Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elizaw
#3008332
Heb eindelijk een Kenwood vleesmolen besteld en heb iemand gevonden om een extra schijf hiervoor te maken ;D

Ben zo blij om weer zelf te gaan samenstellen. Mijn kleinste teefje kan alleen geen bot kauwen, behalve een kippennek in 7 stukjes geslagen, vandaar de machine.

Nu wil ik dus een soort grove botmix gaan maken, en dan daarnaast het orgaan en het vlees in stukken er bij geven.

Voor de botmix wil ik zoveel mogelijk verschillende soorten, maar de machine moet het wel aan kunnen.

Ik zit te denken aan kwartels, konijnkarkas, eendennekken.
De kippennekken geef ik dan twee maal per week apart.

Zijn er nog meer botten die ik kan gebruiken, die goed vermalen kunnen worden met deze machine?

Ik vraag me ook af of het "bot" van nekken nu net zo goed is als bv een konijnkarkas  ::)
En hoe bereken ik nu dat de botmix 50/50 is? een eendennek is volgens mij wel 50/50, maar een konijnkarkas denk ik niet?
Gebruikersavatar
Door nova
#3008801
fazantbouten,  patrijs bouten ,hele kippe bouten , hazenschouders, of wilde eend boutjes.  Kan de kenwood  goed aan
Kalkoenbot  heeft de machine niet zo graag ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door