Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roosvrielink
#3000856
Hallo allememaal,

Ik heb een poosje op dit zeer leerzame forum gezeten maar ben tot de conclusie gekomen dat ik het niet voor elkaar krijg om mijn hond op barf te zetten.
Het lijkt wel of mw steeds kieskeurig en moeilijker gaat eten, orgaan was al een drama dat lukt nu soms (gemalen) door de karnemelk.
Fazant, eend , gans struisvogel wil ze allemaal niet.
Ik ga daarom maar helemaal over op kvv.
Hebben jullie nog tips wat ik haar gewoon als bot kan geven puur voor het knagen en haar gebit, ik heb begrepen dat hertengewei te hard is.
Alvast dank!

Groet van Roos.
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3000857
KVV is allicht beter dan brok!!
Misschien is het wel handig om eerst de verhouding van de KVV te weten, voor dat je extra VB gaat bij voeren.
Je kan eventueel 1x per week een heel prooidier geven ivp KVV?
Of is ze hier ook niet van gediend?
Door Lil
#3000871
kvv is prima en als ze af en toe een botje krijgt dat ze wel eet is dat nog beter.

Wat is het probleem van hertengewei? Een van de weinige dingen die ik hier durf te geven. Nu heb ik op dat gebied wel brave knagers, maar ze gaan bijna helemaal op die geweien (tot het punt dat ik besluit dat het gevaarlijk is en dat het in de prullenbak gaat).
Gebruikersavatar
Door pike
#3000909
roosvrielink schreef: Hallo allememaal,

Ik heb een poosje op dit zeer leerzame forum gezeten maar ben tot de conclusie gekomen dat ik het niet voor elkaar krijg om mijn hond op barf te zetten.
Het lijkt wel of mw steeds kieskeurig en moeilijker gaat eten, orgaan was al een drama dat lukt nu soms (gemalen) door de karnemelk.
Fazant, eend , gans struisvogel wil ze allemaal niet.
Ik ga daarom maar helemaal over op kvv.
Hebben jullie nog tips wat ik haar gewoon als bot kan geven puur voor het knagen en haar gebit, ik heb begrepen dat hertengewei te hard is.
Alvast dank

Groet van Roos.
Tja, de soorten die je opnoemt (alleen maar vogels en deels wild) zijn nou niet bepaald de soorten die alle honden graag eten. Hoe zit het met kip, tam konijn, parelhoen, lam, haas?
Welke kvv heb je op het oog, als ze die soorten wel eet dan lust ze ze als barf ook, alleen moet je dan laten wennen aan het grotere formaat, daar zijn allerlei trucjes voor.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3000921
Mijn hond lust ook geen fazant, wilde eend, gans en struisvogel.. Maar die barft toch echt gewoon hoor.
Ook bepaalde organen hoef hij niet.

Ik voer:

Bot
Kip, tamme eend, parelhoen en soms een geitje

Spiervlees
Kip, rund, lam (maar dat lustie ineens niet meer), kalkoen

Orgaan,

Dit voer ik in een mix, gemalen dus net als kvv want anders hoeft meneer het niet. Ik maal het nu zelf en heb er eendenhart, eendenmaag, lamslever, konijnennier en runderpens (voor de smaak) in.
Wat ik ook wel deed toen ik nog kvv er bij voerde, gewoon geen orgaan voeren op de barf dagen.. Of alleen hart want dat lust hij wel. Er zit vaak zat orgaan in de kvv mixen en dan gewoon een pensdag erbij.

In totaal voer ik zo'n 8 verschillende diersoorten. Het lijkt soms karig qua variatie maar het is echt wel genoeg.
Je moet je niet gek laten maken door al die "bijzondere" vleessoorten, dat hoeft echt allemaal niet.
Door vagebond
#3000962
Nee, bij mijn teckels hoef ik ook niet aan te komen met wilde eend of fazant >:(
Tam konijn, kip, parelhoen, eendennekken, hazenborst, kwartel, dat lusten ze wel.
Elandgewei is zachter dan hertengewei.
Succes Ingrid
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3000971
Ik heb kira vanavond voor het eerst fazantenboutjes gegeven en ze spuugde ze meteen weer uit xD, maar met veel pijn en moeite ging het er toch gedeeltelijk in xD bij mij zijn diersoorten zoals fazant/hert/etc echte luxe producten! Krijgen ze hier ook alleen maar voor een keer afwisseling, maar zit zeker niet standaard in hun menu. Kip/eend/kwartel/parelhoen/kalkoen/gans/konijn (soms wild)/haas/paard/rund/lam/geit/vis/prooidiertjes zoals rat zijn wel standaard diersoorten die ik voer. Onze dieren krijgen al beter eten dan de brok etende dieren, maar ik lust ook op zijn tijd goed stuk biefstukje xD
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#3001264
De diersoorten die je opnoemt eten ze hier ook niet maar maak toch heeeeel veelzijdige menu's van allerlei andere diersoorten
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3001283
chipjolie schreef: De diersoorten die je opnoemt eten ze hier ook niet maar maak toch heeeeel veelzijdige menu's van allerlei andere diersoorten
Welke diersoorten voer jij dan?
Gebruikersavatar
Door pike
#3001363
Behalve de genoemde gans, eend, fazant en struisvogel heb je bijvoorbeeld ook nog

bot van konijn tam en wild, haas, lam, geit, kip, parelhoen. En natuurlijk niet te vergeten zalm.
Spiervlees van konijn tam en wild, haas, lam, geit, kip, rund, paard, kalkoen, lama
en orgaanvlees als hart, pens, lever, nier, long ,tong van al deze dieren.
Keuze genoeg naast die vreemde vogels die veel honden niet lusten.
De mijne eten gelukkig heel veel, maar wilde eendensoorten, houtduif en patrijs gaan er niet in. Wilde gans wel als het Grauwe ganzen zijn maar ik moet ze geen Nijlgans voorzetten die blijven ze niet  ::)

Veel honden vinden orgaan in het begin niets, maar begin je met het eerst even te koken (of te bakken( en dan telkens een minuutje minder gaat het er op een gegeven moment zo hap slik weg rauw in. Ga je moeilijk doen dan vraag je om problemen. Want rauw is rauw ook als het gemalen is. Daar helpt geen lieve karnemelk aan.
En Roos, je wil overgaan op kvv (jouw keus hoor ik zit er niet mee laat dat duidelijk wezen) maar die kvv is ook rauw en gemalen. Zonder karnemelk  ::) Maar die heeft vast geen gans en fazant en struisvogel erin zitten.
Door roosvrielink
#3002085
kippevleugels en parelhoenkarkas eet ze wel.
vis in gemalen vorm eet ze wel,  maar haring sardientjes, sprot en zalm in zijn geheel niet.
van kvv geef ik haar barf, en verder eet ze tam konijn, kalkoen, kip, rund en dat is het zo ongeveer tot nu toe.

misschien is dit zo wel voldoende?
ik heb zelf het idee dat het beter is als het wat gevarieerder zou zijn.

bedankt voor alle reacties iig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door