Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Marleen77
#3032454
Vandaag voor de allereerste keer maar eens een groentenprut gemaakt voor mijn 2 Jack Russels (Shanti: teef van 9jr & Sparrow: reu van 1,5jr). Zij zijn al langer gewend aan het eten van KVV maar dit wordt nu regelmatig aangevuld met BARF. Omdat Sparrow de laatste weken toch wel heel erg vaak aan het siergras in de tuin staat te eten, bedacht ik mijzelf dat zij misschien wat extra aanvulling op vitamines&mineralen kunnen gebruiken. Vandaar vandaag de vriezer en koelkast maar eens grondig onderzocht op dat wat er nog beschikbaar was......  ::)
Het prakje is nu samengesteld uit:
:read: komkommer, winterpeen, asperges, sugarsnaps, alfalfa, zuurkool, selderij, rozemarijn, spinazie, stukje gember, eitje en een beetje yoghurt.

Mijn vraag nu is dit voldoende of teveel? Of mis ik iets heel essentieels in deze samenstelling?
Door Lizzy
#3032595
Marleen77 schreef: Vandaag voor de allereerste keer maar eens een groentenprut gemaakt voor mijn 2 Jack Russels (Shanti: teef van 9jr & Sparrow: reu van 1,5jr). Zij zijn al langer gewend aan het eten van KVV maar dit wordt nu regelmatig aangevuld met BARF. Omdat Sparrow de laatste weken toch wel heel erg vaak aan het siergras in de tuin staat te eten, bedacht ik mijzelf dat zij misschien wat extra aanvulling op vitamines&mineralen kunnen gebruiken. Vandaar vandaag de vriezer en koelkast maar eens grondig onderzocht op dat wat er nog beschikbaar was......  ::)
Het prakje is nu samengesteld uit:
:read: komkommer, winterpeen, asperges, sugarsnaps, alfalfa, zuurkool, selderij, rozemarijn, spinazie, stukje gember, eitje en een beetje yoghurt.

Mijn vraag nu is dit voldoende of teveel? Of mis ik iets heel essentieels in deze samenstelling?
Prima mix! Je mist niks essentieels. Maar wel wel verstandig is, is om in je volgende mix weer zoveel mogelijk andere groentes te geven. Ik denk bijv. aan courgette, andijvie, waterkers, bietjes, sperzieboontjes, witlof. Zoiets. Afwisselen, dat is het toverwoord, ook bij groentenmix!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door