Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3004228
Bij een gewei is het belangrijk dat je op je hond let hoe die er op kauwt. De meeste honden schrapen wat van de randjes. Door erop te knabbelen/kwijlen wordt het gewei ook zachter en krijgen ze er inimini stukje af. Heb je een hond die het gewei pakt en doormidden wil bijten, dan kan hem dat weleens z'n tanden kosten ja. Voor dat soort honden is een gewei niet geschikt.
De boomwortels die je bij meerdere winkels kan kopen hebben juist als voordeel dat ze niet splinteren. En verstoppingen ervan lijken me erg sterk omdat de stukjes die ze eraf krijgen erg klein en zacht zijn.
Maar ook hierbij geld, kijk naar je hond en zijn kauw gedrag en zorg ook bij dit soort kauwmateriaal dat de grootte bij de hond past.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3007179
Hier zelfde probleem...geen rund, kip, en helaas ook geen geit en konijn..

en momenteel mn kvv en wat kalkoen/eendenekjes en fazantkarkas omdat maag/darm en alles behoorlijk overhoop lag..

lastig met de botten..had helaas nog een runderbot liggen, waarop hij ging knagen, dikke jeuk erna...

zag gedroogde hertenbotten, maar dat kostte 7 euro verzendkosten...hopelijk morgen op de markt wat alternatieven, daar staat een leuke dame met volop alternatieve hondesnacks..ben benieuwd of daar nog iets anders tussen zit.

hertengewei wordt hier niet interessant bevonden...
Door annetenmick
#3007272
Sorry sorry dames dat ik niet eerder gereageerd heb. Ik dacht dat ik mailtjes zou krijgen als ik een antwoord kreeg....
Maar bedankt voor zoveel reacties !! :)

Er zitten zeker wel goeie tips tussen.

Waarom ik gestopt ben met barf ?: Hij wilde niet meer. Ook niet na een paar dagen geen eten. Hij werd erg onzeker, ging zn eten begraven. Terwijl hij alle rust kreeg om buiten te eten. Op den duur kon ik meer weggooien dan dat hij op at. Vandaar. :(

Nu alleen nog een goeie leverancier vinden in Zeeland.
Heeft iemand daar nog tips voor ?

Ook ga ik eens kijken naar die boomwortel. Hij is gek van hout.

Bedankt allemaal !
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3009052
Ik heb gisteren een hertenhoefje bij oervoer meegenomen, van ziwi peaks..super spul! Kost iets van 4 euro, maar doet er lang mee, en hij vindt ze veel interessanter als de geweitjes!

succes met je speurtocht!
Door fransbulletje
#3009280
De bullen hebben nylabones, hertengeweien en boomwortels.
De hertengeweien zijn ze inmiddels op uitgekeken.
De boomwortels heb je 2 soorten van , de Anco-root en de Torga
De Anco vonden ze helemaal niets aan, vijf minuten gekloven daarna nooit meer.
De Torga wordt regelmatig gepakt en op gekloven, ziet er anders uit en komen echt maar hele kleine stukjes af ( kleiner dan een rijstkorrel)
De nylabones blijven hier favoriet, zijn ze nooit op uitgekeken en in heel veel soorten en maten verkrijgbaar.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3010363
Hoefjes zijn lang en smal..hier is hij er echt wel even mee bezig.

had ik een hertenbot gevonden, hij blij, ik blij...tot ik de verpakking openscheurde...zit er RUNDERSLOKDARM om...nouja!!!!

Eindelijk een hertenbot..zit er weer rund bij...ik heb de slokdarm weggeknipt en hierna gegeven, maar ging dus mooi mis...zat blijkbaar toch nog wat rund op het bot...arm beestje weer aan het overgegeven die nacht...ja...mogelijk komt het ergens anders door, maar vind het wel vreemd dat hij afgelopen weken niet overgegeven heeft, tot dit bot (en vorige week last van maag na snoepjes eend...)
Door annetenmick
#3010401
Papalou:
Wat jammer he dat ze er zovaak iets van rund of kip bv in of in jouw geval om  ;) doen.
Hij is dan duidelijk gevoelig lijkt me als hij meteen overgeeft ?!

Ik weet niet hoe groot papalou is en wat voor een ras, maar zo een hoefje gaat denk ik bijna meteen in mick zn bek (cane corso) dus vandaar beetje eng.
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#3012735
annetenmick  misschien een idee om een droog-machientje aan te schaffen
de bomann droogmachine die ik erg goed vind kost maar 29 euro
hierna kan je zelfs je eigen snacks drogen zoals luchtpijp enz waar ze even mee bezig zijn

dan kan je gewoon goedkoper vlees of ruawe snacks bestellen en die zelf drogen en je weet precies wat hij krijgt

ik droog ook wel eens vis , zoals pangafilet file misschien mag hij dat wel ( gewoon aldi in het vriesvak ) hihi

hopelijk kan je nog wat snacks vinden die de hond mag succes ermee
Door annetenmick
#3012781
Ingrid bedankt voor het advies. Hoelang moet bv een visje in de droogmachine ?

Een hertengewei valt nu erg in de smaak. Heb hem van de week binnen gekregen en hij is er dol op.  Hij kauwt netjes en er komen alleen hele kleine stukjes af. Wel duur zijn die dingen he ? Maar dat is zowiezo met alle natuurlijke snacks vind ik.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door