Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Becky
#3048435
Dan denk ik dat ik de K9 maar meeneem op vakantie is wel wat duurder maar geen gezeur met 'waar haal ik het + waar laat ik het'  :biggrin2:

Bedankt allemaal voor het meedenken  ;D
Gebruikersavatar
Door teckeltaart
#3049542
Zou trouwens de honden wel even laten voor proeven, wat nou als ze het niet lekker vinden!  ;D
Nee, dat valt vast mee.
Maar er is nog een alternatief. Ziwipeek.
Ook gevriesdroogd en helaas ook duur.
Maar mijn honden vinden het beduidend lekkerder is mij opgevallen.
Gebruikersavatar
Door Becky
#3049630
Natuurlijk laat ik ze K9 eerst proeven (ze hebben gelukkig ook zakjes van 500 gram)  ;D  ;)

Ziwipeak is luchtgedroogd en er zijn vitaminen en mineralen aan toegevoegd, ik kan nergens vinden welke (of misschien kan ik gewoon niet zo goed zoeken  :-X )
Er zijn ook ervaringen dat ze op Ziwipeak na een week of zo slappe ontlasting krijgen, dus ik denk dat ik het toch bij K9 houd.

Blijft kvv net zo lang goed als gewoon gedroogd vlees (= zeker enkele weken)? of is het te vet?
Gebruikersavatar
Door teckeltaart
#3050361
Volgens mij wel, maar dat wil ik wel even navragen voor je op de drooggroep op facebook waar ik bij zit.
Mijn kvv wat ik gedroogd heb is nog niet zo oud.

Mijn meiden hebben van ziwipeek nog nooit slappe poep gehad trrouwens.
Gebruikersavatar
Door teckeltaart
#3050382
Ok, kvv drogen blijft gewoon net zo lang goed als gewoon gedroogd vlees was het antwoord.
Wel goed lang drogen en na het drogen goed laten uitdampen.
Eventueel vet wegvegen/deppen. Zorg voor optimaal bewaren.
On bakken met rijst of vacuum verpakken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door