Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Flamingo
#2991109
Aangezien het Barfen nu een stuk beter gaat, ben ik nog meer gemotiveerd om echt 2 of 3 keer in de week Barf te gaan geven. Ook al moet ik de karkassen en het spiervlees nog wel in kleinere stukken verdelen, het zal vast steeds beter gaan. Zeker aangezien hij er in het begin niets van snapte en er nu lekker van geniet.
Dus nu moet ik eerst een vriezer gaan kopen, waarna ik ook meer vlees in kan kopen (ik wil geen hele prooidieren gaan geven, aangezien we ook aan jachttraining doen en ik bang ben dat hij dan dingen gaat verwarren :biggrin2:).

Nu vroeg ik mij af
1. Wat zou ik het beste kunnen kopen, voor een beginner, aan bot/spier/orgaan? (hij heeft al kippen-/eenden- nekken, konijnenkarkas en paardenspiervlees gehad). (In zijn KVV zit rund, lam, kip en geit)
2. Waar kan ik dit het beste kopen. Het liefste kleinere hoeveelheden zodat ik af kan wisselen. Heb geen ruimte voor 100 kilo bijvoorbeeld.
3. Hoe kan ik het het beste over de dag verdelen aangezien hij gewoonlijks met KVV 2 keer per dag eet. Ik zat zelf te denken 's ochtends Bot en  groente en 's avonds spier en orgaan (en dan de ene keer pens en de andere keer andere organen).
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2991113
Je zou, als je meer afwisseling wilt geven, bijvoorbeeld kwartel (karkas) of parelhoen (karkas, vleugels, dijen wat je maar kunt krijgen) kunnen geven. Van eend en kip zou ik eerder wat meer karkas gaan proberen dan nekjes. Dat is voor een beginner allemaal prima. Qua vlees maakt voor een beginner niet zoveel uit. Dus wat je maar kunt krijgen en wat je hond lekker vind. Rund, kip, paard, lam, hert, lama, haas.. Denk er met wild om dat niet elke hond dit lekker vind (mijne moet er niks van weten  :biggrin2:)

Ik bestel zelf voornamelijk bij degomeat (naturis.nu), ik vind hen niet duur en alles is handig in porties van een kilo verpakt. Je kunt ook kijken bij lupa.nl en herbyversvoer.nl.. of misschien zit er iets bij je in de buurt. Vind zelf echter dat Degomeat vaak toch het goedkoopst is, maar daar is het spul soms ook naar. De karkassen zijn niet altijd even goed bevleesd. Herby heeft soms kwalitatief toch iets beter spul. Maar ach dat verschilt per levering ook zo erg.

Ik voer 1 keer per dag dus over je laatste vraag heb ik weinig advies. Ik zou dan zelf denk ik bot en orgaan doen en s avonds groente en spier. Mijn hond krijgt snel krijtpoep als hij teveel bot eet en orgaan werk volgens mij wat meer de andere kant op.. dus wat zachtere ontlasting 
Gebruikersavatar
Door Hope
#2991166
Flamingo schreef: Aangezien het Barfen nu een stuk beter gaat, ben ik nog meer gemotiveerd om echt 2 of 3 keer in de week Barf te gaan geven. Ook al moet ik de karkassen en het spiervlees nog wel in kleinere stukken verdelen, het zal vast steeds beter gaan. Zeker aangezien hij er in het begin niets van snapte en er nu lekker van geniet.
Dus nu moet ik eerst een vriezer gaan kopen, waarna ik ook meer vlees in kan kopen (ik wil geen hele prooidieren gaan geven, aangezien we ook aan jachttraining doen en ik bang ben dat hij dan dingen gaat verwarren :biggrin2:).

Nu vroeg ik mij af
1. Wat zou ik het beste kunnen kopen, voor een beginner, aan bot/spier/orgaan? (hij heeft al kippen-/eenden- nekken, konijnenkarkas en paardenspiervlees gehad). (In zijn KVV zit rund, lam, kip en geit)
2. Waar kan ik dit het beste kopen. Het liefste kleinere hoeveelheden zodat ik af kan wisselen. Heb geen ruimte voor 100 kilo bijvoorbeeld.
3. Hoe kan ik het het beste over de dag verdelen aangezien hij gewoonlijks met KVV 2 keer per dag eet. Ik zat zelf te denken 's ochtends Bot en  groente en 's avonds spier en orgaan (en dan de ene keer pens en de andere keer andere organen).
Inderdad, zoals Hylos al zegt zou je kwartel en parelhoen kunnen geven. En runderstrot is vaak ook lekker knaagwerk (al geef ik daar wel wat bot extra bij, omdat Nelson anders aan de dunne gaat).

Ik bestel ook vooral bij Degemeat. Niet duur en de leveringen zijn altijd foutloos. Ook vallen de verzendkosten mee en kan je dus kleinere hoeveelheden bestellen.
Nelson eet ook twee keer per dag. Ik voer hem zijn vleesbot in zo'n groot mogelijke stukken omdat hij anders begint te schrokken. Hij krijgt in de ochtend spiervlees en groenten en in de avond orgaan (of pens) en vleesbot. In de avond krijgt hij dan ook zijn extra's als een eitje of visje. Eigenlijk vooral omdat hij dat lekker kan opschrokken en hij dan toch rustiger aan zijn vleesbot begint.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door