Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3010051
Ik weet niet of het hier hoort, of onder 'menu-check'.

Ik heb een vraag m.b.t. de konijnenorgaan van de Degomeat. De vorige keer had ik deze besteld, kreeg ik niertjes. Opnieuw besteld (via een tussenpersoon) en kreeg nu konijnenorgaan, echter heb ik nog geen ander orgaan dan niertjes en 1 stukje lever gezien.. Ik weet dat als ik dit aan zou geven bij mijn tussenpersoon ik mijn geld terug zou krijgen, maar lost het probleem van de organen in mijn ogen nog niet op.

Nou vraag ik me af hoeveel orgaan ik zou moeten voeren, aangezien ik ook veel KVV geef.
Volgens de BARF-rekenhulp kom ik uit op 90 gram orgaan en 150 gram spiervlees. Ik geef echter 60 gram konijnorgaan, 60 gram pens (=120 gram orgaan) en 200 gram spiervlees omdat ik denk dat dat te weinig in de KVV zal zitten.
Maar met die konijnorgaanmix kom ik dus mooi niet op 33/33/33% uit. Heeft het dan nog wel een waarde dat ik orgaan/pens toevoeg op de BARFdagen?
Hieronder het menu:

Maandag : KVV
Dinsdag : Zalmkop
Woensdag : KVV
Donderdag : Barf
Vrijdag : KVV
Zaterdag : KVV
Zondag : Barf
Door Ruisje
#3010060
Als konijnorgaan inhoudt dat het alleen maar niertjes zijn, zou ik dat niet geven. Hoeveel orgaan op de barfdagen ligt natuurlijk hoeveel en welk orgaan er al in de kvv zit? Weet je dit of kun je dit nagaan?

Als je toch orgaan op de barfdagen gaat/moet toevoegen zou ik in het vervolg zelf een orgaanmix maken, of hart, lever en nier los op de barfdagen toevoegen.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3010100
Ik vroeg me dus eigenlijk af of er meer mensen waren die dit ervaren hebben.. Helaas is zelf mixen niet te doen, ik heb echt maar een klein vriezertje..
Door Ruisje
#3010116
Fenixjuh schreef: Ik vroeg me dus eigenlijk af of er meer mensen waren die dit ervaren hebben.. Helaas is zelf mixen niet te doen, ik heb echt maar een klein vriezertje..
Ik kwam alleen deze vragen tegen: ;)

Fenixjuh schreef: ...
Nou vraag ik me af hoeveel orgaan ik zou moeten voeren, aangezien ik ook veel KVV geef.
...
Maar met die konijnorgaanmix kom ik dus mooi niet op 33/33/33% uit. Heeft het dan nog wel een waarde dat ik orgaan/pens toevoeg op de BARFdagen?
...
Bij een poelier kun je sowiezo los lever kopen en vaak ook hartjes. Je zou dan samen met het konijnorgaan wat alleen niertjes blijken te zijn, toch orgaan los kunnen voeren of een mix voor bijvoorbeeld 2 of 3 weken kunnen maken. En woont er geen mede-BPer in de buurt waar je eea mee kan regelen? Ik heb al gespiekt, maar bij mij in de buurt woon je niet, anders had ik nog wel plek voor een paar kilo orgaanvlees. ;)
Door kakocavi
#3010349
Fenixjuh schreef: Ik vroeg me dus eigenlijk af of er meer mensen waren die dit ervaren hebben.. Helaas is zelf mixen niet te doen, ik heb echt maar een klein vriezertje..
Ik heb meerdere keren konijnorgaan besteld bij Degomeat, maar heb dit nooit meegemaakt. Het is tot nu toe altijd gewoon hart, lever, nier en long met luchtpijp geweest. Ik zou Henk even mailen en een paar foto's meesturen.

Ik zou niet alleen nier gaan toevoegen, dat trekt je verhoudingen scheef. Je kunt inderdaad kleine hoeveelheden lever en hart kopen bij de poelier, maar kippenlever is ook bij de meeste supermarkten te koop en je kunt ook Smuldier hart gebruiken. Of inderdaad bij vraag&aanbod kijken of je wat kunt ruilen.
Gebruikersavatar
Door Rapalje
#3016018
Vervelend! Ik heb het ook wel eens besteld, maar had toen ook gemixte orgaan. Is wel al een tijd geleden, zal tegen een jaar zijn.

Bij de supermarkt (appie) kun je vaak wel kippenlevertjes, runderhart en soms kippenhartjes vinden.
Door Mixxy
#3016266
Een paar weken geleden ook besteld, maar bij mij ook voor het grootste gedeelte niertjes met veel vet en een klein stukje verdwaalde lever.
Voorlopig weer genoeg niertjes in huis. Het lijkt mij niet de bedoeling, maar ik heb Henk er niet over benaderd. Ik vond het niet zo erg. Volgende keer maar weer alles los bestellen.
Door signmodel
#3016537
ik heb ook ooit eens de organen besteld en volgens mij zat er weinig tot geen nier bij.
wel de niertjes apart besteld en ongeveer de helft daarvan was vet.
als je een mailtje stuurt komt het vast wel goed dat je het om kan ruilen wanneer de chauffeur in de buurt is.
Gebruikersavatar
Door pike
#3016690
Henk van Degomeat doet nooit moeilijk als er iets niet klopt dus gewoon even mailen of bellen.
Als je op de website van Degomeat kijkt naar de konijnenniertjes dan zie je op de foto die daar bij staat dat die niertjes veel vet bevatten. Dus als je dat bestelt dan maak je bewust de keuze voor niertjes met veel vet lijkt mij zo.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3017197
Fenixjuh schreef: Ik vroeg me dus eigenlijk af of er meer mensen waren die dit ervaren hebben.. Helaas is zelf mixen niet te doen, ik heb echt maar een klein vriezertje..
Ja, ik ken het. Vaak zit er in die zakjes alleen nier. Als je geluk hebt zit er ook wat lever bij en als je héél veel geluk hebt is het echt gemengd.
Ik meng nu zelf. Toen ik nog weinig ruimte had bestelde ik het gewoon bij de poelier (lees: de Sligro, die was niet duur)
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3017212
Ik heb idd ook paar keer konijnorgaan besteld bij dego en elke keer niertjes ( en 1 levertje en 2/3 hartjes ) dus erg jammer dat het niet erg echt een orgaanmix is
Gebruikersavatar
Door moosje
#3017654
Ik heb een paar keer de organen besteld, en had er naast de nieren ook lever, hart en long inzitten.
De ene keer meer dan de andere, dat wel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door