Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ruisje
#3008779
Inouchka schreef: Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort een goed menu gevonden voor kira, dat dacht ik iig.
Het valt mij alleen op dat ze veel drogere/witte poep heeft. Het kost haar dan ook iets meer moeite om te poepen. Nu weet ik dat er wss een teveel aan calcium/bot percentage is, maar nu is de vraag wat kan ik het beste doen, het spiervlees omhoog gooien of het orgaan.
Ze krijt nu als volgt.

700gr/dag

45% VB. 2205gr/week
25% SV. 1225gr/week
10%OM. (Hart-lever-nier) 490gr/week
10% pens 490gr/week
10% GR (groentenmix) 490gr
Ex 2x eitje
Ex 2x visje ( om de 10dagen 1x sv vis, is voor haar een hele traktatie)

Dit week menu wordt als volgt verdeelt:

Elke dag VB 315gr
Elke dag 70gr GR Mix
3x/week ma-vrij-zo OM 164gr
3x/week di-do-zat SV 175gr
1x/week woe pens, 490gr

Iemand suggesties?
7 x 700 gram is 4900 gram per week

7 x 315 gram vleesbot = 2205 gram
7 x  70 gram groentenmix = 490 gram
3 x 164 gram orgaanmix = 492 gram
3 x 175 gram spiervlees = 525 gram
1 x 490 gram pens = 490 gram
-------
samen is dit 4202 gram!!!

Je mist 700 gram spiervlees in de week waardoor je vleesbotpercentage 52% wordt. :-\ Door het mindere aandeel spiervlees gaat je vleesbot dus flink omhoog, je pens, orgaanmix en groentenmix stijgt ook naar 12% en om in die 12% te blijven... dat is dus nu ook je spiervlees percentage. ;)
Laatst gewijzigd door Ruisje op di 21 okt 2014, 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ruisje
#3008780
Inouchka schreef: Oke, heb deze avond weer even aan de tafel gezeten en heb als volgt.

...

Eventueel moet er nog gesleuteld worden met de extra's, alleen als ik dit menu zie, zou ze dan niet eerder aan de platte gaan? want dan krijgt ze in verhouding per dag toch te weinig vb? Is het dan eventueel handig om ipv 40% vb weer op te voeren naar 45%? Pfff het is niet makkelijk, maar denk dat we er uiteindelijk wel komen :D

Nog suggesties?
Kijk naar mijn vorige reactie en hou je eerste menu aan, maar nu wel met de hoeveelheid spiervlees (1225 gram) die je had berekend. ;)
Laatst gewijzigd door Ruisje op di 21 okt 2014, 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3008786
Owje ik zie wat er fout is gegaan.
Even een correctie, ze krijgt 175gr sv per dag alleen is dit in porties van 3x per week 408gr samen en mijn porties waren maar 350gr per porties ( weet nog steeds niet goed hoe ik daar aan kom :S)
Ik denk dat het daar aan lag!!
Heel erg bedankt ruisje om me hierop te wijzen!!!
Ik ga deze week het zo proberen zoals nu alleen meer sv, indien het niet beter word zal ik toch even aan het VB en sv even moeten sleutelen.
Ruisje schreef: 7 x 700 gram is 4900 gram per week

7 x 315 gram vleesbot = 2205 gram
7 x  70 gram groentenmix = 490 gram
3 x 164 gram orgaanmix = 492 gram
3 x 175 gram spiervlees = 525 gram
1 x 490 gram pens = 490 gram
-------
samen is dit 4202 gram!!!

Je mist 700 gram spiervlees in de week waardoor je vleesbotpercentage 52% wordt. :-\ Door het mindere aandeel spiervlees gaat je vleesbot dus flink omhoog, je pens, orgaanmix en groentenmix stijgt ook naar 12% en om in die 12% te blijven... dat is dus nu ook je spiervlees percentage. ;)
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3008787
Je had helemaal gelijk, ik kwam sv te kort gelukkig alleen niet zoveel als jij had beschreven. Ik gaf 3x350gr terwijl ze 3x 408 Gr nodig had. Nogmaals dankj wel om mij hierop te wijzen :D ik ben een hele dankbare barfer vanavond :D
Ruisje schreef: Kijk naar mijn vorige reactie en hou je eerste menu aan, maar nu wel met de hoeveelheid spiervlees (1225 gram) die je had berekend. ;)
Door Ruisje
#3009288
Inouchka schreef: Je had helemaal gelijk, ik kwam sv te kort gelukkig alleen niet zoveel als jij had beschreven. Ik gaf 3x350gr terwijl ze 3x 408 Gr nodig had. Nogmaals dankj wel om mij hierop te wijzen :D ik ben een hele dankbare barfer vanavond :D
Die 3x 350 gram spiervlees stond nergens, je gaf aan 3x per week 175 gram te voeren. Vandaar dat je in mijn berekening 700 gram spiervlees te kort voerde.

Maar goed, zoveel was het dus gelukkig niet! :) Al vraag ik me wel af of die 58 gram die je dus per dag te kort voerde het verschil gaat maken op 700 gram totaal.
Is de ontlasting nog te hard en droog, dan zou ik weer terug gaan naar 1 maaltijd per dag. Dat zielig kijken als de katten eten krijgen moet je gewoon negeren, dan is het zo over. Weet ik alles van. ;)
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3009333
Ruisje schreef: Die 3x 350 gram spiervlees stond nergens, je gaf aan 3x per week 175 gram te voeren. Vandaar dat je in mijn berekening 700 gram spiervlees te kort voerde.

Maar goed, zoveel was het dus gelukkig niet! :) Al vraag ik me wel af of die 58 gram die je dus per dag te kort voerde het verschil gaat maken op 700 gram totaal.
Is de ontlasting nog te hard en droog, dan zou ik weer terug gaan naar 1 maaltijd per dag. Dat zielig kijken als de katten eten krijgen moet je gewoon negeren, dan is het zo over. Weet ik alles van. ;)
Klopt deels indd al bedoelde ik wel 175gr per dag, dit is per week 1225gr, dit totaal verdeel ik over 3 dagen en dan kom je op een totaal van 408gr, alleen gaf ik elke keer 350gr. Ik kijk het zelf nu nog even aan, wanneer er echt geen verandering in komt, dan zal ik haar vrijdag 1x per dag eten geven. Toch bedankt Voor de reacties :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door