Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door malimaniac
#3044477
In februari ga ik met Kimbra naar Oostenrijk om een cursus lawine training te volgen  :D
Nu werd mij verteld dat de honden tot wel het dubbele van wat ze normaal krijgen kunnen eten die week.
Kim krijgt al zo'n 800 gram per dag. En dat krijgt ze 's avonds in 1 maaltijd. Stel dat ze 1, 6 kg gaat eten kan ik die dan ook in 1 keer geven  's avonds? Of is dat te veel en kan ik het beter verdelen over 2 maaltijden? Ze zal wel erg actief bezig zijn dus 's morgens veel eten geven zie ik ook  niet zo zitten. Wat zouden jullie doen? Zit er overigens aan te denken om darf kvv mee te nemen. Neemt minder ruimte in beslag dan barf.
Door Lizzy
#3044483
malimaniac schreef: In februari ga ik met Kimbra naar Oostenrijk om een cursus lawine training te volgen  :D
Nu werd mij verteld dat de honden tot wel het dubbele van wat ze normaal krijgen kunnen eten die week.
Kim krijgt al zo'n 800 gram per dag. En dat krijgt ze 's avonds in 1 maaltijd. Stel dat ze 1, 6 kg gaat eten kan ik die dan ook in 1 keer geven  's avonds? Of is dat te veel en kan ik het beter verdelen over 2 maaltijden? Ze zal wel erg actief bezig zijn dus 's morgens veel eten geven zie ik ook  niet zo zitten. Wat zouden jullie doen? Zit er overigens aan te denken om darf kvv mee te nemen. Neemt minder ruimte in beslag dan barf.
Het hangt er een beetje vanaf hoe lang zij de tijd krijgt om die 1,6 kg kan verteren..... Want daar moet zij dan ruim te tijd voor krijgen. En ik zou in januari al beginnen met wat meer te gaan voeren. Zodat je daar niet in 1 keer van 800 gram naar 1600 gram moet. En ze al iets reserve heeft. En dan zou ik daar niet direct 1600 gram gaan voeren maar eerst even kijken of ze dat echt wel nodig heeft. Dus laten we zeggen dat je haar thuis al 1000 a 1200 gram geeft, dat je dan daar eerst 1300, 1400, 1500 gram gaat voeren, net wat ze nodig heeft.

Ik gaf overigens 100 keer liever BARF dan KVV in deze hoeveelheden......
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 22 dec 2014, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door malimaniac
#3044588
Ik kan haar 's avonds rond 7 uur voeren. Daarna zijn er geen activiteiten tot de volgende ochtend. Zat er zelf ook aan te denken om haar alvast iets meer te geven. Ze verbruikt door de kou ook al meer. Andere mensen die vers voeren verdelen het vlees over 2 of 3 maaltijden. Zou haar 's ochtends al een kleine portie kunnen geven en dan de rest 's avonds.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door