet afgesloten bakje, op de bovenste plank in de koelkast.

de volgende dag haal ik het vlees eruit rond 4 of 5 uur, en het is gewoon ontdooid. Ik laat het dan nog wel een uurtje buiten de koelkast echt op kamertemperatuur komen voordat ze het te eten krijgt.
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3053622
Hier ontdooit het ook moeilijk, dus ik laat de portie van de ochtend (~ 150 gram vleesbot) ontdooien op het aanrecht in een afgesloten bak. Spiervlees en orgaan zet ik rond 3 uur uit de koelkast en dan eten ze tussen 5 en 7. Maar dan is het echt nog wel koud, soms zet ik het er ook wel eerder uit. En als het heel erg koud is zet ik het nog een half uurtje in de woonkamer.
Gebruikersavatar
Door startouw
#3053638
ze eten hier 1 keer/ dag,  avonds , en als ze hun maaltijd gehad hebben haal ik voor de volgende dag uit de vriezer. Dat gaat in een gesloten bak in de koelkast en de volgende dag is het meestal wel ontdooid. soms blokken spiervlees niet helemaal,maar verder eigenlijk wel alles.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3053661
Nelson eet altijd rond 22.00 uur. Meteen daarna haal ik zijn maaltijd voor de volgende dag eruit en leg die in een niet-afgesloten bak (maar ik heb het vlees in porties vacuüm verpakt, anders deed ik er toch wel een deksel op) en zet dit in de kelder. De kelder is 10 graden.

Om 18.00 haal ik het uit de koelkast en zet het op het aanrecht.
Ik wil op kamertemperatuur voeren.
Door Martine-Tom
#3053663
Ik haal het voer voor de volgende dag rond 20 uur uit de vriezer, leg het gewoon in een bak op het aanrecht, de volgende morgen krijgt Doki er zo van te eten, en gaat het daarna de koelkast in. Voor Tom weeg ik af en laat het dan even op temp komen.
Ik ontdooi dus ook buiten de koelkast.
Door Kaylie
#3053676
Als ik engerique geef haal ik meteen voor 2 dagen uit de vriezer, maar de carnibest en naturis zijn al door mij in porties gemaakt en dan haal ik iedere dag een nieuwe portie uit de vriezer en die leg ik in de koelkast voor de dag erna, maar wij geven het meeste energique dus dan heb ik altijd voor 2 dagen in de koelkast liggen
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3053678
Martine-Tom schreef: Ik haal het voer voor de volgende dag rond 20 uur uit de vriezer, leg het gewoon in een bak op het aanrecht, de volgende morgen krijgt Doki er zo van te eten, en gaat het daarna de koelkast in. Voor Tom weeg ik af en laat het dan even op temp komen.
Ik ontdooi dus ook buiten de koelkast.
Precies wat ik doe voor die van mij...
Door Rebekka
#3053713
ow pffff... dan ligt dat dus niet aan mij... Bedankt voor al de tips. Ik ga eens experimenteren wat voor ons het beste werkt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door