Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door annetenmick
#3002815
Goedemorgen,

Mick onze Cane Corso van 6 jaar oud is allergies voor kip en rund. Krijgt kvv van Naturis.
Nu heeft hij de laatste tijd last van zijn tandvlees. Rood en opgezet.
Ik zou hem graag eens wat knaagmateriaal geven zodat zn tandvlees wat meer gewend raakt en gezonder hierdoor wordt.
Maar wat zou ik hem nu kunnen geven ??
Alle knaagspullen uit de dierenwinkel zijn van rund, kip of nepspul wat me ook geen goed gevoel geeft.
Ik zat te denken aan lamsribben, maar is dat niet eng om te geven ? Toen hij 2 jaar oud was hebben we een jaar gebarfd,maar nu is hij alleen maar kvv gewend.

Ik gun het hem ook om eens lekker ergens op te knagen als tijdverdrijf.

wie heeft tips ?

gr, Annet 
Gebruikersavatar
Door pike
#3002895
beginnertje schreef: Misschien verse lamspens? Is ook lekker veel kauwwerk. :)
oh? nou dat zuigen ze hier anders gewoon naar binnen  :biggrin2: (runderpens idem)
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3002900
luka en kira schreef: Hier zijn ze altijd wel ff zoet met een runderstrot.
Maar de hond is allergisch voor rund..

Lastig hoor, qua gedroogde snacks.. het meeste waar ze eventjes mee bezig kunnen zijn is toch vaak rund.
Misschien een jong geitje? Die zijn toch redelijk zacht qua bot en zijn ze echt wel eventjes mee bezig. Je kunt ze bij Degomeat op de website eventueel wel vinden.

Lamspens wordt hier idd ook gewoon opgeslobberd  :o
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#3002907
Hylos schreef: Maar de hond is allergisch voor rund..
:doh: helemaal overheen gelezen...

Misschien eendkarkas of parelhoenkarkas? Veel gedroogd spul is idd kip of rund...
Door Anne in Zweden
#3002910
Michiel (Mini's 3-tal hier op bp) kan soms aan paardenstrotten komen. Strot is inderdaad leuk kluifspul, omdat het niet te hard is maar toch lang duurt voordat ze er klaar meer zijn. Dus stuur hem eens een pb'tje, zou ik zeggen.

Een kalkoennek is voor een cane corso ook geen enkel probleem. Je kunt naast de kvv best een dagje (of twee)  barf doen hoor, daar vallen ze niet van om. Of is er een reden dat je met barf gestopt bent?

Een jong geitje zou inderdaad ook mooi zijn (helemaal met het orgaan er nog in, dan heb je gewoon een complete maaltijd), maar daar is het nu niet het seizoen voor. Of je moet in Vraag en Aanbod eens vragen of iemand er eentje aan je wil verkopen.
Gebruikersavatar
Door winni
#3002917
Paardenpiemels en lamspiemels.
Je moet even in het gedroogde snack topic van Floris kijken óf even een pb'tje naar hem sturen.
Ik denk dat hij wel van alles voor je kan drogen als je zelf geen drogertje hebt.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3002923
Lamspiemels zijn heel klein en zo op. Ik had een zakje besteld om eens te proberen maar ze zijn echt mini.. tis 2 hapjes.
Paardenpiemels daarintegen...... nou dat zal wel mega zijn  :2funny:
Maar die heb ik nog nooit ergens te koop gezien
Gebruikersavatar
Door judith vd
#3003054
Gedroogde lamsoren misschien?


Hoe ging dat met barf? Als hij rustig eet zou je misschien een halve lamskop kunnen proberen (is wel ff wennen als je dit voor het 1st geeft).
Dit zou ik echt alleen doen als hij rustig eet en je moet er zelf dan bij blijven.
Daarna zou ik pens of spiervlees geven om krijtpoep te voorkomen.
Hoe denken de andere forumleden hierover?
Laatst gewijzigd door judith vd op do 09 okt 2014, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#3003194
Lamskop is hier het enigste waar ze echt een tijdje mee bezig zijn (een halve krijgen ze). Maar ik heb echt geen idee of je dit aan een hond kan geven die kvv eet. Het is niet iets wat je met een snoeischaar even in stukken knipt  ::)
Door Suzanne
#3003478
Els&Flow schreef: Je zou hem eens gedroogde kalkoennek kunnen geven, of een hertengewei om te knagen. Op eko4petz.nl hebben ze riante keus en verantwoorde snacks.

http://www.eko4petz.nl/c-2158282/honden ... diersoort/
Ik vind die hertengeweien eigenlijk veel en veel te hard; ik heb ook op FB wel verhalen voorbij zien komen van gebitsproblemen daarbij. Het zal wel van de hond afhangen ;-)
Maar ook die "boomwortels" die je nu vaak ziet vind ik veel en veel te hard en de kans op verstopping lijkt mij enorm ;-(
Dat gesplinter lijkt me niet echt goed ;-(

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3003825
Een hertengewei is inderdaad behoorlijk hard, maar het gaat hier om een Cane Corso met een knaagbehoefte en een gebit om u tegen te zeggen. Persoonlijk geef ik het niet meer, maar dat is omdat Flow er geen barst aan vind en ze door de kamer lanceert. Ik ben een beetje bang dat dat nog eens mijn schuifpui gaat kosten.
Boomwortel is niet zo hard als het lijkt, mijn lab heeft er een hoop plezier mee en ligt er regelmatig op te knagen. Toch komen er geen schrikbarende stukken af en heeft ze er geen last van.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door