Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Becky
#3003657
Hoi allemaal,

Ik heb weer een vraagje  ::)

Ik lees wel dat er hele/halve zalmkoppen gevoerd worden, maar kan je ook andere vissenkoppen/'viskarkassen' aan de honden geven (maakt het uit of het zee- of zoetwatervis is) ?

Alvast bedankt voor de reacties !  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3003735
Je kan ook andere soorten geven, maar, zalm is een vette vis (rijk aan omega 3) vandaar dat veelal zalmkop en zalmgraat wordt gegeven. Zalm bevat verder geen thiaminase, een stof die vitamine B1 afbreekt. Dit zit wel in veel andere vis. Maar zolang je maar 1x in de week rauw vis voert en je hond verder gezond is hoef je je daar niet druk om te maken. En niet alle honden lusten alle vissoorten. Kabeljauw hoef ik bijvoorbeeld niet mee aan te komen die blieven de heren niet. Makreel is voor veel honden vaak te vet, dan komt alles er weer uit. Maar sardien en (rauwe) haring zijn ook goede alternatieven. Kwestie van uitproberen wat de hond lust.
Zoetwatervis kan in principe ook, maar hij moet wel eerst een tijdje in de vriezer om eventuele parasieten waar deze vissen doorgaans rijkelijk mee belast zijn te doden.
Gebruikersavatar
Door Becky
#3003741
hoi Pike,
Ik zal eens kijken wat ze allemaal lust (in iedergeval wel makreel, sprot en zalm).
bedankt voor je berichtje  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door