Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Raaf
#3243419
Lizzy schreef:En? Hoe is het geworden? Vinden ze het lekker?
Het viel bijzonder in de smaak! Inmiddels meerdere potten gekookt en een slowcooker aangeschaft... ;)

Het oudje wordt op deze manier 'verleid' om haar medicatie wat makkelijker op te nemen en de 'jonkies' vinden dat zij er ook recht op hebben...ze zitten tenslotte uren in een pruttelende vleeslucht... ;D

(Maar vrouwtje zegt dat 'rauw' echt beter voor ze is!)
Gebruikersavatar
Door Tal
#3247359
Hetty_ schreef:Als je kippenbotjes maar lang genoeg laat sudderen, verpulveren de botjes helemaal en hoef je helemaal niets te zeven. ;)
Ik heb gisteren en vandaag de eerste bone broth gemaakt.
Gisteren op het vuur gehad maar gisteravond toch al een slowcooker gekocht en die kreeg ik vanmorgen 8.15 uur al binnen :)
Vanmorgen de bone broth weer verhit en overgedaan in de slowcooker.
Volgens mij is het wel gelukt want vanmorgen was het al lobbig in de pan.

Nu is mijn vraag: de kippennekken zijn zo zacht geworden dat ik ze tussen mijn vingers zonder moeite kan fijn duwen/verpulveren. Kan ik de kippennekken fijn maken en terug doen in de bone broth?
Heeft dat toegevoegde waarde?

Groetjes, Chantal

ps de honden vinden het heerlijk :)
Door Hetty_
#3247379
Tal schreef: Nu is mijn vraag: de kippennekken zijn zo zacht geworden dat ik ze tussen mijn vingers zonder moeite kan fijn duwen/verpulveren. Kan ik de kippennekken fijn maken en terug doen in de bone broth?
Heeft dat toegevoegde waarde?
Ik weet niet of het toegevoegde waarde heeft maar ik ben te lui om het kippenbot er uit te vissen dus ik kook het net zo lang tot het bot bijna poeder is.
Voor mij is het niet van belang dat het nog voedingswaarde heeft.
Norah vindt gewoon water bleh en dat drinkt ze dus niet.
En omdat dalmatiërs veel moeten drinken vanwege uraatvorming krijgt ze water met een eetlepel bone broth en nu drinkt ze het wel. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Tal
#3247380
Hetty_ schreef:Ik weet niet of het toegevoegde waarde heeft maar ik ben te lui om het kippenbot er uit te vissen dus ik kook het net zo lang tot het bot bijna poeder is.
Voor mij is het niet van belang dat het nog voedingswaarde heeft.
Norah vindt gewoon water bleh en dat drinkt ze dus niet.
En omdat dalmatiërs veel moeten drinken vanwege uraatvorming krijgt ze water met een eetlepel bone broth en nu drinkt ze het wel. :biggrin2:
Het is heel erg zacht en het vlees is best veel. Wat er nog van de nekken over was heb ik fijngemaakt. Is idd net soort poeder als je er lichtjes op drukt. Zal het morgen nog een keer opkoken en dan af laten koelen.
Dank voor je reactie, ik weet dan dat het gewoon goed gaat.

Mooie oplossing dat je hond op deze manier wel goed drinkt.

Groetjes, Chantal
Door Inouska
#3267752
Ik wou graag een bone broth maken die zowel voor de honden als voor mezelf kan. Ik heb een slowcooker van 6,5 liter.

De honden kregen het altijd al maar dan gewoon neutrale.
Nu zag ik dit recept. Het wordt gezeefd maar kan deze wel? Ik denk het niet qua smaakmakers erin.

Graag jullie mening.

INGREDIENTS:
4 pounds beef bones with marrow
4 carrots, chopped
4 celery stalks, chopped
2 medium onions, peel on, sliced in half lengthwise and quartered
4 garlic cloves, peel on and smashed
1 teaspoon kosher salt
1 teaspoon whole peppercorns
2 bay leaves
3 sprigs fresh thyme
5-6 sprigs parsley
18-20 cups cold water
Door Lizzy
#3267760
Inouska schreef:Ik wou graag een bone broth maken die zowel voor de honden als voor mezelf kan. Ik heb een slowcooker van 6,5 liter.

De honden kregen het altijd al maar dan gewoon neutrale.
Nu zag ik dit recept. Het wordt gezeefd maar kan deze wel? Ik denk het niet qua smaakmakers erin.

Graag jullie mening.

INGREDIENTS:
4 pounds beef bones with marrow
4 carrots, chopped
4 celery stalks, chopped
2 medium onions, peel on, sliced in half lengthwise and quartered
4 garlic cloves, peel on and smashed
1 teaspoon kosher salt
1 teaspoon whole peppercorns
2 bay leaves
3 sprigs fresh thyme
5-6 sprigs parsley
18-20 cups cold water
Ui moet je eruit laten. De rest kan er allemaal in, dat kan allemaal geen kwaad voor honden. OK, ik zou ook de peperkorrels eruit laten. Kan geen kwaad maar ik denk niet dat ze dat lekker vinden.
Door Inouska
#3267774
Oké top, dank je wel voor snelle reactie.
Ga ik hem vanmiddag aanzetten.
Vond het best stom van mezelf om wel altijd aan me honden te geven al een jaar.
en ikzelf terwijl ik zelf met gezondheid zit niet te nemen.
Ben benieuwd wat ik ervan vindt. De meiden smullen er altijd van. Welke soort ik ook maak.
Door src_esther
#3267847
Zout zou ik er ook uit laten... Wij voegen nooit zout toe als we bouillon maken. Als we de bouillon gebruiken, voegen we soms wat zout toe.
Door Inouska
#3267854
Oké laat ik dat er ook uit. Vanmiddag kon ik het nog niet aanzetten dus dat wordt morgenochtend.
Zout, Peper, en ui eruit laten.
Maar zoals 2 laurierblaadjes kan er wel bij?
Door src_esther
#3267860
Inouska schreef:Oké laat ik dat er ook uit. Vanmiddag kon ik het nog niet aanzetten dus dat wordt morgenochtend.
Zout, Peper, en ui eruit laten.
Maar zoals 2 laurierblaadjes kan er wel bij?
Zelf zou ik de peperkorrels erin laten, maar als Lizzy denk dat ze het dan niet lekker zouden vinden, dan zou dat zomaar kunnen zijn. Maar in golden paste (olie, kurkuma en peper) gaat zelfs grove gemalen peper en daar hebben honden volgens mij geen probleem mee. Dus hele peperkorrels in de bouillon lijken mij geen probleem.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door