Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Mil
#3023980
Hoi allemaal,

Afgelopen weekend mijn eerste groentemix gemaakt met de nieuwechampion juicer.
Nu viel mij op dat aan het eind van de rit de juicer echt mega heet was geworden!

Het viel mij ook op dat andijvie echt drama is om te pureren heeft iemand daar nog tips voor?

Is het normaal dat die juicer zo heet is geworden of heb ik iets niet goed gedaan?  :-\
Door Lizzy
#3024011
Wat is mega heet? Ik vind 'm goed warm!

Wat heb je gedaan met de andijvie? Fijngesneden? En gemengd met gekookte sperziebonen?
Gebruikersavatar
Door Mil
#3024018
Lizzy schreef: Wat is mega heet? Ik vind 'm goed warm!

Wat heb je gedaan met de andijvie? Fijngesneden? En gemengd met gekookte sperziebonen?
Nou hijwas zo warm dat mijn groenten prutje ook warm werd zeg maar.

Ik heb de andijvie alleen gesneden daar gaat het waarschijnlijk mis  ;D
Door Lizzy
#3024035
Mil schreef: Nou hijwas zo warm dat mijn groenten prutje ook warm werd zeg maar.

Ik heb de andijvie alleen gesneden daar gaat het waarschijnlijk mis  ;D
Nou, hier wordt de groenten hooguit "niet meer koud", zeg maar tegen het lauwe aan. Maar niet warm! Hoeveel heb je gemalen? Ik sta echt zo 6 kg weg te werken.

Ik snijd alle bladgroenten fijn, dan gooi ik er gekookte (afgekoelde) sperziebonen op, dat hussel ik door elkaar en dan neem ik steeds een klein plukje bladgroenten. Te grote plukken vindt ie niet fijn :biggrin2:
Door Lizzy
#3024056
Mil schreef: Ik heb de mix gemaakt van groenten die jij mij hebt gegeven.
Mmmm. Dan snap ik er niks van..... Je hebt het niet met grote bossen geprobeerd er doorheen te stampen? :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Mil
#3024059
Lizzy schreef: Mmmm. Dan snap ik er niks van..... Je hebt het niet met grote bossen geprobeerd er doorheen te stampen? :biggrin2:
Hahaha nee maar misschien omdat ik de andijvie niet gemengd heb met boontjes... De stukjes blad gingen er niet zo lekker doorheen, bleven hangen ik miste zeg maar iets om ze door te duwen. Denk dat dat het probleem was
Door Lizzy
#3024065
Mil schreef: Hahaha nee maar misschien omdat ik de andijvie niet gemengd heb met boontjes... De stukjes blad gingen er niet zo lekker doorheen, bleven hangen ik miste zeg maar iets om ze door te duwen. Denk dat dat het probleem was
OK. Nou, de volgende keer dus gekookte sperziebonen er doorheen husselen. Dat maakt het wat "snottig" en dan glijdt het beter :biggrin2:. En verder "plukje bladgroen, stukje appel, plukje bladgroen, stuk courgette, enzovoorts". Dat werkt bij mij het beste. Ik dacht niet dat ik nog filmpjes had dus ik maak er volgende keer een!
Gebruikersavatar
Door Mil
#3024070
Ja dat had ik inderdaad ook bedacht, beetje blad beetje hard  :biggrin2: dan kun je het er beter door duwen denk ik. Volgende keer beter  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door